Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 46

Gestart door Tom, 10 februari 2006, 16:38:37 PM

Tom

Het gebeurd de laatste tijd wel eens meer de op somige plaatsen MSM later komt dan normaal.
Vraag me niet hoe dat komt.
Tom

dieseltje

Dinggg, donggg, ...  De MSM met bestemming ....  heeft een vermoedelijke vertraging van .... dagen [:D][:D][:D]

Regio Herentals komt-ie (totnogtoe) altijd op tijd...

ysbeer

Hebben julie in belgie ook zoon geprivatiseerde post.
Hier in ned.wel deze clubs gebruiken huisvrouwen/schooljongens/meisjes
en andere kinderen om de post rond te brengen.
De duitse post werkt met deze clubs samen en dat betekend dat ik in 2005 3 maal de MIBA eenvoud niet heb gekregen en dus moest bellen naar de uitgever ,omdan na 14 dagen te laat uiteindelijk mijn miba te krijgen.
Vaak was hij ook nat of gelezen of gekreukt
privatisering HOERA

maar ja dat is nederland (belgie weet ik niet)

wim

Gerolf

Als je nu uw MSM nog niet gehad hebt, zou ik toch eens een telefoontje of een mailtje plegen naar MetaMedia. Die kunnen je dan vertellen of hij wel of niet verzonden is, of dat je abonnement nog in orde is, ...
Rond de jaarwisseling zijn er wat problemen geweest met de abonnementen. Dat heb ik zelf ook mogen ondervinden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tufken

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Hebben julie in belgie ook zoon geprivatiseerde post.
Hier in ned.wel deze clubs gebruiken huisvrouwen/schooljongens/meisjes
en andere kinderen om de post rond te brengen.
De duitse post werkt met deze clubs samen en dat betekend dat ik in 2005 3 maal de MIBA eenvoud niet heb gekregen en dus moest bellen naar de uitgever ,omdan na 14 dagen te laat uiteindelijk mijn miba te krijgen.
Vaak was hij ook nat of gelezen of gekreukt
privatisering HOERA

maar ja dat is nederland (belgie weet ik niet)

wim

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


tufken

Hallo Wim,

Bij ons zijn ze bezig met privatiseren, tot hier toe hebben ik nog geen klagen. Alleen als je zelf naar het postkantoor moet daar kan het even duren.
Nu hebben ze vanaf volgend jaar een fusie aangegaan met de Deense post.
Ze beginnen nu al hoeveel volk er moet verdwijnen.
Ja, dat is Europa.


Binnen enkele jaran dragen misschien de Chinezen hier de post rond als zij alles hebben ovegenomen.

[V]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Havoc

Zwijg mij over de post. En dan zeker over Taxipost, de pakjesdienst. De dag dat die door chinezen vervangen worden zal ik er misschien opnieuw gebruik van maken. Tot dan enkel DHL of UPS. Ik betaal graag enkele euro meer om er zeker van te zijn dat de idioten van Taxipost hun poten van mijn spullen houden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tufken

citaat:
Geplaatst door Havoc

Zwijg mij over de post. En dan zeker over Taxipost, de pakjesdienst. De dag dat die door chinezen vervangen worden zal ik er misschien opnieuw gebruik van maken. Tot dan enkel DHL of UPS. Ik betaal graag enkele euro meer om er zeker van te zijn dat de idioten van Taxipost hun poten van mijn spullen houden.



Ja, de Post vraagt 12,60 Euro voor een pakje naar een EU land, en ik betaal voor een verzekerd pakket 12,00 EURO verzekerd en afgehaald door DHL.
Indien met de post kan ik nog een half uur gaan aanschuiven.

En die gooien niet met de dozen.

Ze moeten nog veel leren
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Havoc

citaat:
ik betaal voor een verzekerd pakket 12,00 EURO verzekerd en afgehaald door DHL.


Zeg Tufken, kan je als partikulier een pakket met DHL versturen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

citaat:
Geplaatst door Havoc

Zeg Tufken, kan je als partikulier een pakket met DHL versturen?

Tuurlijk.
De meeste mensen kennen DHL van de vliegers en de containers, maar er is ook een pakjesdienst.
Zoiets als ABX.
Tom

tufken

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
ik betaal voor een verzekerd pakket 12,00 EURO verzekerd en afgehaald door DHL.


Zeg Tufken, kan je als partikulier een pakket met DHL versturen?



Ja, dat is geen probleem, ook bij UPS.
Bij DPD en GLS moet je een BTW nummer hebben.

Vorige maand nog een doos naar Japan gestuurd met DHL.
Prijs 465,00 ?, dat is de prijs van een pasagier.
Maar het is dan ook ver, en ze moeten het ook in- en uitklaren bij de douane.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Havoc

Ik ken DHL goed genoeg van de pakjesdienst. Meestal kijken die nogal raar als ze iets aan mijn deur moeten leveren want ze verwachten een bedrijf. Daarom dacht ik dat je een btw rekening of een account bij hen moest hebben om pakjes te kunnen versturen.

Goed om weten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

Een kleine toelichting. Bij DHL kunnen zowel particulieren als bedrijven terecht.

Als particulier moet je dan wel over een creditcard beschikken of je zending aanbieden in een lokaal service-station waar je zowel cash of met bank(krediet)kaart kan betalen.

BTW, als Dhl-koerier kijken wij echt niet meer op als we bij een particulier moeten leveren.
Volgende keer haartjes netjes kammen ?![:D]

Voor meer info zie http://www.dhl.be/publish/be/nl/information/faq/cs.high.html

Groetjes


Brunel

Er loopt wat door elkaar.
In Nederland is de oude PTT al 10 jaar geleden geprivatiseerd. Heet tegenwoordig TPG. Het is nog steeds het belangrijkste postbedrijf en voor particulieren de handigste weg vanwege het fijnmazige netwerk van postkantoren en -agentschappen. Daar kunnen DHL en UPS echt niet tegenop. Vooral particulieren die overdag niet thuis zijn, hebben een probleem als er een pakje via DHL of een dergelijk bedrijf moet worden besteld. Kun je het afhalen bij een of ander vaag benzinestation 15 kilometer verderop waar het pakjesgebeuren er maar zo'n beetje bijhangt en het personeel je vaag aankijkt als je vertelt waar je voor komt.
DHL, UPS, etc zijn primair gericht op bedrijven en op kantoortijden. Wat daarbuiten valt kan wel, maar erg handig verloopt het vaak niet.

Havoc

Als jullie me uit mijn kot lokken...

citaat:
Daar kunnen DHL en UPS echt niet tegenop. Vooral particulieren die overdag niet thuis zijn, hebben een probleem als er een pakje via DHL of een dergelijk bedrijf moet worden besteld. ... Wat daarbuiten valt kan wel, maar erg handig verloopt het vaak niet.


In Nederland misschien, maar Belgi? is iets anders.

Tot nu toe is er geen enkel pak via Taxipost zonder probleem toegekomen:
- gewoon niet aanbellen, gewoon kaartje insteken dat je niet thuis was (persoonlijk zien gebeuren want verlof voor genomen en stond op de uitkijk. En nog een dag verlof kunnen nemen want ze kunnen niet terug langskomen dezelfde dag!)
- pakje gewoon op de stoep achterlaten (40000bef waarde)
- pakje terugsturen want adres niet gevonden, in kantoor daarna ook niet nagekeken (adres was correct en getypt)
- pakje 2 weken bij douane laten liggen
- pakje opengedaan, opnieuw verpakt en opnieuw verzendkosten aangerekend
- douanekosten gerekend op materialen die niet aan taxen onderhevig zijn (boeken onder de limiet)
- als je een schriftelijke klacht neerlegt, dan krijg je een brief gericht aan een andere persoon

Nog een reden nodig om DHL of UPS te bellen?

citaat:
Kun je het afhalen bij een of ander vaag benzinestation 15 kilometer verderop waar het pakjesgebeuren er maar zo'n beetje bijhangt en het personeel je vaag aankijkt als je vertelt waar je voor komt.


Wel, het Kiala systeem (zoals bvb Conrad gebruikt) vind ik heel handig. Ik ga dan mijn pakje afhalen in een krantewinkel wat verderop. Die heeft ruime openingsuren dus dat is geen probleem.
Met vakantie voor onbepaalde duur.