Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Reisverslag : MiniWorld Rotterdam

Gestart door dani, 11 juli 2013, 14:36:00 PM

dani

Ik was begin deze week met mijn vriendin en dochter in Rotterdam (Rotjeknor) op citytrip en een bezoekje aan  Rotterdam Centraal Station en zeker aan  "Railz MiniWorld" mochten niet ontbreken.

Ik zal in enkele posts ook deze keer weer proberen een sfeerbeeld te schetsen van ons bezoek en van wat er te zien is.  Het is zeker een bezoekje waar vond ik.   Minder uitgebreid dan MiWuLa in Hamburg, maar zeker  mooi afgewerkt en gevarieerd.  Vooral Nederlandse scenery en materieel, maar daarom niet minder gedetailleerd.  Ook leuk is  de  N-scale  baan in de kelder, de Hanzelijn.

We beginnen met die "kleine baan".










































De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani


en dan nu naar het wat grotere werk, de H0 afdeling.   Ik zie dat er al wat "kijkers" gepasseerd zijn  (aantal keer bekeken) maar nog geen comment.   Hoeft ook niet per sé.   Dit is vooral bedoeld om wat indrukken te delen.

































































































surprise...  (er zitten er zo enkele)
















... to be continued :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

DelticPower

Hoi Dani, mooie foto's, vind een bezoek aan miniworld Rotterdam altijd iets om iedeën op te doen. Alleen die helicopter aan een draadje vind ik beneden alle peil. Was misschien toch iets mooier geweest als de rotors vervangen waren door transparante schijfjes. Maar ja, wie ben ik.

Groeten Jan, die uitkijkt of je nog meer foto's hebt.

PietB

Citaat van: dani op 11 juli 2013, 17:22:38 PM
Dit is vooral bedoeld om wat indrukken te delen.
Nou het is in ieder geval indukwekkend.
grt Piet.

Jurgen

Ik ben er nog nooit geweest en als ik de foto's bekijk dan krijg ik ook de neiging niet om eens een bezoekje te plannen. Er ontbreekt iets op die baan, maar ik weet niet wat.

Het is een heel ander gevoel dan bij MiWuLa.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Martin Welberg

Strakke foto's

Citaat van: Jurgen op 11 juli 2013, 18:22:23 PM
Er ontbreekt iets op die baan, maar ik weet niet wat.

Te steriel, te net IMO

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 11 juli 2013, 18:22:23 PM
Er ontbreekt iets op die baan, maar ik weet niet wat.
Allez, allez, dat is Hollands hé mannen: proper! Ik wou dat ik zoiets kon leggen.
Maar nu ge het zegt, een paar badgasten liggen of staan in onnatuurlijke houdingen, en een paar drugverslaafden aan een station had ook realistischer geweest.

tsjoektsjoek

Bedankt voor de mooie foto's, het sluisgebouw  staat bij ons in Katwijk aan Zee het Hoogheemraadschap wilde dit gebouw slopen
maar gelukkig stuitte dit op protesten en hebben ze het gerenoveerd.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

tsjoektsjoek

.....en heet nu het Koning Willem Alexander gemaal.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

Gerolf

Het komt me ook allemaal ruim steriel en clean over.
Het lijkt snel gebouwd, om zo snel mogelijk te kunnen openen en guldens euro's te ontvangen

Hoewel er leuke thema's tussen zitten, vooral strand en duinen is mooi gedaan. Met badgasten in het water  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Citaat van: Gerolf op 11 juli 2013, 20:20:12 PM
Het komt me ook allemaal ruim steriel en clean over.

Mooie foto's!

Voor mij lijkt het geen ziel te hebben.

Als je MW in Hamburg heb gezien(zie ook de foto's door een forumlid hier op het forum geplaatst) dan denk ik dat dan alle andere modelbanen klein bier zijn.

Om het eens anders uit te drukken: MW is Nec plus ultra
 

PietB

Citaat van: janieburton op 12 juli 2013, 01:37:15 AM
Als je MW in Hamburg heb gezien(zie ook de foto's door een forumlid hier op het forum geplaatst) dan denk ik dat dan alle andere modelbanen klein bier zijn.
Het meest in het oog lopende verschil tussen Miniworld en MiWuLa is naar mijn mening inderdaad de ruime opzet van Miniworld.
En niet volgens goed Duits gebruik zoveel mogelijk rails en scenery per m2, kijk er de eerste de beste baanplan folder, van gelijk welk merk dan ook, maar op na.
Dat vind ik nou lelijk, het benadert zelfs de werkelijkheid niet.
En in die werkelijkheid naabootsen zijn ze mi. bij Miniworld zeer goed in geslaagd.

Maar dat is een kwestie van smaak, dat geef ik toe.

En de opmerking van Gerolf, over de snelle bouw om snel geld te verdienen, is zeker niet waar.
Ze zijn er met een behoorlijk groot team jaren mee bezig geweest.

grt Piet.


dani

Citaat van: janieburton op 12 juli 2013, 01:37:15 AM
Als je MW in Hamburg heb gezien(zie ook de foto's door een forumlid hier op het forum geplaatst) .....

Ik denk dat ik dat "forumlid" ken, zou het "den dani" kunnen zijn ?  :-) :-) :-) :-)

Allee vooruit, alle commentaar te na gelaten, hier is de lading foto's voor vandaag

















































































































ZO.... en morgen de containerhaven  :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

De weidsheid van Trainz tegenover de spaghetti van MiWuLa: Daar heeft Piet zeker een punt.
Over het "snel klaar zijn" : Het gaat over een massa vierkante meters, en dus véél landschap en bebouwing.
Als je een zekere afwerkingsgraad wil, heb je daar véél arbeidsuren voor nodig.
... en ik mis die afwerkingsgraad. Bij Miwula lijkt die beter.

Maar: ik kan enkel vergelijken via foto's. Ik ben nog op geen van beide locaties geweest.
... en met die laatste batch foto's zie ik toch heel wat details en leuke miniscènes.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw