Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Reisverslag : MiniWorld Rotterdam

Gestart door dani, 11 juli 2013, 14:36:00 PM

dani

... inderdaad, en er komen nog meer details.   

Ik vind dat MiWuLa gewoon wat "rijper" is, en MiniWorld gewoon iets "sterieler" inderdaad.  Maar toch heb ik genoten van het bezoekje.
Niet om er elk jaar opnieuw naartoe te gaan, of om daarvoor speciaal 2 x 165 km te rijden, maar toch eens de moeite als je daar dan toch in de buurt bent.

Wat mij opviel is dat sommige scenes helemaal "af" zijn, inclusief weathering en kleine details en anderen precies zowat halfweg in de afwerkingsfase zijn blijven haperen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Martin Welberg

Citaat van: Gerolf op 12 juli 2013, 10:31:44 AM
Het gaat over een massa vierkante meters, en dus véél landschap en bebouwing.
Als je een zekere afwerkingsgraad wil, heb je daar véél arbeidsuren voor nodig.

Kun jij niet 's een babbel met m'n duitse opperhoofd maken ?

janieburton

Citaat van: dani op 12 juli 2013, 10:23:54 AM
Citaat van: janieburton op 12 juli 2013, 01:37:15 AM
Als je MW in Hamburg heb gezien(zie ook de foto's door een forumlid hier op het forum geplaatst) .....

Ik denk dat ik dat "forumlid" ken, zou het "den dani" kunnen zijn ?  :-) :-) :-) :-)

Allee vooruit, alle commentaar te na gelaten, hier is de lading foto's voor vandaag


Hoi Dani,

Sorry ik had beter eerst moeten opzoeken wie de topic over MiWuLa had geplaatst.

Dat was jij natuurlijk!  ;)

Begrijp mij niet verkeerd de foto's zijn mooi en er zijn mooie elementen maar als ik de fotos' vergelijk met die je het genomen in MiWuLa dan is er toch een wezelijk verschil.

Citaat van: bossie op 12 juli 2013, 09:06:00 AM
Citaat van: janieburton op 12 juli 2013, 01:37:15 AM
Als je MW in Hamburg heb gezien(zie ook de foto's door een forumlid hier op het forum geplaatst) dan denk ik dat dan alle andere modelbanen klein bier zijn.

En niet volgens goed Duits gebruik zoveel mogelijk rails en scenery per m2, kijk er de eerste de beste baanplan folder, van gelijk welk merk dan ook, maar op na.
Dat vind ik nou lelijk, het benadert zelfs de werkelijkheid niet.
En in die werkelijkheid naabootsen zijn ze mi. bij Miniworld zeer goed in geslaagd.

Maar dat is een kwestie van smaak, dat geef ik toe.

grt Piet.

MiWuLa benadert niet echt de werkelijkheid maar is gewoon een toeristische trekpleister in Hamburg. En het doel is om de bezoekers een schouwspel te laten zien.
 

PietB

Citaat van: janieburton op 12 juli 2013, 14:13:09 PM
MiWuLa benadert niet echt de werkelijkheid maar is gewoon een toeristische trekpleister in Hamburg. En het doel is om de bezoekers een schouwspel te laten zien.
Ja en dat is dus een keuze, net als dat ze in Rotterdam ook een keuze gemaakt hebben, voor de benadering van de werkelijkheid.
En beide keuzes moet je als hobbyist kunnen respecteren, maar je hoeft ze niet beide mooi te vinden.

grt Piet.

dani

@Janie : daar hoeft helemaal geen "sorry " voor , hoor, maar ik vond het best wel grappig dat je dat zo vermeldde :-)

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: bossie op 12 juli 2013, 14:29:32 PM
Citaat van: janieburton op 12 juli 2013, 14:13:09 PM
MiWuLa benadert niet echt de werkelijkheid maar is gewoon een toeristische trekpleister in Hamburg. En het doel is om de bezoekers een schouwspel te laten zien.
Ja en dat is dus een keuze, net als dat ze in Rotterdam ook een keuze gemaakt hebben, voor de benadering van de werkelijkheid.
En beide keuzes moet je als hobbyist kunnen respecteren, maar je hoeft ze niet beide mooi te vinden.

grt Piet.

Hoi Piet ik heb ook niet gezegt dat de baan in Rotterdam slecht is, ik vind ze "te steriel", maar doordat ik vind dat ze steriel is vind ik ze ook "een beetje" onwerkelijkheid; de werkelijkheid is ook "niet steriel" maar ook een "mikmak" van alles en nog wat.

Maar ik respekteer de keuze die ze in Rotterdam hebben gemaakt.
 

Jurgen

Ik zeg ook niet dat het een slechte baan is, alleen de afwerking van sommige dingen kan beter. Sommige huisjes lijken gewoon ergens neergeplant zonder ze effectief in te werken in het landschap. Je ziet de onderkant van het gebouw en dat zou niet mogen.

Ik denk ook dat de opening van Miniworld snel moest gaan en dat men de echte afwerking nadien wel een keer zal doen.

Ik wil ze in ieder geval nog de tijd gunnen want MiWuLa zal ook niet meteen geweest zijn wat het nu is, zulke projecten moeten groeien. Maar eerlijk is eerlijk, tussen de foto's van nu en enkele jaren terug zie ik weinig verschil bij Miniworld. En net als Gerolf moet ik het doen met de foto's van Miniworld want daar ben ik nog niet geweest, bij MiWuLa al 2 keer. Misschien maakt dat ook een verschil.

Moest ik ooit in de buurt zijn van Miniworld wil ik wel eens binnen wippen om te zien of de foto's me niet bedrogen hebben, maar speciaal er naartoe rijden doe ik niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

sneeuwregen1

Ben zelf nu 5 keer in Miniworld Rotterdam geweest (niet in MIWULA) en vind zelf de afwerkingsgraad van de eerste baan (de grote met polder,zee, stad en haven erg hoog. De nieuwe N baan van de Betuwelijn valt mij eerlijk gezegd ook tegen alleen heb ik die nog niet in het echt gezien. maar kan jullie zeggen dat de oorspronkelijke baan heel mooi is. Maar ook daar zijn nog genoeg scenes te maken, huizen te weatheren enz. enz. Maar daar zullen ze nog wel jaren voor nodig hebben! :)

Groet,

Daniel

dani

de update van vandaag....   geniet er van.
(by the way, we zijn ongeveer dik halfweg door de foto's heen)

















































































... en daarmee zijn we aanbeland in mijn favoriete gedeelte : de container haven !!!   De rest hiervan volgt morgen als alles goed gaat.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Belofte maakt schuld, en vandaag is het zondag, dus we gaan een rondrit doen door de container haven...   Een "specialleke" voor Wim P  (Eres).
Het is redelijk "kaal " en steriel, maar toch heeft het wel iets...
























.. er was even een interventie aan de gang door de reus op kousenvoeten (geen zevenmiojlslaarzen aan deze keer)























En dan nog een paar bezienswaardigheden van "Rotjeknor" zelf...






























































De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Kun je mooi inspiratie op doen Wim!

grt Piet.

gerard v

hee dani

wat een mooie foto's zeg
volgens mij heb je plezier gehad daar

mvg gerard
lid van DBTHG

oetbeem

Schitterende foto s Dani!

denk dat ik ook maar een keertje naar rotterdam moet om dit moois te aanschouwen :)
Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

dani

@Danny: misschien een ideetje om samen met wat andere jonge trein-fanaten te doen ?  Het is op ongeveer 3 minuten stappen vanaf het centraal station :-)    Dan kan je meteen ook nog wat gaan treinspotten.   Je ziet wel één en ander voorbij komen in Rdam Centraal !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

... en dan de update van vandaag









































































Zelfs mijn "madam" was enthousiast bij het concert...  (zie beeld op de linker monitor naast het podium, die was gekoppeld aan een webcammetje in de struiken)



































... en hiermee zit de  "virtual tour" van MiniWorld er op.
Ik heb genoten van het bezoek en hoop  jullie ook een beetje van de foto's .

Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.