Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Computers

Gestart door OlivierV, 03 juli 2013, 19:25:55 PM

Huugooke

Tiens, ik hoor net van een oud collega, die ook als enige fruitliefhebber in een netwerk zit, dat zijn systeem plat ligt door een worm.
Zijn er dan toch fruitwormen?
Wat die IT mensen betreft: die zorgen natuurlijk voor een netwerk-AV, die netjes de workstations virusvrij houdt.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 05 juli 2013, 08:40:01 AM
Denk je dat de mensen van IT in een bedrijf niets anders te doen hebben dan virussen van "wintel" pc's halen? Naief... De dag dat het allemaal mac's zijn zal je die mensen nog even hard nodig hebben. Misschien nog meer want apple levert geen service waar je een bedrijf mee kan draaiend houden. Bedrijven willen dat er binnen de zoveel uur vervangstukken zijn, niet van "stuur dat eens op, of breng naar de winkel".
Er zijn wel vervangstukken voor stukken fruit maar via de officiële weg is het erg duur. Je kan ook nog altijd op een Linux variant gaan draaien. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Draai ik al meer dan 10 jaar op :D

Waarom staan er op die nieuwe laptop geen ledjes voor nmlock en capslock??? Is dat nu echt zo duur?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Citaat van: Havoc op 05 juli 2013, 14:40:56 PM
Draai ik al meer dan 10 jaar op :D

Waarom staan er op die nieuwe laptop geen ledjes voor nmlock en capslock??? Is dat nu echt zo duur?


Inderdaad, voor m'n shiftlock zit een heel onopvallend wit lichtje naast de toets, voor numlock geen. Zelfs geen melding op het scherm of het nu in of uitgeschakeld is.... Zou beter terugkomen. Voor mij moet een computer geen disco zijn van knipper-ledjes, maar wel voorzien zijn van de nuttige signalisatie ledjes zoals de num-shift-lock.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

Maar van mij mag hij wel een "@"toets hebben.

Havoc

Die heb ik wel! @@@@@ (toch iets dat werkt)

CiteerKabels problemen? Ken ik niet, nooit gekend,

Ja, niet moeilijk, er zit bijna niks in die kast :D Ik moet het volgende in een simpele CM Stacker zien te proppen:

- E-ATX moederbord met 2x Opteron 270 en 16GB
- passieve coolers (nu ja... met 3 12cm ventilatoren vooraan, 1 achteraan en nog een in elke voeding is er toch geen gebrek aan lucht)
- 1x 750W psu en 1x 460W psu
- Areca-1120 raid controller
  - 4x 160GB als raid 5 array
  - 4x 1.5TB als raid 5 array
- 80GB met het vorige OS (staat 1 programma op dat ik nu niet aan het werken krijg)
- 96GB SSD met het nu gebruikte OS
- 1.5TB voor eerste lijn backup
- RME 9652 audio kaart
- video is een of andere nvidia met 64MB,  spelletjes speel ik al lang niet meer

Ik hoop van daar nog een jaar of 3 mee voort te kunnen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Johan, de kast zit bij mij vol, maar ik snap je probleem, E-atx bord in een stacker, het gaat er wel in en dan nog al de schijfjes en 2 voedingen, maar daar is het ook mee gezegd.

Mijn kast lijkt leeg, maar vooraan zit een dikke 360mm radiator met 3 fans aan de ene zijde, en nog een aan de andere, achterop hangt nog een dikke 120 voor de andere waterloop.
Alsook die V2000 zat eigenlijk tot de nok vol, maar dan met 480mm en 120mm radiator erin.

Alles moest eigenlijk zoveel mogelijk/volledig intern, omdat ik vroeger van tijd tot tijd wel eens naar een lanpartij ging.

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Lanparties...dat is lang geleden. Op mijn eerste werk was het elke middag lan party. De boterhammen opeten met Quake, Unreal, SiN, Descent, Monstertruck Madness, Karting.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

#38
*EDIT*  zo een "STACKER" kast heb ik hier ook staan en dat is een flink "doosje".  Daar kan altijd wat in of nog wat bij.
Eerlijk gezegd is het misschien zlfs overkill.  Het lijkt meer op een flinke server dan op een PC.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Overkill? Ja, eigenlijk is die pc overkill. Als die de geest geeft komt er iets simpelder in de plaats. Om te surfen is een netbook even goed.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

om wat te surfen en mail te checken en zo, gebruikt men inderdaad meer en meer een netbook of zelfs een tablet of smartphone de dag van vandaag.   Handige dingen en ze hebben er voor gezorgd dat de verkoop van "echte" PC's  een flinke duik naar beneden heeft gekend.   Maar ik ben fan !  (geen  fruit, maar een leuke android tabletje)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Tablets en smartfoons kunnen mij niet bekoren. Veel te klein scherm en batterij. Zo'n ding dat je elke halve dag moet opladen is voor mij niet geschikt. Zo'n netbook ook trouwens. Je kan al eens iets typen maar meer dan een mailtje of reactie op een forum wordt toch moeilijk. En ik ben dan nog geen blind-typer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

#42
De fabrikanten van camera's klagen steen en been omwille van de smartphone.
De computerfabrikanten idem.
De makers van GPS toestellen ook al.
Gelukkig zijn er nog genoeg gamers om onze oude kasten een reden van bestaan te geven, al zullen we dat toch aan de prijzen ondervinden.

OlivierV

Een vaste pc vind ik persoonlijk ook nog altijd makkelijker dan een laptop, iphone om op internet te gaan, een tablet/ipad is dan wel handig om te surfen, alleen typen duurt massa's veel langer.

iPhone/smartphone en internetten, het lukt wel maar je scherm is veel te klein.
Laptop gaat wel gemakkelijk maar mijn vaste pc met 2*22' schermen kan mij meer bekoren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Ik heb een vaste PC voor de "grote" dingen, en een laptopke voor "onderweg" (AcerOne)
Die laatste wordt op de trein van en naar het werk gebruikt, en tijdens de maaltijdpauze.
Soms gebruik ik hem ook voor het werk, en dan maak ik er een internetconnectie mee.
Maar in regel dient dat kleintje voor teken- en schrijfwerk, en synchroniseer ik telkens de bestanden met mijn "grote" PC.
Dat kleintje zal ik in de nabije toekomst ook gebruikt worden om microcontrollers te "ISP"-en onder de baan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw