Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Computers

Gestart door OlivierV, 03 juli 2013, 19:25:55 PM

OlivierV

Aangezien het in dekpistes wat uitwijkt over pc's, speel hier allen uw computerheid kwijt.

;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citeerspeel hier allen uw computerheid kwijt.

En nu in het nederlands graag. Uw wat?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Havoc op 03 juli 2013, 20:21:08 PM
Citeerspeel hier allen uw computerheid kwijt.

En nu in het nederlands graag. Uw wat?
Wat je wil zeggen over computers. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterC

Ik heb er een liefde-haat verhouding mee  ;)
Liefde: maakt me veel zaken eenvoudiger...
Haat: is zoals sigaretten, alcohol, drugs en vrouwen...  ::)


Groetjes, Peter


Havoc

Spijtig genoeg verspil ik er teveel tijd aan. Vandaag ook nog. Had niet veel goesting om iets te doen en ben dus 2h voor dat ding blijven hangen. Hele avond eraan en niks nuttig gedaan. Gelukkig is de tijd dat ik (op de computer) nog alle nieuwtjes over pc's volgde wel voorbij. Moest mijn pc morgen de geest geven ik zou niet eens weten wat de laatste cpu's zijn of welke nu de snelheid van geheugen is. Denk dat ik snel tweedehands dezelfde bak zou aanschaffen om niet te moeten veranderen.

Vroeger veranderde ik regelmatig van pc. Dit beestje heb ik de stukken voor besteld op 11/03/2005 (bestelbevestiging zit nog in mijn email). Denk dat hij zijn 10-de verjaardag zonder problemen haalt. Tenminste zolang de rook in de componenten blijft.

Heb daarnet gezien dat mijn software een hele tijd achterloopt (dik jaar denk ik). Maar ik heb gewoon geen goesting om te updaten. Daar heb ik serieus de pest aan. Iedere keer helemaal anders, enkele dagen sukkelen om alles weer geconfigureerd te krijgen dat het werkt zoals ik wil, zoeken achter welke programaatjes er ooit opgezet zijn etc.  :P

En dat het zaken eenvoudiger maakt? Sommige misschien maar andere zijn verdorie een stuk ingewikkelder geworden. Of sommige idioten maken het nodeloos ingewikkeld omdat het kan. Op het werk lopen er een paar van die exemplaren rond. Formulier afdrukken, invullen en dan inscannen en klasseren op de server. Nu gaan we elektronisch werken... We gaan wat we op het formulier invullen in het blauw typen, dan kan je zien wat je ingevuld hebt, zoals met een balpen... WTF??? Wie zei daar eenvoudiger? Dan zullen we het maar niet hebben over hoe ze iets klasseren op de server. Anders geraak ik aan de drank.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Citaat van: Havoc op 03 juli 2013, 22:19:46 PM
...Wie zei daar eenvoudiger? Dan zullen we het maar niet hebben over hoe ze iets klasseren op de server. Anders geraak ik aan de drank....

Ik had het wel over mijn PC!  Op mijn werk slagen ze erin om elk al-dan-niet-belangrijk-document eerst 'ergens' op de server op te slaan, dan dat document aan iedereen te mailen die het op zijn beurt ook weer 'ergens' op diezelfde server opslaat.  Efficient?  Stuur gewoon die link door.  Die structuur wat lees- en schrijfrechten betreft op die servers is: alles of niets  :) :) :)
Gelukkig is 'drank' verboden op mijn werk  ;)

Groetjes, Peter


Havoc

CiteerDie structuur wat lees- en schrijfrechten betreft op die servers is: alles of niets

Inderdaad. En dan zijn er dus elvendertig "schijven" zodat ze toch de rechten een beetje kunnen scheiden. En elk klein stamhoofd tracht dan weer in zijn domein de straffe uit te hangen.

Nog zo'n goeie zijn de 2 "gescheiden" netwerken... die zijn zo sterk gescheiden dat je van het ene gewoon naar het andere kan als je zelf de naam van de server invult. Maar ja, er zijn geen drives gemapt dus dat kan niet... Zo gedaan voor de veiligheid.

Enfin, ik ga over mijn eigen computer maar zwijgen. De organisatie van de data is zeker niet goed. Maar ik heb nog niks beters gevonden.

Ebooks bvb. Bij mij zijn dat vooral .pdf files. Maar hoe sorteer je dat? De software die ervoor is die smijt alles op een hoop en wil enkel de auteurs sorteren. Maar eerlijk gezegd weet ik meestal dat ik bvb een boek over stoomketels zoek. Niet dat dat geschreven is door Leslie S. Robertson. Nu is dat dus verdeeld in "stoomketels", "stoomturbines", "stoommachines", "modelstoomketels" etc. Maar wat doe je dan met een boek waar van alles wat instaat (hoofdstuk over ketel, turbines, machines)? Zelfde probleem met plannen. Er zijn plannen die ik vind op het net en bijhoud. Maar er zijn ook "projecten" waar ik zelf plannen aan het tekenen ben. Heb een map over treinen. Zet je dan projecten van treinen bij "treinen" of bij "projecten"? Dat is in de loop der jaren wel eens verandert en nooit systematisch opgekuist (*).

Een database met trefwoorden zou een oplossing zijn, maar het leven is al te kort.

En dan zijn er nog al die usb sticks en losse harde schijven. En nu heb ik bij het opruimen een 10-tal oude harde schijven gevonden. Ben aan het nakijken wat erop staat voor ik die weggooi. Maar dan kom je soms tot rare conclusies. Zo heb ik bvb een schijf met een aantal opnamen. Ik heb dezelfde files maar de grootte van de bestanden zijn niet gelijk. Of er staan dezelfde bestanden op maar in een ander file-formaat. Langs de ene kant is de kans klein dat er iets opstaat dat belangrijk is, langs de andere kant...

(*) moest ik nu eens een maand niet op het forum komen en dat opknappen... nah, geen leut aan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

Citaat van: Havoc op 03 juli 2013, 22:51:51 PM
...(*) moest ik nu eens een maand niet op het forum komen en dat opknappen... nah, geen leut aan...

;) ;) ;)

Ik probeer toch een vaste structuur aan te houden (evolueert wel).  Vroeger noemden ze mij 'gestructureerd', nu noemen ze mij 'autistisch'.   8) 8) 8)
Groetjes, Peter


Huugooke

Mijn ZX Spectrum eens opgegraven. Man wat een machien! 48k RAM!
Nu nog een monitor zoeken met een video ingang! Ach ja, de TV!
Bestandje laden: waar is die cassettespeler, ah hier. Verdorie die speelt vals! Riempje is versnotterd!
Ik had daar toch een diskdrive voor? Een 720k, daar kon je de hele RAM een paar keer op dumpen.
Maar daar was toch een interface voor nodig? Ah ja, de Disciple. Verdorie, die heb ik weggesmeten!
Bah, alles terug de doos in. Heeft iemand nog zo'n Disciple liggen?
Hier: een lichtpen! Werkt dat op LCD schermen? Of alleen op CRT?
Nee maar: de Music Machine! Die moet ik toch eerst testen.
Zonder cassette kan datding niet veel.
Daaronder ligt nog een QL:morgen eens uitproberen. Had die geen speciale monitor nodig?

Luxeproblemen hé mannen!

krispy

ik heb hier ook nog zo'n fosielen liggen  ;)

Een commodore 64 met floppydrive en speciale cassettespeler , spijtig genoeg geen floppy's of cassettes meer ( vroeger eens uitgeleend en nooit meer terug gezien  >:( )
Daarnaast ligt er hier nog een Ti994a pc met een speciale romcard ( hierop kon men een prog wegschrijven ( zoiets als een USB nu )) , hiervoor gebruikte men ook een cassettespeler , deze cassettes heb ik nog , maar gaan niet meer , te oud ???? )

En als laatste fosiel heb ik nog een men eerste XT moederbord van 1993 ( met 1024 Kb geheugen op )en een kolos v/e HD van 10 Mega Byte wat toen fortuinen koste in vergelijking met nu .

'tja nostalgie zal dat wel heten hé   ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Paulogic

Hier ook nog een TI99 4/a liggen in perfecte staat met nog spelletje Space Invaders (Cartridge).

Maar voor de rest één magisch woord : Apple !!! Yeah  ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

dani

ik heb geen commentaar...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Ja, die Ti99; die is bij mij ook gepasseerd. In vergelijking met de rest een luxe-bak; met een razendsnelle cpu (was die geen 16 bit?).
Werd op de markt gedumpt aan een zotte prijs, aan de periferie was echter niet aan te geraken, en anders peperduur.
Die met dat fruit heb ik nooit gewild, ik vond hun manier om zich in te dammen nogal egoïstisch; met uitzondering van de eerste modellen natuurlijk:  plezante bak met veel plaats voor uitbreiding. Daar is die open bak van de IBM-clonen trouwens van afgeloerd.
Met die C64 heb ik hele klaslokalen uitgerust...

conducteur

Citaat van: Paulogic op 04 juli 2013, 08:55:51 AM

Maar voor de rest één magisch woord : Apple !!! Yeah  ;D ;D ;D
Ik zou ook graag overstappen, maar de prijs :o , heb dan maar in september een windhoos 7 computer gekocht.  Voor de helft van de prijs een véél krachtigere laptop.


En vanaf dat deze het begeven heeft wordt het wellicht wel een apple, want dat tablet besturingssysteem windhoos 8 moet ik niet van hebben op een pc.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum