Jocadis sluit?

Gestart door gjvdz, 30 juli 2013, 10:24:39 AM

gjvdz

Dit las ik hiernet op de site van Jocadis, toch even schrikken.

'Ondanks onze inspanningen moeten we onze aktiviteit stopzetten. Wij bedanken onze talrijke betrouwbare klanten voor de aankopen gedurende 35 goede en minder goede jaren.
Er blijven nog 62 elektrische treinstellen over, normaal volledig gereserveerd. Ons doel was onze klanten te mogen bedienen tot aan het einde, speciaal voor die lang gewachte treinstellen.
Vanf deze dinsdag 04 juni kunnen we onze verkopen in onze winkel niet meer uitoefenen, ook niet voor de elektrische treinstellen.
Dit is de reden waarom Eosyra cvba (270-0354585-06) dit nu volledig overneemt , maar dan alleen maar via een voorafbetaling en een levering per post mits 5 euros meer dan de normale prijs (min de korting voor het eventuele voorschot).
Het dient tot niets meer nog naar de winkel te bollen. Er is er geen voorraad meer, van geen enkele aard.
Op de rekening van Jocadis nog betalen heeft geen reden meer, en is verloren geld.

Jean-Noël en Didier Witmeur'

(bron:http://www.jocadis.com/)
Mvg Giel-Jan

doomslu

Dit is wel héél oud nieuws...  :-\
Was je enkele maanden op Mars?  ;)  :D

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17526.0.html
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kris

Hallo,
Zie ons Franstalig zusterforum , iemand heeft de mallen van Jocadis overgenomen ?

http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,8288.30.html

Kris

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janieburton

Citaat van: Kris op 20 september 2013, 07:22:48 AM
Hallo,
Zie ons Franstalig zusterforum , iemand heeft de mallen van Jocadis overgenomen ?

http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,8288.30.html

Kris

Laten we hopen dat het waar is.

Nu nog de mallen van de 2tjes en dan zijn we bij wijze van spreken "gered" ;)
 

Peter

Niet te vlug juigen. Het gaat enkel over de mallen van de SNCV, dus de NMVB dus enkel de buurtspoorweg modellen.
Op zich al een hele goede zaak, maar dus nog zeker geen tweetjes enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: Peter op 20 september 2013, 14:24:18 PM
Niet te vlug juigen. Het gaat enkel over de mallen van de SNCV, dus de NMVB dus enkel de buurtspoorweg modellen.
Op zich al een hele goede zaak, maar dus nog zeker geen tweetjes enz.

Daarom zei ik:

Nu nog de mallen van de 2tjes en dan zijn we bij wijze van spreken "gered"
 

eric.vh

#7
De mallen van de NMVB en de NMBS (alleen de bouwkits) werden opgekocht door Saroulmapoul.be

De mallen van de tweetjes werden natuurlijk ook door iemand opgekocht en deze persoon zal het wel zelf aankondigen.

De mallen van de gebouwen (station Vonêche..) werden ook opgekocht maar ik weet niet door wie.

;)

Eric
NMBS HO  2R-3R  III IV V

janieburton

Citaat van: eric.vh op 20 september 2013, 14:58:34 PM

De mallen van de tweetjes werden natuurlijk ook door iemand opgekocht en deze persoon zal het wel zelf aankondigen.


Dan zeg je dat jij weet door wie ze zijn opgekocht.

Ben benieuwd wie ons het heugelijke nieuws zal brengen wie de eigenaar is van de mallen van die 2tjes en of dat die persoon of firma ze binnenkort terug op de markt brengt.

Een wilde gok mag toch?

Jijzelf  ;)


Vitrains?  :o ( hadden toch in het verleden plannen voor 2tjes daar er 2tjes naar Italie zijn gegaan)
 

 

dieselfreak

Ik ga ook eens gokken wat de tweetjes betreft: LS Models.
MC

thor

Ik ga ook eens gokken wat de tweetjes betreft: LS Models


Zou wel eens kunnen, ik herinner me dat enkele jaren geleden de tweetjes ook in een andere winkel te koop waren, omwille van problemen en/of toestanden bij Jocadis destijds....
Mogelijk is omwille van de faling LS niet of onvolledig betaald geworden en kunnen ze de mallen terug vorderen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

dieselfreak

De Sabena stelletjes waren destijds ook een samenwerking tussen Jocadis en LS Models dus het zou logisch zijn dat LS doorgaat met het maken van de stelletjes, ook al omdat er nog aardig wat versies gemaakt kunnen worden die er nu nog niet zijn.
MC

Rangeerduivel

Ronny (THOR)

Wanneer bij faling van een bedrijf schuldeisers een claim indienen kunnen ze niet vergoed worden door middel van goederen.
Geen enkele curator zal zich daar mee bezig houden,aangezien er meestal nog andere schuldeisers zijn.
Wanneer er geen overnemer is,worden alle eigendommen van het falende bedrijf verkocht door een deurwaarder dmv opbod.
Daarna wordt het geld verdeeld als volgt;
100% vergoeding voor eventuele werknemers
100 % voor kosten aan de staat,o.a. curator,handelsrechtbank enz.
De rest van het door veiling opgebrachte geld,(als dat er nog is...) wordt percentsgewijs uitbetaald aan de andere schuldeisers naargelang de grootte van hun claim.
En dan moeten ze hun recht op claimen nog zwart op wit kunnen bewijzen.
Zelfs dit hangt veel af van de goodwill van de curator.
Dus LSM zal evengoed de mogelijkheid gehad hebben om de mallen te kopen op de veiling,net als ieder ander,zelfs partikulieren.
Het kan de curator(en) niet schelen vanwaar het geld komt,als het maar komt!
Een achterpoortje is er echter,als op het ogenblik van de faling de mallen zouden "verdwenen"zijn,en dit niet kan achterhaald worden door wie,dan kent de nieuwe eigenaar zichzelf.
Na volledige afronding van de zaak kan de nieuwe eigenaar niets meer ten laste gelegd worden.

Gr
Rudy  ;)

thor

Dank je wel Rudy voor de les in bedrijfseconomie, alsof ik dat zelf ook niet wist, ervarings- en studie gewijs, doch de praktijk wijst dikwijls iets anders uit.
De toekomst zal ons wel wijzer maken ongetwijfeld.
Anderzijds, die tweetjes van Jocadis zijn jarenlang verkrijgbaar geweest in allerlei uitvoeringen, nu Jocadis in faling is, wil iedereen ze hebben, vreemd...
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

janieburton

Citaat van: thor op 20 september 2013, 20:39:56 PM
Dank je wel Rudy voor de les in bedrijfseconomie, alsof ik dat zelf ook niet wist, ervarings- en studie gewijs, doch de praktijk wijst dikwijls iets anders uit.
De toekomst zal ons wel wijzer maken ongetwijfeld.
Anderzijds, die tweetjes van Jocadis zijn jarenlang verkrijgbaar geweest in allerlei uitvoeringen, nu Jocadis in faling is, wil iedereen ze hebben, vreemd...

Dat is altijd zo, eerst niet veel intresse en als het weg is moet iedereen het hebben