Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Blaaubach

Gestart door evan, 18 juli 2013, 15:20:58 PM

evan

Hello Forumvrienden,

Zoals jullie weten zitten Patrick en ik (PAJ-modelbouw) niet stil en zijn we weer druk in de weer geweest.
Ondanks de weinige posts deze dagen wil dit niet zeggen dat het voor ons komkommertijd is.

Vanaf heden laat ik jullie meegenieten van een baan waar we al een geruime tijd aan meewerken.  Ik dacht al eerder foto's te plaatsen, maar heb gewacht tot we meer materiaal hadden.

Hoe zit dit verhaal nu eigenlijk in elkaar?

Een goede vriend van ons met op zich zijn beste vriend  zijn al een geruime tijd aan een spoor 1 baan bezig.  Deze baan is maar liefst een slordige 400 vierkante meter groot met een hoofdlijnlengte van 80 meter.
De baan omvat 2 thema's namelijk een Duits gedeelte met groot station, locdepot, haven, nevenstation en industrie gebied en 2 paradeplaatsen en dan een Zwitsers gedeelte met een parade stuk dat uitgeeft in een station met industieaansluiting.  In het Zwitserse parade stuk is ook een grote viaduct verwerkt in het landschap.

De baan en concept is gebouwd door de vrienden zelf en het spoor ligt echt schitterend met verkanting, knappe wisselstraten en seinen.  Bovendien komt een groot deel onder bovenleiding  :P

Patrick, mezelf en onze vriend van Branchlines and Backwoods Erik bouwen met veel plezier mee aan de baan.  We nemen de taak voor Scenery en Landschap op ons.  Vermits onze tijd zeer kostbaar is gaan we telkens meerdere dagen bouwen daar het ook niet bij de deur is.

Ik heb wat "huiswerk" mee naar huis waar ik tussen soep, patatten en andere projecten ga aan werken en in dit draadje posten.

Later vandaag volgen wat foto's van de stand der zaken, maar hier is een klein filmpje als teaser ;)

http://www.youtube.com/watch?v=EF199HPRRIs&feature=player_embedded

Groetjes en tot later...

PS: De eigenaar van de baan wenst anoniem te blijven, maar gaf wel toestemming de vorderingen met jullie te delen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Jurgen

Sympathiek dat hij ons laat meegenieten.

Het ziet er een prachtige baan uit, alleen in de locomotiefloods vind ik het toch maar propertjes, voor de rest magnifiek!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven123

Citaat van: evan op 18 juli 2013, 15:20:58 PM
... Deze baan is maar liefst een slordige 400 vierkante meter groot met een hoofdlijnlengte van 80 meter...

:o  Ja watte...

Alvast bedankt voor het delen, zal zeker de moeite zijn om aan zo'n baan te mogen werken!  8)

Groeten & verder veel succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

400 vierkante meter en 80 meter hoofdlijn. Tikfoutje of is die hoofdlijn toch niet zo lang?

Hoe dan ook: dit draadje kan weer héél mooie plaatjes voortbrengen  :P  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#5
Hoi,
Bedankt voor de reacties :)

80 meter hoofdlijn klopt, maar dat is zonder het zwitserse gedeelte, haven, industriezone, locdepot etc...  ;)

Het locdepot in aanbouw:



Hier staat een pracht van een gebouw op dat volledig is ingericht.  De "vervuiling" binnenin is inderdaad (@jurgen) nog een te geselen kat, maar chapeau voor de bouwer.  Het is een echte perfectionist! :o

Ik heb wat sfeerfoto's gemaakt om de sfeer van de loods weer te geven:

Binnen gekeken van een raam aan de achterkant:  (vergeet niet het is spoor 1 ;D)



Het atelier achteraan de loods:



Zijkant:



Voorkant:



Voorkant buiten:




Als ik me niet vergis komt er nog een draaischijf naast ::)

PS: Op de achtergrond liggen 3 sporen: 2 van de hoofdlijn en één dat naar het zwitserse deel loopt...

Wordt vervolgd ;)

EDIT:  Fotootjes aangepast...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Prachtige beelden !!!
Het wordt alweer een draadje om van te snoepen en dromen  :P :P :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Mooi, weer een prachtig project, veel plezier jullie drieën.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Hoi Jean en Michael,

Bedankt voor jullie reacties!

En of dat we plezier hebben!

Erik,



Patrick,



En dezen kwistenbiebel kennen jullie al he...



Groetjes  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steven123

Weer een project met serieuze omvang aan de foto's te zien  8)

Wat ik me afvraag Evan, kan je nu overal op een degelijke manier aan of is het lastig werken op deze schaal? 

Smaakt naar meer!  ;)
Groeten & succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Kautenbach

kan youtube niet zien... dr moet op deze computer wat opschoonwerk gebeuren gok ik.. maar die foto's zijn fraai, vooral idd de sfeerbeelden vd locloods, en toch ook wel geinig om de heren aan het werk te zien ;D

evan

#11
Hoi Steven,

Soms is het lastiger om ergens aan te kunnen, maar de ruwbouw wordt meestal modulair opgebouwd.  Deze modules worden als een puzzel in elkaar gezet en worden dan afgewerkt.

Een voorbeeld van de hoogste bergtop in aanbouw:



Op deze plek moet deel komen:



Daarna is deze geplaatst:



Op de volgende foto zijn ook meerdere fases te zien en alles is modulair:



Dit is ook een deel van het Zwitserse thema waar het viaduct in verwerkt zal worden.  Van de bouw van dit viaduct zullen later foto's volgen ;)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: Kautenbach op 18 juli 2013, 22:24:36 PM
kan youtube niet zien... dr moet op deze computer wat opschoonwerk gebeuren gok ik.. maar die foto's zijn fraai, vooral idd de sfeerbeelden vd locloods, en toch ook wel geinig om de heren aan het werk te zien ;D

Thanks Wim ;)

Ik heb net even gechecked of het filmpje werkt: OK
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Ik ben blij dat jullie af en toe ook eens een klein projectje doen.  ::) :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

hahahah, die luc, ik zat al te kijken naar een leuke HO baan in die ruimte, echt enorm ;D

Evan, youtube zal vast werken, mn computer minder...