Dat heb je goed geraden, Benny!
Een zekere autonomie moet er wel zijn h?? Er komt zelfs een beveiliging bij het rangeren in de vorm van een geluidssignaal als je naar een bezet spoor wil rijden bvb.
Ook flankbeveiliging maakt deel uit van het initiele projekt.
Als je het plan van "Seinhuis West" bekeken hebt zag je daar een "uithaalkop". Die laat bvb toe te rangeren zonder op de doorgaande sporen te komen.
Blokbeveiliging met aparte beveiliging voor de wisselstraten zijn voorzien in een later stadium want je moet eerst al een werkend geheel hebben alvorens de hoofdbaan te gaan voorzien van die beveiliging.
Het grote probleem momenteel is dat er tbv digitale systemen wel units bestaan die een trein doen afremmen en weer vertrekken bij onveilig, of zelfs vertragen bij onveilig voorsein (dubbel geel diagonaal, geel-groen horizontaal) maar die dingen zijn nog onmenselijk duur naar onze begrippen....
Als we iemand vinden die PIC's kan programmeren zouden we misschien een kleine produktie op touw kunnen zetten van zulke units...[?][?][?]
We houden dat w?l in het oog, en voor analoge rijders is een volautomatisch bloksysteem bijna klaar, op basis van dezelfde elementen die vanaf afl.3 worden beschreven.
Intussen zijn al enkele mede-electronici in de weer om mee te werken!
Het leuke (ludieke) aan de originele opzet is dat je wisselstraten kan stellen en met je walkaround(s) de treinen bestuurt. Met z'n twee?n of drie?n nog plezieriger, je zou dan zelfs op "dienstregeling" kunnen rijden, met respekt van de seinen...
We dromen dus nog een eindje door, wie weet waar we stoppen!
Dit is een "eindeloos" projekt: waar de beschrijving ophoudt begin jij! En de interactie op het forum is daar mee voor verantwoordelijk.
Pol De Bard
keepit_supersimple@yahoo.com