@Michiel,
Bedankt voor de tip. Moet wel eens kijken of dat voor mijn loc loods nog gaat lukken op deze manier.
Ik vind wel iets. Kan het misschien best wel eens in een apart draadje vragen ook.
Gisteren weer wat verder gewerkt en eindelijk de rails tot op het eind van de modulebak gelegd en gefixeerd. Een werkje dat ik altijd wat uitgesteld had

Dit heb ik gedaan zoals ik bij Oliver gezien heb, nl 2 vijzen onder de spoorstaven gesoldeerd. Werkt goed en zit muurvast, zeker als daar dan nog ballast tussen komt.
Omdat ik nog geen andere modules heb om deze mee te verbinden heb ik de spoorstaven een 0.5cm voorbij de module laten oversteken. Deze kan ik dan nog altijd bij slijpen indien er ooit een andere module zou tegenkomen.
De, eerst verwijderde, biels terug geplaatst en de vijzen een tipje bruine verf gegeven, dezelfde als de ondergrond. Zo hoop ik dat ze niet gaan opvallen wanneer er ballast gestrooid is.
Maandag avond had ik bij Conrad 3 wisselaandrijvingen en wat ballast besteld, hopelijk wordt dit vandaag nog geleverd zodat ik van het weekend de wissels kan aansluiten. Dan zijn de rails klaar en kan ik ze gaan schilderen, eerst de biels en daarna de rails een roestkleurtje geven. Ballasten zal ik pas later doen, nadat het groensel gestrooid is langs de rails. Ik heb hier op het forum gelezen dat het beter is om eerst de omgeving naast de rails te doen en op het laatst pas de ballast.
Ik ben benieuwd wat het gaat geven wanneer het eerste groen begint te groeien

Foto's van de aansluiting spoorstaven-vijzen
.jpg)
.jpg)
.jpg)