problematisme

Gestart door TBCédric, 04 juli 2013, 21:40:27 PM

TBCédric

Ik krijg het soms aan mijn hartje als mensen (op het forum) iets aan mij vragen én ik daar een verkeerd antwoord op geef . Of ik probeer iets uit te leggen en dat gaat niet.

Dat heeft 1 reden : Ik heb ASS en ADHD.

dus als je iets niet snapt over mijn vraag of antwoord. vraag dan extra info.

Heeft nog iemand zo'n problematiek?

groeten cedrc
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

ASS ken ik niet. Waar staan die letters voor ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bellejt

ik heb daar geen probleem mee maar er zitten hier nog mensen op het forum en andere fora die dit probleem hebben.Als we het weten dan houden we daar rekening mee.En een domme vraag is enkel een vraag die niet gesteld is.Soms kan je wel een dom antwoord krijgen maar daar valt mee te leven. ;)

TBCédric

Autisme Spectrum Stoornis
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

philippe_007

Cederic,
iedereen heeft wel iets of wat... en een extra vraagje als het niet duidelijk is, is de meest normale zaak (zowel voor u als voor anderen)...
Dus geen zorgen man.

PietB

Hoi Cedric,
ik zou me er geen zorgen over maken.
Is iets niet duidelijk, dan komt er toch gewoon een vervolg vraag..........!
En nu we dit weten kunnen we er allemaal rekening mee houden.

Ik vind het in iedergeval fantastisch dat het je niet weerhoudt om hier gewoon mee te doen. Chapeau!

grt Piet.

Metpetergaathetbeter

Cedric, geen probleem en als het echt niet gaat kan een pb'tje nog altijd de oplossing zijn.

Groeten Peter ;)

Gerolf

Cedric, ferm dat je dit met ons deelt.
Maak je in elk geval om ons niet teveel zorgen.

Een extra vraag om iets te verduidelijken wordt trouwens pas gesteld door iemand die je wil helpen:
Beschouw die extra vraag dan misschien als een compliment?

Wat lotgenoten betreft: dergelijke problemen worden pas de laatste tijd echt gediagnosticeerd.
Twijfel er niet aan dat er heel wat oudere mensen zijn die dat probleem hebben, maar waar het nooit officieel gezegd werd.
Op mijn werk kom ik het regelmatig tegen: Bejaarden met dementie, maar ook al jaren met (nooit benoemde) ASS.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Goed dat je het (durft) te zeggen hoor! gewoon vooral lekker blijven posten, vragen, antwoorden enzo ;)

als iemand een probleem heeft met jouw vragen en/of antwoorden ligt het aan die iemand, en niet aan jouw :D

dani

Cedric, ik heb een gelijkaardige topic gezien een jaartje geleden (met iemand anders welteverstaan) op een treinenforum in NL.

99% van de mensen hebben daar respect voor, die ene percent snapt het gewoon niet of kan er niet mee om .

Zal ik je zeggen dat bij ons op het werk, er een jonge kerel werkt die ok A.S.S. heeft en die zich soms ook niet helemaal correxct kan uitdrukken (met woorden dan), maar wel één van de beste programmeurs van het team is, zo'n  crack !   Dus trek het je niet aan als je soms niet van de eerste keer begrepen wordt.  De manier waarop ik Wim (die jongeman) al heb zien werken is :
- beeld je in wat je wil vertellen of duidelijk maken
- stel het je voor alsof iemand anders het doet of tekent of het een foto is
- beschrijf dan wat je in je hoofd ziet (desnoods in een mail aan jezelf of op een vodje papier)
- lees dan je eigen beschrijving, en je gaat er aan uit komen en het kunnen vertellen of uitleggen...


En laat je vooral door niemand afschrikken !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.