Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Reisverslag : MiniWorld Rotterdam

Gestart door dani, 11 juli 2013, 14:36:00 PM

PietB

Ik heb zeker genoten van de foto's Dani.
Bedankt voor de uitgebreidde reportage.

grt Piet.

Geert

Is wel de moeite om ook eens langs te gaan, bedankt voor de foto's.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

dani

graag gedaan, mannen...   de foto's geven een beeld, maar in het "echie" is het toch nog net wat anders.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: dani op 15 juli 2013, 09:33:34 AM



Deze foto vind ik dus een reden om helemaal af te knappen.
De rails en perrons lijken gewoon op het gras gelegd, het fietspad en het voetpad liggen er op de voorgrond ook maar vreemd bij en hoe geraken de passagiers eigenlijk op die perrons, of er weer af?
Dit is dan helemaal in contrast met de inkom van het centraal station dat heel monumentaal op de baan staat.

Het is maar 1 voorbeeld want de rode loper op 1 van de foto's ligt er ook maar bij van "allé, er ligt er ene, 't zal wel goed zijn".
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oetbeem

Zou misschien nog wel een keer kunnen Dani

Lijkt me wel leuk om je eens in het echt te ontmoeten!

Kunnen we beetje l*llen over de hobby terwijl we staan te kijken bij die baan :)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Willems

Ik ben in MiniatuurWunderland Hamburg en in Loxx Berlin geweest en dan heb je toch 2 lokaties vanwaar het de moeite is om een eind te rijden.
Miniworld moet je naar mijn mening doen als je in de buurt bent want er speciaal voor rijden vond ik het niet waard.
Dat neemt niet weg dat het niet leuk is om te zien want dat is het beslist wel maar 1 uurtje dan heb je het gezien.
(kwam wel thuis met zo'n honderd foto's) ???
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

Catje

Werkelijk zeer mooi foto's, indrukwekkend.
En alle commentaar terzijde, iedere baan heeft toch zijn charme.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: oetbeem op 15 juli 2013, 21:49:03 PM


Lijkt me wel leuk om je eens in het echt te ontmoeten!



Mvg Danny

Valt wel mee   :) ;), ik had reeds eerder het geluk dani tegen het lijf te lopen bij een opendeurdag in het Gentse (Merelbeke)  :D

Groeten Peter

GHYSELS

Deze zomer ondertussen mijn 4de bezoek gedaan en maak er graag een jaarlijkse gewoonte van. Persoonlijk vind ik het telkens mooi om zien, de mensen daar proberen echt telkens iets nieuws te doen, via uitbreiding, thema's, etc. Tevens doe ik er geregeld ideetjes op, maar als ik er de voorgaande discussies wat op nalees, dan merk ik inderdaad dat de term "steriel" en te afgelijnd heel sterk naar boven komen. Scenery lijkt wat geplaatst op de baan en niet geïntegreerd. Uiteraard voor een gemiddelde bezoeker neem ik aan dat dit spektakel fascinerend is en levendig.
Bij het bekijken van die foto's in dit draadje, en dit in combinatie met mijn 3-weken ervaring in een modelclub nu  :) :), valt het mijn geoefend oog op dat je het zou kunnen omschrijven als "plastiekachtig".
Een beetje "wheatering" zou voor sommigen het wat echter maken, niet? Zeker als je ziet wat er vandaag van kennis en expertise voor handen is. Vooral wanneer je rekening houdt met de vele beurzen en baantjes, waar de bezoeker ook ziet dat het realistischer kan.......
Tip voor MiniWorld?
Tom Ghysels

Spoor gerust eens op mijn baan!
http://www.flickr.com/photos/modelspoorbaan1_tom/