Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Athus-Meuse, Houyet in TPIII

Gestart door prulleman, 01 juli 2013, 16:19:18 PM

prulleman

#30
ik loop wat achter met de fotos , maar hier zijn ze dan


de situatie voor de inbouw van de brug, er zat een voorlopig los stuk styrodur op de waar de brug moest komen, zo konden we alles al rijvaardig maken en testen op voorhand


nu zit de brug erin, het tunnelportaal moet nog geplaatst worden, eerst de lijm laten uitharden want als je ertegen komt.... kun je herbeginnen. de brugdelen zelf zijn oersterk, maar het plaatsen luistert erg nauw omdat de oplegging ook op schaal is, dus erg weinig "bewegingsruimte". maar eenmaal geplaatst is deze constructie oersterk (en schaalgetrouw)


bollen neus


Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

hoi Jan,


erg mooi, vraagje leg je je rails rechtstreeks op het styrodur?

groetjes en voor al veel blijven postenhe ;)

OlivierV

Citaat van: Kautenbach op 07 juli 2013, 14:22:05 PM
hoi Jan,


erg mooi, vraagje leg je je rails rechtstreeks op het styrodur?

groetjes en voor al veel blijven postenhe ;)
Er ligt precies nog iets tussen, zo'n zwart matje precies.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

prulleman

tussen de rails en de styrodur zit woodland scenic trackbed van 4mm.  het moet me van het hart dat het werken op styrodur vele voordelen heeft, onder andere een ongelooflijke flexibiliteit in de opbouw, niet zoals bij multiplex, waar alles van in het begin nauwkeurig gepland moet zijn, maar voor een volgende keer, kies ik weer voor multiplex, al is dat moeilijker werken. maar het is steviger en de geluidsisolatie is iets beter (al valt het bij styrodur ook goed mee). akls je bovenleiding wil plaatsen (hier niet het geval) kies dan zeker voor hout.

prulleman



hier een foto van ons bedieningspaneel. daar hoort een beetje uitleg bij. met het onderste deel schakel je de rijstroom. als die-hard analogisten hebben daarom wel wat schakelaars nodig. we gebruiken een z-schakeling, gehaald uit Gerard Tombroek's praktijkboek modelspoorwegen. zo kun je met 2 man door elkaar spelen. maar het spel is nog wat uitgebreid, er zit nl. ook een automaat tussen op de hoofdlijn, en die kan beperkt worden tot 1 spoor als je dat wil. na een kwartier gewenning speel je ermee alsof het niets is.

Het bovenste deel schakelt wissels en seinen. ook met dubbelpolige kipschakelaars. de tortoise motoren zijn in serie met leds geschakelt zodoende zie je de reisweg op het tableau verschijnen. lekker simpel en kan niet kapot, en bovendien heb je terugmelding over de stand van de motor.

We hebben het paneel in twee delen uitgevoerd om overzichtelijk te blijven, anders heb je teveel schakelaars door elkaar zoals bij Margaaz, dat went ook wel, maar simpel is anders, daarom nu in twee delen

Steam.N

Jan, dit ziet er mooi overzichtelijk uit ?
Knap gedaan !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

prulleman

we zijn weer ietsje verder



het portaal van de Tunnel d'Ardenne,kant Houyet staat er nu ook op

en een trappeke voor de wandelaars en spoorwegpersoneel

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

sluit ik me graag bij aan: magnifiek !
Ook de ver-alging nabij het water is aan gedacht,...
knap !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992


Jurgen

Amai, ik zie dit draadje nu pas. Toen dit draadje gestart werd zat ik in Oostenrijk en na een weekje had ik zo veel ongelezen berichten dat een draadje missen wel heel makkelijk was.

Ik ben blij dat ik het nu gevonden heb en zal dit ook blijven volgen, het ziet er veelbelovend uit.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jan-Theo

hier nog een fotoke van de klimspiraal in aanbouw