Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Blaaubach

Gestart door evan, 18 juli 2013, 15:20:58 PM

evan

Citaat van: doomslu op 18 juli 2013, 22:30:16 PM
Ik ben blij dat jullie af en toe ook eens een klein projectje doen.  ::) :o

Ik ook ;D ;D ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Citaat van: doomslu op 18 juli 2013, 22:30:16 PM
Ik ben blij dat jullie af en toe ook eens een klein projectje doen.  ::) :o

+ 1  ;D ;D ;D
En laat het voor een keer eens iets moois zijn ... LOL
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Die kwistenbiebel met zijn kwast maakt er wel zijn werk van.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

Leuk klein baantje................. ::)maar die dennen hé..........da's nie mijn ding..........

Doornroosje

Maak maar regelmatig filmpjes. Leren wij ook lekker veel van bij!

evan

#20
Dankjewel voor de reacties :)

@Milicomarty,

Tja ieder zin smaak en gelukkig is het dan niet jou baan he ;D

De man had al een stuk van 400 van die bomen ooit gekocht.  En eigenlijk vind ik ze wel meevallen, maar de densiteit van de bomen is wat hoog.  Nu proberen we de bossen wat te varieren met op de voorgrond variatie te brengen met Anita decor bomen van verschillende groottes en soorten.

Hier twee fotos met wat bomen op...


(Hier zien we een KM1 BR23 en Umbauwagens geweatherd door http://becasse-weathering.blogspot.be)

Op deze is de variatie te zien...



Je weet natuurlijk ook zelf dat deze grote bomen (30 tot 40 cm) en het aantal serieuze budgetten zijn en dan kan je moeilijk zeggen van "smijt ze weg".  We maken gewoon het beste er van  ;)

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Verder wel kicken zo'n formaat. En op de achtergrond zal het wel meevallen met die boompies, wat idd een aardige aanslag op het budget zal zijn geweest.

Jurgen

Amai, die baan staat binnen. Hoe groot is die ruimte dan als daar zo'n grote baan binnen kan? Dat moet toch een droomruimte zijn!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven123

Citaat van: evan op 18 juli 2013, 22:27:43 PM
Hoi Steven,
Soms is het lastiger om ergens aan te kunnen, maar de ruwbouw wordt meestal modulair opgebouwd.  Deze modules worden als een puzzel in elkaar gezet en worden dan afgewerkt.

Een voorbeeld van de hoogste bergtop in aanbouw:


Op deze plek moet deel komen:


Daarna is deze geplaatst:


Op de volgende foto zijn ook meerdere fases te zien en alles is modulair:


Dit is ook een deel van het Zwitserse thema waar het viaduct in verwerkt zal worden.  Van de bouw van dit viaduct zullen later foto's volgen ;)
Groetjes

Bedankt voor de uitleg Evan!
Dat opbouwen in modules is slim gezien, dan hoef je niet in de meest onmogelijke houdingen gaan staan om ergens aan te kunnen.
Ik blijf het straffe kost vinden als ik de foto's telkens zie, spectaculair project   ;)

Succes manne!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

jesse

Een vraagje : welk soort piepschuim gebruiken jullie voor de bergen ?
                      doen jullie daar ook gips over

prachtig project !!!

evan

Hoi Jesse,

Het hardschuim is Styrodur, of styropor of styrofoam - plaat dat gesneden wordt in de gewenste vormen.  Soms wordt er echt piepschuim gebruikt als vulling en nadien wordt met PUR-schuim (polyurethaan) alles bedekt.  Dit is het schuim dat gebruikt wordt als vloerisolatie onder de chape.

Nadien wordt het geheel wat bijgesneden met een oscilatiezaag en dan wordt alles overtrokken met gipsverband.

Eens alles droog is, hebben we een stevig maar lichtgewicht geheel voor bij de puzzel te voegen.

Over het gips wordt met Sculptamold gemodeleerd voor, rotsen, muren, tunnels etc.

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Citeeroscilatiezaag

Wasda voor'n ding  ???

conducteur

zo'n fein multitool oid.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

#28
Yep klopt Rian : http://www.fein.be/nl_be/ Leuk ding!  In Dortmund gekocht op het allereinde van de Messe voor een prikje 8)

Nog een aardig gelukt sfeerplaatje:

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Ach, zo'n zaag op een schuurmaschien  ;) Zat bij spoor 1 al aan wat grover werk te denken