Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

Stieven76

Goed en slecht nieuws. De eerste DOMME tegenslag is een feit...  >:(  >:(  >:(  >:(

Eerst het goede. Mijn bestelling is aangekomen daarstraks. Ik heb idd dezelfde ballast als jij besteld Oliver en ook de rood bruine. Ik denk dat ik deze wat ga mengen, maar dat moet ik eerst eens testen om te zien wat voor resultaat dat geeft.

Foto:


En dan het slechte. Ik wou dus het gat onder de wissel wat groter maken (van 10mm naar 12mm). Ipv de wissel even te demonteren wou ik dit gat langs onder groter boren. Nu schiet die verdomde boor er toch wel door zeker! Met als resultaat mijn wissel naar de zak...  :'(
Mijn eigen fout natuurlijk, zo stom!!! Maar niks aan te doen. Zal dus naar een nieuwe wissel op zoek.
Tijdens het demonteren van de kapotte wissel valt ook nog eens mijn werklamp tegen de grond, ook kapot..

Iemand die toevallig een Peco code 83 SL-E8352 liggen heeft?  :) Anders zal ik me een nieuwe moeten bestellen. Moet ik eens zoeken waar ik hier ene kan vinden want het is te zot om voor 1 wissel een bestelling te plaatsen bij Hattons.

Foto's:




De goesting is voor de moment wel over..  ::)

Rangeerduivel



Stieven Stieven Stieven,wat doe jij toch allemaal! >:( >:( >:(

Troost je man,wie niets doet zal niets misdoen  ;)

OlivierV

Dat is wel een zonde van die wissel, valt er echt niks meer van te maken?

Geef de moed niet op, zoek rustig achter een andere wissel.

trouwens code 83 van Peco, dat vindt je toch ook niet overal neem ik aan?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Nee, die wissel is totaal om zeep  :o

Opgeven doe ik niet, alleen even balen... Moesten we een kruisbeeld hangen hebben dan was dat daarstraks zeker van de muur gedonderd door mijn scheldtirade  ;D  ;D

Mijn sporen had ik bij ehattons besteld, maar ik heb al een webshop in NL gevonden die er ook heeft. Ik heb hier op het forum een zoekertje geplaatst en indien dat niets opleverd ga ik maandag een nieuwe bestellen.

Wel heel mijn planning in de war. Had graag vandaag de wisselaandrijvingen gemonteerd maar zelfs zonder de kapotte wissel had dat vandaag niet gelukt. De stelveren bij de wisselaandrijvingen zijn net 0.5cm te kort. Ik heb 18mm van de mdf plaat, 20mm van de isolatie plaat en dan nog eens 4mm van de kurt.
Morgen in Aalst langs de modelbouwshop achter een lang stuk verenstaal.

Tja, tegenslag hoort erbij hé...

dani

balen, man......   verdomme toch, zo herkenbaar !!   Ik heb al meerdere van die "slimme zetten" gedaan, dus troost je, je bent niet alleen die denkt "ik ga dat rap even doen" en dan zichzelf in de miserie werkt.

Daar ben je natuurlijk geen reet meee vooruit, mar ik voel met je mee.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michael

Stieven dit soort dingen overkomt ons allemaal, en meestal als je even iets snel wilt doen. Zo gauw ik denk snel nog even... dan stop ik er mee en ga ik later verder. Dat snelle heeft mij al een hoop geld gekost.
Dus even tot 10 tellen en het is niet anders, jammer van de wissel, maar ach er zijn ergere dingen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

philippe_007

Ai, das minder...

De wissel niet weggooien, mss kan je deze later nog gebruiken als je bv een baantje wilt maken met thema WO1 of 2...

Stieven76

Hi all.

Weggooien zal ik niet snel doen, soms tot wanhoop van mijn madam  ;D Gaat gewoon de rommelschuif in.
Ondertussen heb ik reeds een nieuwe wissel besteld bij Locdepot.nl. Binnen een dag of 2 - 3 zal ik deze wel hebben en dan kunnen we weer verder.

Gisteren (zondag) het personeelsfeest van zaterdag aan het verteren geweest en dus niet echt veel gedaan  ;)
Wel mijn dochter mee aan het werk gezet om de rails te schilderen, het wordt tijd dat ze ook iets doet voor de kost en inwoon, haha  ;D ;D Wat ze uiteraard heel graag wou doen.

Foto's: (rechts is een nieuwe, ongeverfde rail)




Persoonlijk vind ik dit veel beter dan de blinkende zwarte plastiek. Op de foto is het wel net iets lichter van kleur dan het in werkelijkheid is. Nu de railstaven nog in een roestkleur en dan nog een beetje weatheren voor het ballasten.

TBCédric

Geverfd ziet het er inderdaad beter uit. Ga je de staven ook nog schilderen?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

CiteerNu de railstaven nog in een roestkleur en dan nog een beetje weatheren voor het ballasten.

Moet ik inderdaad ook nog doen. Maar ik had gisteren niet zo'n vaste hand  :D, vandaar mijn hulplijn voor de kleine stukjes  :)

Rangeerduivel


Stieven,

Je weet toch dat kinderarbeid verboden is,daar staan strenge straffen op!

;)

Stieven76

Ja idd  ;)
Meestal moet ik ze teleurstellen met de melding dat ze niet veel kan helpen, nu was ik blij dat ze wou helpen  :)
Was trouwens heel leuk en rustgevend, samen met de dochter schilderen..

dani

ferme dochter heb je daar, en goed dat ze interesse heeft in de hobby !   De mijne wil ook wel af ent oe wat mee helpen.
Als beloning hebben we afgesproken dat er op de baan ook een"Sarah-hoekje" komt.  Eén stuk scenery is al klaar : de omheining met paarden weide, drinkbak, stalletje en wat  modder, struiken en zo...  De rest van de paarden (een hele kudden), de paardentrailer en zo staan klaar voor de volgende fase.   Dat vinden meisjes blijkbaar super, en zo hebben ze een deeltje waar zij extra fier op zijn, dat "van hen" is.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Bij mij waren het ook de dochters die af en toe hielpen. De jongste geeft me nu nog af en toe feedback en ze heeft het bij het rechte eind.
De jongens daarentegen hebben eigenlijk nooit interesse vertoond.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

ook niet in de "techniek", Luc ?   Da's jammer !
Ik dacht dat jongens vooral technisch zouden mee werken en de meisjes bij de fijne afwerking, de details waar vrouwen echt zo dat speciale "gevoel" voor hebben...    (en ik bedoel dat niet negatief, denigrerend, sexistisch of antifeministisch.....)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.