Stansefe - rommelhoekje naast de loods

Gestart door Stieven76, 01 augustus 2013, 15:42:12 PM

evan

Pik er maar op los :)

Ik vind het knap hoe je dit hier realiseert en hoe je evolueert.  Hier valt voor veel beginners of minder ervaren mensen veel uit te leren.

Het is ook leuk te zien dat je er zelf plezier in hebt.

Doe gerust zo voort Stieven ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stieven76

#151
Ik heb nog wat foto's voor jullie  ;)  Zaterdag ben ik eens tot in houten geweest en daar nog wat scenery materiaal gekocht.
Gisteren heb ik dan wat gras pollen (grass tufts) gemaakt. Je kan ze kopen ook, maar ik dacht laat ik dat zelf maar eens proberen. En dat valt eigenlijk best goed mee  :D


Daarna ben ik begonnen om het paadje naast het spoor wat aan te kleden. Het eerste stukje van rechts is bijna af.
Eerst heb ik daar wat gras gezaaid en een paar grass tufts geplant. Daarna witte paaltjes gezet. Aan de overkant van het paadje zijn dan enkele wilde struiken verrezen  :D  Ook aan de locloods zijn van die struiken gegroeid. Hier en daar moet ik de struiken nog wat bijknippen..


De grass tufts (de foto staat op zijn kop, wss iets misgegaan tijdens het uploaden naar Flickr):


Grass_tufts (1)


De aannemer zet de lijn uit voor de afbakenings paaltjes:


Module (173)




Module (174)


Na de planting (enkele foto's zijn wat wazig):


Module (175)




Module (176)




Module (177)




Module (178)




Module (179)




Module (180)




Module (181)




Module (182)




Module (183)




Module (184)

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Steam.N

Ziet er erg goed uit, Stieven.
Misschien nog wat spelen met de variatie van graslengte ?  (zegt de man die er geen ervaring mee heeft  ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Gisteren nog een klein stukje verder gedaan aan de linker kant van de weg. Ik heb het iets wilder gemaakt met meer onkruid e.d. De rechterkant was inderdaad iets te clean, deze ga ik nog wat verbeteren.
Aangezien jullie allemaal graag foto's zien, hier onder zijn er een paar te vinden + enkele betere foto's van het rechter stuk  ;D




Module (185)




Module (186)




Module (187)




Module (188)




Module (189)




Module (190)




Module (191)




Module (192)

Michiel

Stieven, dat ziet er heerlijk organisch uit. Het pad is erg goed geslaagd. De begroening is erg overtuigend gedaan. De foto's kijken lekker weg.  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

De grassprietjes zou ik hier en daar met een schaartje nog wat "mishandelen",
maar voor de rest ziet het er inderdaad uit alsof de natuur rustig zijn gang is gegaan  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


OlivierV

Ik kan enkel het voorgaande beamen. Ze krijgt stilletjes aan meer en meer vorm!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Ik vind het écht een prachtige module maar ik vind dat de ballastkleur niet in het geheel past. Krijgt de ballast nog een kleurtje ofzo?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Citaat van: LS Models op 17 december 2013, 20:54:13 PM
Ik vind het écht een prachtige module maar ik vind dat de ballastkleur niet in het geheel past. Krijgt de ballast nog een kleurtje ofzo?


Bedankt voor de opmerking Cedric.  ;)
Wel dat is iets waar ik soms ook wat mee worstel. Soms vind ik ze goed en soms denk ik dat ze toch wel een tint donkerder mag..
Iemand nog een andere mening ivm de ballast kleur. Welke kleur zou ze dan moeten hebben?




Gerolf

Ik vind die ballastkleur absoluut niet slecht.
"De" ballastkleur bestaat trouwens niet. Hangt af van leeftijd (weersinvloeden), wat er over bolt, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Citaat van: Stieven76 op 17 december 2013, 21:02:19 PM
Citaat van: LS Models op 17 december 2013, 20:54:13 PM
Ik vind het écht een prachtige module maar ik vind dat de ballastkleur niet in het geheel past. Krijgt de ballast nog een kleurtje ofzo?


Bedankt voor de opmerking Cedric.  ;)
Wel dat is iets waar ik soms ook wat mee worstel. Soms vind ik ze goed en soms denk ik dat ze toch wel een tint donkerder mag..
Iemand nog een andere mening ivm de ballast kleur. Welke kleur zou ze dan moeten hebben?
Ik zat niet te denken aan een donkere tint maar aan een donkere tint in een andere kleur en in het midden van de rails en een beetje daarnaast een zwarte tint precies ofdat er olie heeft gelekt en het spoor al jaren in gebruik is. Allé zo zou ik het doen hé.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Voorlopig ga ik aan de ballast niets veranderen. Wanneer al de scenery rond het spoor gedaan is wil ik dit wel nog wat bijwerken met poeders/pastelkrijt. Maar dat is voor later.


Gisteren nog even voort gewerkt aan het pad naast het spoor. Vraagt toch allemaal wel wat tijd  :)  Beetje proberen hier, beetje zoeken daar, rommelen in mijn groensel doos, nadenken..  Soms sta ik daar een 10 tal minuten gewoon naar te kijken en te denken wat, hoe en waar ik iets zou doen.. Krijg daar hoofdpijn van  ;D ;D  En dan doen we weer verder..


Het gras is voorzien van wat onkruid en bloemetjes en nog een stukje verder aangewerkt. Ik zit nu in de helft van het pad.


Nog enkele foto's.


Module (193)




Module (194)




Module (195)




Module (196)




Module (197)




Module (198)




Module (199)




Module (200)



dani

.. dan doet ne mens eens een herfst-dutje en dan wordt er hier zo een kunstwerk gebouwd...

RESPECT  Stieven !  Je mag bij mij ook de scenery komen doen. Is dat per scene of per uur ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.