KIBRI nh ? Belgische (school)gebouwen.

Gestart door eve, 16 juli 2013, 09:00:46 AM

eve


loco

Toch grappig hoe Kibri dit thema weet uit te melken.
Maar het is goed gevonden.
Leuk gebouwtje en origineel idee. En deze stijl ga je min of meer ook nog wel terugvinden in onze landelijke gemeenten. Ook in Noord Frankrijk zie ik soms dergelijke gebouwtjes waarbij je twijfelt of het om een schooltje dan wel om een ex-stationnetje gaat.

Wel jammer dat je deze nieuwigheden moet ontdekken via een franstalige (lees Franse) website. Voor zover ik weet of mij kan herinneren heeft onze Belgische invoerder van KIbri hierover geen enkele melding gemaakt.


loco

Toch nog even vermelden dat dit gebouw eigenlijk een ander referentienummer heeft. Namelijk. 8397
Ik vraag me ook af wanneer Kibri dit gebouw voor het eerst in deze uitvoering als schoolgebouw heeft aangeboden. Was dit onlangs of is dit jaren geleden reeds het geval geweest. Voor mij was het in elk geval een nieuw item. De verkoopprijs ervan loopt ook sterk uiteen. Dus wie gedesinteresseerd is, loont het de moeite om toch eerst even te googelen.

Jurgen

Ze bestaan al een tijdje hoor.
Eerst was er het stationsgebouw, een jaar later kwam men met het stadhuis en nog een jaar later met de school. Die laatste twee kunnen ook omgekeerd geweest zijn.
In ieder geval, niet lang na het station kwam het stationsgebouw. Het heeft als ik me niet vergis nog in MSM gestaan.

Van het kleine gebouw van het station heeft men ook een goederenloods gemaakt, artikelnummer daarvan is 9331.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.