Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Roco wisselaandrijving 4555A

Gestart door Peter, 29 juli 2013, 11:16:25 AM

Peter

Heb (nog van vader zaliger) al jaren een doos staan met een tiental Roco wisselaandrijvingen voor ondergronds in te bouwen.
Helaas zijn deze nog van het eerste type waar de steldraad en dunne plastik strip was, welke al afbrak als je er naar keek. De meeste van deze aandrijvingen hebben (bij mij) dus geen steldraad
meer.
Heeft iemand ervaring om deze aandrijvingen te voorzien van een metalen steldraad?


 
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Met die specifieke aandrijvingen heb ik geen ervaring, met veerdraad wel.
Kan je niet ergens een passend gaatje boren en de draad er in kleven?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Gerolf,

Zoals op de foto te zien is er er bovenaan een kleine vierkante opening waar de steldraad door komt.
Onderaan die steldraad zit een (denk ik) metalen as waarond een plastiekstukje met dat stelstangetje. Ik weet niet hoe dik die plastiek die rond die as zit is maar ik vermoed slechts 1 mm en dat zal wat weinig zijn om een gaatje van 0,5 of 0,8 mm in te boren om een metalen steldraadje in te lijmen
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Moeilijk te beoordelen "op afstand". kan je een foto van dat binnenwerk maken of bestaat er ergens een "exploded view" ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Er is niet veel van te vinden, maar misschien heb je hier iets aan.

grt Piet.

Peter

Spijtig genoeg valt er door dat bovenste vierkante gaatje (ong.  7 x 7 m) niet veel te fotograferen.
Zal moergen als de volle zon er op staat nog een proberen.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Citaat van: Peter op 31 juli 2013, 17:51:54 PM
Zal moergen als de volle zon er op staat nog een proberen.
Vergeet je niet goed in te smeren, het wordt erg warm en zonnig  :)

grt Piet.

doomslu

Citaat van: Peter op 31 juli 2013, 17:51:54 PM
Spijtig genoeg valt er door dat bovenste vierkante gaatje (ong.  7 x 7 m) niet veel te fotograferen.
Zal moergen als de volle zon er op staat nog een proberen.
7 x 7 meter is te klein?  :o
;D ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Kan dat ding niet open? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor mechaniek erin zit.