Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Op de dag des Heer wordt niet gewerkt !

Gestart door Metpetergaathetbeter, 07 juli 2013, 20:15:01 PM

Metpetergaathetbeter


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Weer een site waar we geen zaken mee moeten doen...

Havoc

De eerste keer dat ik dat zie. Weet niet goed wat ervan denken. Langs de ene kant prachtig konsekwent. Langs de andere kant...ze hebben de server laten draaien en die "werkt" dus wel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

philippe_007

Reclame vind ik het niet,
Als ze niet willen dat mensen op zondag kopen of misschien zelf buiten de openingsuren, dan moeten ze ook geen website maken.
Niet iedereen heeft in de week de tijd (of zin) om boodschappen te doen...

Huugooke

Citaat van: Havoc op 07 juli 2013, 23:02:00 PM
De eerste keer dat ik dat zie. Weet niet goed wat ervan denken. Langs de ene kant prachtig konsekwent. Langs de andere kant...ze hebben de server laten draaien en die "werkt" dus wel.
Jamaar, ze waren te laat om die uit te zetten, het was al na middernacht!

Ik verdenk ze van een geslaagde reclamestunt!

doomslu

Citaat van: Huugooke op 08 juli 2013, 00:34:57 AM
Citaat van: Havoc op 07 juli 2013, 23:02:00 PM
De eerste keer dat ik dat zie. Weet niet goed wat ervan denken. Langs de ene kant prachtig konsekwent. Langs de andere kant...ze hebben de server laten draaien en die "werkt" dus wel.
Jamaar, ze waren te laat om die uit te zetten, het was al na middernacht!

Ik verdenk ze van een geslaagde reclamestunt!
Bij mij komt het anders wel over als negatieve reclame hoor.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

In Nederland hebben we een "Bijbelse" zone, die zich uitstrekt vanaf de Veluwe (direct ten westen van Zwolle ;) tot in Zeeland, ook Staphorst (ten oosten van Zwolle ;D) hoort daarbij. in die streek wonen relatief veel streng gelovige gereformeerde medemensen. Deze zijn nogal conservatief in hun geloof, gaan 3x op zondag naar de kerk, en waag het niet bijvoorbeeld op de zondag in uw racefiets tenue door Elspeet (op de Veluwe) te rijden.., daar lopen de dames dus ook met dit warme weer in bedekkende kledij...
( in Zwolle kwamen tot voor kort nog enkele dames uit Staphorst op vrijdag naar de markt in staphorster kledij, en niet als toeristische attracie, maar uit overtuiging)
In Staphorst heeft men nog geen TV (althans tot 10 jaar geleden niet) of "stiekum" een TV op zolder, de kerken zitten in die regio nog goed vol, en wij zijn verdoemd enzo. Barneveld, de plaats waar de winkel van deze link ligt, ligt dus middenin die regio, en staat, naast hun kippen, bekend om hun strenge geloofsovertuiging. Hierbij hoort dus ook; nooit op zondag open, kinderen afschermen van alles wat de heer verboden heeft, vrouwen mogen geen lid zijn van (politieke) partijen ect ect.

Vandaar deze "beschermende" website, heel progressief dus, want ze hebben wel een website bij hun winkel ;)
9raar volk die Nederlanders 8) ???)

Ik vraag me dan wel af, hebben jullie ook deze geloofsovertuiging in Belgie?

philippe_007

In Belgie zijn er ook wel die zulke geloofsovertuigingen zullen hebben.
Maar deze zijn niet zo gegroepeerd zoals je beschrijft. Denk zelf dat het meer een zeldzaamheid is.
En zeker als je niet in een coursepakje mag rondrijden op zondag, dit is hier in Vlaanderen een van de grootste overtuigingen, iedereen op de fiets op zondagmorgen en de wegen onveilig maken....

Kautenbach

...zit die ste nog este bekijken, het is nu maandag he, maar dames moeten met poppen spelen, en "de boys" met de treinen, al dan niet samen met papa en/of opa... da's geen goeie marketing zo, er mogen dus geen treinen aan evt dochters, moeder, oma's verkocht worden, en jongens met een mooie roze pop, foei 8)

een deel jongensspeelgoed, en een deel meisjes speelgoed.................................

Kautenbach

Phillipe, t is hier (helaas) geen zeldzaamheid, we hebben zelfs een landelijke politieke partij waar tot voor kort de dames geen lid van mochten worden, uit geloofsovertuiging... (kijk, als je nou de dames zou weigeren om andere redenen, hahahaha)

We zijn allen verdoemd, en moeten naar de hel!! (zouden ze daar ook stopcontacten hebben voor onze treinen??)

Koen

Nee Wim,

Daar rijden ze op stoom  ;D.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

 ;D ;D ;D  ..... uit je oren.... ;D ;D ;D ;D ach, het is mooi weer weer

Koen

En of dat het mooi weer is  :D.
Geniet er met volle teugen van.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

Trouwens bij 3rail-forum weet ik uit ervaring dat er naar de zondag gekeken wordt om op deze dag liefst niks te organiseren !

Groeten Peter ;)