Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

allerlei vragen van beginnende knoeier

Gestart door n/a, 06 februari 2006, 20:29:19 PM

n/a

Hallo
Wegens verhuis had ik mijn treintafel afgebroken, en ben dus opnieuw begonnen.Vroeger had ik niets anders dan fleischman , maar met de verhuis kreeg ik een beginners Marklin set cadeau met transvo 6002 en delta control 4f 66045.. Ik heb deze gemonteerd doch van Marklin niets afkennende heb ik deze bij op mijn tafel geinstalleerd en lap van de eerste keer had ik al pech (kortsluiting) De uitleg hierover deed ik reeds in een andere rubriek en volgens de meesten zou de delta 4f stuk zijn.
Mijn volgende vragen zijn:
1 Welke locs en wagons van diverse merken kan men op spoor van fleishmann laten rijden, of onderling.
2 Gezien de delta 4f Marklin stuk is, kan ik hier een fleishman transo in de plaats voor gebruiken.
3 Kan je zelf zien of je de delta 4f kan maken of moet die vervangen worden.
thanks
luc

Gerolf

Deze soort vragen (AC of DC, marklin en de rest, ...) zijn al meermaals gesteld op dit forum, maar toch:
1) Marklin en andere merken (Fleishmann, Roco, ...) zijn niet zo vlot combineerbaar, onder andere door het railsysteem. Fleishmann is wel goed combineerbaar met Roco, Lima, Piko, ...
2) en 3) over de delta 4f ken ik niets, maar ik betwijfel dat die zomaar combineerbaar is met een Fleishmann-trafo
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

laurens66

Weet je het verschil wel tussen 2-rail en 3-rail en analoog en digitaal?

Een trafo van fleissmann is analoog, jouwn delta module is digitaal.
Als jij een marklin lok hebt kun jij die niet zomaar op 2-rail laten rijden. Die lok zou je dan om kunnen bouwen maarja....

Als jij zou gaan voor 2-rail analoog of digitaal kun jij je marklin spullen weg doen, ook wagons tenzij je daar andere wielstellen onder wil zetten die niet gelijden.

Ik weet niet wat voorn spullen jij hebt, maar kijk eens, waar heb je meer van, marklin digitaal of fleissmann?

Mocht je toch weer voor 3-rail gaan zou ik kiesen voor een mobile station, die kosten wel wat meer maar je hebt ook wat meer.

3.
Kijk eens op de printplaat of er iets zwart is.
Ik weet niet zoe dat ding er van binnen uitziet maar het zou kunnen dat twee componenten tegen elkaar komen wat mij sterk lijkt.