Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

DFS


Michael

Stieven de beton weg ziet er goed uit, zal alleen maar mooier en mooier worden naarmate de omgeving wordt afgewerkt.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Ik ben niet zeker dat op een brug de betonplaten gewoon doorgelegd worden  ???
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Nee, normaal eindigen ze gelijk met het begin van de brug, dacht ik ook. Met een brede pekstrook ertussen om het verschil in krimp/uitzetting op te vangen. Het is ook niet uitzonderlijk dat er op die plek afwaterroosters de rijweg dwarssen.

vyncky

Citaat van: marc goovaerts op 30 mei 2015, 12:10:24 PM
Nee, normaal eindigen ze gelijk met het begin van de brug, dacht ik ook. Met een brede pekstrook ertussen om het verschil in krimp/uitzetting op te vangen. Het is ook niet uitzonderlijk dat er op die plek afwaterroosters de rijweg dwarssen.

Klopt,

Maar dit kan je toch geen brug noemen!
Mij lijkt dit eerder een duiker, (een dikke rioolbuis, met aan weerszijde 'n muurtje )van 'n sloot en dan de betonbaan volgens mij gerust door gelegd worden.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Rangeerduivel

Inderdaad,het is dan ook geen rivier maar een simpele gracht.
Alleen zou ik de stenen muurtjes iets verder van het beton/rijvak weg gezet hebben,gewoon langs elke zijde een halve meter betonbuis erbij  :D
Nu is het gevaarlijk!!! ;D ;D

We blijven zagen hé Stieven,maar het is goed bedoeld hoor,je werk mag er zijn,er zijn er mindere...zonder namen te noemen! :D

;)

Stieven76

Het is inderdaad maar een kleine beek. En het is eigenlijk niet echt een brug maar zoals gezegd meer een duiker. Gracht opgevuld met een rioolbuis, muurtjes langs beide kanten en wegdek erover. Ik had op het net een foto gevonden, maar ben die vergeten te bewaren.
Waar de weg stopt komt een toegangspoort voor het expeditie bedrijf.

Er moet dus nog een omheining komen, vooraan draad met een poort, tegen de achterwand betonplaten denk ik.
Ik zou aan de ingang graag zo'n container zetten waarin een bureau is en een portier zit. Container of een klein gebouwtje. Moet ik nog eens achter zoeken.
Voor de wegbedekking van het expeditiebedrijf twijfel ik tussen stelconplaten of gewoon asfalt.
Ook zou er iets van kraantje moeten zijn om zware ladingen van de wagons te tillen indien nodig. Best een verplaatsbaar ding op 4 wielen denk ik.

Enfin, nog van alles om over na te denken en te zoeken..  :D


OlivierV

Mooi bijgewerkt Stieven!

Misschien enkel nog eens een bleke wash erover?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

#279
Stieven, ik denk dat ik je met die kraandinges misschien  kan helpen...   Kibri heeft  3  van dergelijke voertuigen in hun assortiment...  Ik heb ze alle 3 op de containerterminal staan. 

Heb ze destijds besteld bij marnan.eu.


Kibri 11752 H0 KALMAR Contchamp heftruck voor opleggers    KIB11752  € 30,90
Kibri 11751 H0 KALMAR vorkheftruck                                     KIB11751  € 21,85
Kibri 11750 H0 KALMAR vorkheftruck                                     KIB11750  € 14,50




https://marnan.eu/catalogsearch/result/?q=11752

https://marnan.eu/catalogsearch/result/?q=11751

https://marnan.eu/catalogsearch/result/?q=11750



de 11751  zou wel eens kunnen werken voor jou....  een  uit de kluiten gewassen forklift met een  "adapter" voor containers

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

hier kan je ze vergelijken :




de 11752



de 11751



de 11750



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Hey Dani, bedankt voor die links. Deze avond eens rustig bekijken.
Op het eerste zicht lijkt die 11752 me het best geschikt omdat het eigenlijk meer een kraan is ipv enkel een vorklift.
Ga dan wel mijn goederenkoer wat moeten aanpassen, maar dat was ik toch al van plan..

Die bureau container, waar heb je die vandaan. Zo zoek ik er ook ene.

SuSke

Die bureelcontainers zijn ook te verkrijgen in het gamma van Kibri.
Nummertjes ken ik niet van buiten, zal daarvoor straks even moeten kijken in de voorraadkast  ;)  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dani

Citaat van: Stieven76 op 01 juni 2015, 12:05:46 PM
Die bureau container, waar heb je die vandaan. Zo zoek ik er ook ene.
Dat zijn zoals Frans (Suske) zegt een setje van Kibri, die zitten per 6 in een doosje dacht ik.
Bij Patrick in de modelbouw in Aalst heb ik er zo eentje gekocht, ik dacht rond de 15 euro.

Als je er maar ééntje nodig hebt kan ik je misschien depanneren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Stieven76

Een tijdje geleden een setje Belgische elektriciteitspalen besteld bij Dirky en bij de chinaman op ebay enkele straatlantaarns.
Nog geen € 9 voor 10 straatlantaarns  ;) Best wel leuke lampjes voor die prijs.
Ik wou hiervan een verlichtingspaal maken die je dikwijls langs de kant van de baan ziet staan. Vlak voor mijn deur huis staat er ook één.

De onderdelen:


En dat wordt dan dit, een voorlopig probeersel (helemaal rechts op de foto). Moet nog bijgekleurd worden, de onderdelen van de lamp zelf moeten zelfs nog geschilderd worden. Het is dus nog niet klaar  ;)
Die gelaserde paaltjes zijn best mooi, beetje opschuren en schilderen (of spuiten). Nu enkel nog wat bij kleuren dmv een wash en wat drybrushing denk ik. Een mooie close up foto moet ik er nog eens van nemen, maar dat lukt niet gemakkelijk met mijn gsm.