Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 46

Gestart door Tom, 10 februari 2006, 16:38:37 PM

Brunel

Het zou kunnen dat TPG beter werkt dan het Belgische postbedrijf, maar ik heb daar geen kijk op.

In Nederland is het al een paar keer gebeurd dat een postorderbedrijf een contract met een andere pakjesverspreider dan TPG sloot, vanwege de lagere tarieven. Langer dan een half jaar duurde dat zelden, omdat er te veel klachten van de klanten kwamen en omdat het klanten kostte.

Sinds Conrad is veranderd is het bij mij twee keer mis gegaan. Er een pakje zoekgeraakt nadat het twee keer was aangeboden. Voor zover na te gaan is het bij een supermarkt afgegeven, alwaar het is gestolen. En ik ben een keer naar een benzinestation verwezen waar het dienstdoend personeel niet eens wist dat ze ook iets met pakjes deden en het 20 minuten telefoneren kostte voordat het pakje boven water was. Dat wil zeggen, voordat ze er achter waren gekomen dat het in een of ander magazijn elders lag.

Ik ga liever naar het postagentschap een paar straten verderop.
Maar goed, TPG is al 10 jaar een geprivatiseerd bedrijf dat ook in het buiteland actief is als koerier en postbedrijf. Mogelijk is het inmiddels een stuk minder bureaucratisch dan de Belgische posterijen.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Brunel

In Nederland is de oude PTT al 10 jaar geleden geprivatiseerd. Heet tegenwoordig TPG.
En nu heet het sinds kort TNT

citaat:
Geplaatst door Havoc

...Wel, het Kiala systeem (zoals bvb Conrad gebruikt) vind ik heel handig.
Conrad is inmiddels gestopt met Kiala

ysbeer

In nederland werkt conrad met selekt mail,ik moet zeggen dat loopt
althans bij mij uitstekend

wim

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan
[brConrad is inmiddels gestopt met Kiala
... en werkt via DHL
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

riksketrein

Ik heb 'ns ooit iets besteld bij Rietze. Dat pakje werd in Duitsland
met DHL verstuurd en in Belgi? kwam het toe met ABX !

rgp

Dag,

Terug van even weggeweest (Oostenrijk, gaan ski?n, en zonder gips terug[:D])
Mijn vrouw werkt bij DHL.  En dat is normaal Dat ze in Duitsland met DHL versturen en hier door ABX laten afleveren.  Het hangt af van het soort zending (grootte, snelheid) die bepaalt hoe het verstuurd en bezorgd wordt.

Te moeilijk om uit te leggen.

Roland

tufken

Hallo,

DHL geleverd met ABX was vorig jaar, nu is het met taxipost voor iet dat van Duitsland komt.
En DHL zelf als het uit Nederland of Belgi? zelf komt.

Als je zelf iets opstuurd met Taxipost is dat duurder dan met DHL.
En DHL gebruikt Taxipost voor het afleveren hier bij ons.

Begrijpe wie begrijpen kan.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Brunel

Het zijn inmiddels allemaal private bedrijven.
Als een pakje in Duitsland bij Deutsche Post wordt gepost, wordt het in Nederland meestal door Selekt Mail gebracht. Althans ze doen een poging. [:(] Deutsche Post is namelijk mede-eigenaar van Selekt Mail.

argilla

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Terug van even weggeweest (Oostenrijk, gaan ski?n, en zonder gips terug[:D])
Mijn vrouw werkt bij DHL.  En dat is normaal Dat ze in Duitsland met DHL versturen en hier door ABX laten afleveren.  Het hangt af van het soort zending (grootte, snelheid) die bepaalt hoe het verstuurd en bezorgd wordt.

Te moeilijk om uit te leggen.

rpg, sorry maar jouw vrouw moet ik eens hebben ( niet verkeerd begrijpen he rpg [;)]) Kwestie van een vraag te stellen naar de direktie toe of iemand die sponceringsbudgetten beheerd Kan U ( of uw vrouw) mij verder helpen aub ??

Roland

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dirkkerckhofs

Hoi,

ik heb twee keer de Fuchskraan bij Verschooten besteld om te verbouwen zoals in MSM nr 46 staat beschreven. Ze verkopen echter niet het materiaal van Weinert Modelbau: de messing grijper en staalkabel. Enig idee wie dit wel verkoopt?

Dirk

GeM

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Hoi,

ik heb twee keer de Fuchskraan bij Verschooten besteld om te verbouwen zoals in MSM nr 46 staat beschreven. Ze verkopen echter niet het materiaal van Weinert Modelbau: de messing grijper en staalkabel. Enig idee wie dit wel verkoopt?

Dirk


Weintert vind je bij http://www.lokshop.de
Weet niet zo direct of er in het Belgenland winkels zijn die het verdelen, allicht wel. Gebruik even de zoekfunctie op dit forum of via google?
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

ysbeer

WEinert leverd ook direct
zoek maar bij weinert.de of zo iets met google
en je kan zo bestellen
verzenden van etsplaten is niet duur.

wim ysbeer

Frank_N

Goed idee, Wim. Ik heb van Weinert een mooie kolenbeladingskraan ontdekt: 6991 bouwpakket en 6990 kant en klaar. Smullen!!
Heb je enig idee wat ik aan verzendkosten mag verwachten?

Groet van Frank.
Groet van Frank

dirkkerckhofs

Bedankt voor de reacties GeM en Wim, ik heb de artikelen inderdaad gevonden op lokshop.de. En ModelspoorfaN, hun verzendkosten staan duidelijk beschreven op de site.

Dirk

citaat:
Geplaatst door GeM

citaat:
Geplaatst door dirkkerckhofs

Hoi,

ik heb twee keer de Fuchskraan bij Verschooten besteld om te verbouwen zoals in MSM nr 46 staat beschreven. Ze verkopen echter niet het materiaal van Weinert Modelbau: de messing grijper en staalkabel. Enig idee wie dit wel verkoopt?

Dirk


Weintert vind je bij http://www.lokshop.de
Weet niet zo direct of er in het Belgenland winkels zijn die het verdelen, allicht wel. Gebruik even de zoekfunctie op dit forum of via google?


Frank_N

Dirk, bedankt voor je info. Imiddels had ik lokshop.de ook gevonden.

De bedoelde mobiele kolenkraan is daar nog in de aanbieding ook!!

Groetjes Frank.
Groet van Frank