Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Op de dag des Heer wordt niet gewerkt !

Gestart door Metpetergaathetbeter, 07 juli 2013, 20:15:01 PM

Havoc

Citeerbij 3rail-forum weet ik uit ervaring dat er naar de zondag gekeken wordt om op deze dag liefst niks te organiseren

Kijk dat vind ik nu echt prima. Heeft niets met mijn geloofsovertuiging te maken. Maar de zondag dan zit ik liefst thuis en moeten ze me gerust laten.

Op die fotoforums is het ook altijd zo: uitstapjes de zondag. Als je dan 400km moet rijden, een dag rondlopen, een gezellige avond aan tafel, etc. Dat is geen probleem. Prima, doe ik graag. Maar als je dan om 22h-23h 400km terug naar huis moet en de volgende dag vroeg opstaan...dat is er teveel aan. Moest dat een zaterdag zijn dan zou je voor de nacht een simpel hotelletje kunnen zoeken, lekker uitslapen, je kan de avond ervoor ook een glaasje drinken, nog eens rondwandelen en dan rustig naar huis bollen. Heerlijk weekendje weg.

Dus de zondag niets organiseren: houden zo!

CiteerIk vraag me dan wel af, hebben jullie ook deze geloofsovertuiging in Belgie?

Denk het niet. In de West-Vlaanders is het nog wat kerkelijker maar toch niet zo erg. De pastoor waar ik eens een babbel mee gedaan heb (ergens tegen Waregem) die moest 5 parochies bedienen omdat er niemand anders was en de man was al 79 jaar. Sukkel stond zondagmorgens om 5h op en was de hele dag op ronde om om 21h weer thuis te zijn. Hier tegen het brusselse denk ik niet dat er veel volk in de kerk zit. In de Genk is het af en toe koopzondag, die gereformeerden moesten het weten.

We zijn gedoemd...ja, om belastingen te betalen en te sterven. Erger is het niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Johan,

helaas zijn er ook mensen die de zaterdag werken en dit is dan als eens leuk als iets op zondag georganiseerd wordt ! Nogal wat zelfstandigen werken alvast ook de zaterdag (en sommige ook zondag)

Groeten Peter ;)

Huugooke

Wel, ik zie er ook het voordeel van in. Geen lawaai van grasmaaiers, hobbyisten met elektrische werktuigen, barbecues,...
Zalige stilte! 

Havoc

Tuurlijk, geen probleem als er eens wat afgewisseld wordt. Meestal is dat niet het geval.

CiteerGeen lawaai van grasmaaiers, hobbyisten met elektrische werktuigen, barbecues,...

De zaterdag is er inderdaad geen lawaai van grasmaaiers, bbq's etc. Dan zijn ze allemaal gaan winkelen :D Hier in de buurt doen er meer de haag en gras af op zondag dan op zaterdag. En vooral hogedrukreinigers zijn populair de zondag.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Is dat niet verboden op zondag? Grasmaaiers??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Citaat van: doomslu op 09 juli 2013, 21:24:32 PM
Is dat niet verboden op zondag? Grasmaaiers??
In Antwerpen zeggen ze dan (nogal plat, sorry): "op straat k*kken mag ook niet, maar ge moet zien waar ge loopt!"

Havoc

Ja, maar de politie heeft zondag ook een rustdag.

In Antwerpen drukken ze het plastischer uit. Maar wel raak.
Met vakantie voor onbepaalde duur.