Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Keerlus

Gestart door patri, 08 februari 2006, 10:52:25 AM

ysbeer

DIKKE IK VIND DIT EEN DUNNE OPLOSSING.
Nog zo een:
Hoe wordt ik buiten nooit nat van den regen
Alleen naar buiten gaan als het niet regend.[:D]

Al heb je 20 keerlussen elke lus staat op zichzelf.
tracht te begrijpen hoe een lus werkt,als je dat weet kun je zonder probleem veel meer lussen maken.

Als je het probleem bij keerlussen,en de daar bij behorende oplossing niet ziet zet dat dan hier neer.
Zullen wij trachten je dit uit te leggen[B)]

wim



dikken

citaat:
Geplaatst door ysbeer

DIKKE IK VIND DIT EEN DUNNE OPLOSSING.
Nog zo een:
Hoe wordt ik buiten nooit nat van den regen
Alleen naar buiten gaan als het niet regend.[:D]

Al heb je 20 keerlussen elke lus staat op zichzelf.
tracht te begrijpen hoe een lus werkt,als je dat weet kun je zonder probleem veel meer lussen maken.

Als je het probleem bij keerlussen,en de daar bij behorende oplossing niet ziet zet dat dan hier neer.
Zullen wij trachten je dit uit te leggen[B)]

wim






Toch heel grappig, hoe geprikkeld bepaalde mensen reageren bij het horen of zien van het M******-woord.

Geef toe: Keerlusproblemen hebben wij niet.

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

ysbeer

Ik ben niet geprikkeld,vond alleen de oplossing nog al simpel.[:p]
en het is zo, marklin heeft geen keerlus probleem.

Er hierbij wil ik ook uitdrukkelijk verklaren

IK HEB NIKS TEGEN MARKLIN

Zo waarlijk helpe mij........................

met groet wim.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door dikken

Geef toe: Keerlusproblemen hebben wij niet.

Ik geef het onmiddellijk toe.
Maar dat is in mijn ogen dan ook het enige echte pluspunt van M***.

Bij 2-rail leveren keerlussen een probleem op, maar dat is zeker bij digitaal vrij eenvoudig op te lossen. In het voorgaande zijn die oplossingen al aangegeven.

Gaat het om analoog, dan zijn er ook een paar simpele oplossingen voorhanden. Kijk eens op mijn website:http://people.zeelandnet.nl/zondervan/.

hobbyist

Bij conrad hebben ook zo iets in hun cataloog onder nr 210324-90 als bouwset en onder nr 210425-90 als kant en klaar.

http://www.conrad.de

dikken

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door dikken

Geef toe: Keerlusproblemen hebben wij niet.

Ik geef het onmiddellijk toe.
Maar dat is in mijn ogen dan ook het enige echte pluspunt van M***.

Bij 2-rail leveren keerlussen een probleem op, maar dat is zeker bij digitaal vrij eenvoudig op te lossen. In het voorgaande zijn die oplossingen al aangegeven.

Gaat het om analoog, dan zijn er ook een paar simpele oplossingen voorhanden. Kijk eens op mijn website:http://people.zeelandnet.nl/zondervan/.



In mijn 5-sporig station komt aan beide zijden een dubbelsporig traject toe. Van eender welk toekomend spoor kan ik een trein naar eender welk stationspoor leiden. Zelfs twee tergelijkertijd (een van links en een van rechts).[8]

nu, ik wil niet dat dit ontaard dus kan volgende link misschien een oplossing brengen:http://www.beneluxrail.net/modules.php?name=News&file=article&sid=344
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

n/a

Zeg Bart,

Als je dan geen zinloze discussie wil starten, waarom begin je dan over M?rklin? Het was toch al in de allereerste posting van dit draadje kristalhelder dat Patri Fleischmann heeft.

Dit soort heilige zendingsdrang werkt bij velen uiterst contraproduktief hoor.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Funky

waarom begin je dan over M?rklin? Het was toch al in de allereerste posting van dit draadje kristalhelder dat Patri Fleischmann heeft.
Kom jongens, dat was toch gewoon een grapje van Bart. Een beetje stout misschien...
Ikzelf vond het, zelfs als overtuigde tweerailspoorder, vrij grappig.

En dan nu: het vervolg van het keerlusprobleem van Patri ... [^]
Of misschien is hij al voldoende geholpen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

patri

Allen bedankt voor de info. Ik heb er toch het een en het ander van opgestoken.

n/a

citaat:
Geplaatst door patri

Hallo,
In mijn baanontwerp (fleischmann) zijn er twee keerlussen aanwezig, hoe los ik dit probleem praktisch op?
(P.S.van electronica heb ik weinig kennis)





Dit los je op met twee simpele relais welke je mee laat schakelen met de wissel(s) welke verantwoordelijk zijn voor het in/uitrijden van de keerlus.

Klaas Zondervan

IBox,

dat is nou een antwoord naar mijn hart. Dat wissel moet je toch schakelen om de trein netjes in en uit de keerlus te laten rijden. Gewoon de polariteit van de lus laten meeschakelen met de wisselstand en het hele probleem is verleden tijd.

n/a

Ik het het draadje een beetje gevolgd, ik ben zelf ook al eens aan het stoeien geweest. Ik rijdt 2-rail analoog en wil graag automatisch de keerlus oplossen...

Weet iemand hier een oplossing voor???

Vriendelijke groet,

Arjan Ploeg

Klaas Zondervan

Arjan,
geef eerst even aan wat je allemaal wilt automatiseren.

n/a

Sorry voor de late reactie...


Wat ik graag wil automatiseren, is dat als er een trein de lus binnenrijdt, er over een sensor heen gereden wordt en dan dus de omschakeling plaatsvindt, verder als de spanning weer gewisseld wordt, dit opnieuw.

3 blokken - in 1e blok een sensor om blok 2 te schakelen en in blok 2 een sensor om blok 3 weer terug te schakelen.

arjan Ploeg

Klaas Zondervan

Arjan,

even voor de goede orde, gaat het over digitaal?