Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Mijn eerste lampje

Gestart door Stieven76, 29 juni 2013, 22:29:39 PM

Stieven76

Hier mijn eerste poging om een lampje te maken.
Al bij al ben ik redelijk tevreden van dit test lampje. Beetje spijtig dat de stralingshoek van het ledje niet breder is maar dit was de breedste die ze hadden.
Ik heb een tijdje moeten proberen en zoeken wat de beste volgorde is om alles samen te stellen, plakken en solderen.
Heeft me toch wel iets meer dan 2 uren gekost om dit in elkaar te steken  :) Ik veronderstel dat de volgende wel sneller en iets beter zullen gaan.

Is de kleur ok? Nog tips of opmerkingen?

Morgen nog eens eentje proberen.









Stieven

Michael

Steven ik zie geen foto??
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Michael,

Dat snap ik niet. De foto's staan gewoon op mijn hosting dus zouden zonder problemen moeten zichtbaar zijn.
Hetzelfde als de foto's van mijn goederenloods.

Zie je iets wanneer je op deze link klikt: http://stievens-corner.be/External/Images/Lights/Hanging_light/Hanging_Light_1.jpg
Dat is de rechtstreekse link naar de foto. Krijg je een error?

Stieven

marc goovaerts

Hier komt de foto perfect in beeld hoor

Michael

Citaat van: Stieven76 op 29 juni 2013, 23:54:50 PM
Michael,

Dat snap ik niet. De foto's staan gewoon op mijn hosting dus zouden zonder problemen moeten zichtbaar zijn.
Hetzelfde als de foto's van mijn goederenloods.

Zie je iets wanneer je op deze link klikt: http://stievens-corner.be/External/Images/Lights/Hanging_light/Hanging_Light_1.jpg
Dat is de rechtstreekse link naar de foto. Krijg je een error?

Stieven



Helaas Stieven ik zal het zonder jou foto's moeten doen, virus scanner begint meteen te mekkeren en blokkeert de site.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Citaat van: Michael op 30 juni 2013, 09:08:35 AM
Helaas Stieven ik zal het zonder jou foto's moeten doen, virus scanner begint meteen te mekkeren en blokkeert de site.

Dat is dan wel heel vreemd want er is niks mis met de site of hosting.
Net een mail gestuurd naar mijn hosting om het toch eens even te checken maar ik vermoed dat het toch eerder een lokaal probleem is langs jou kant.

Stieven

Steam.N

ik krijg de foto's zonder problemen te zien.
Dus inderdaad waarschijnlijk een instelling bij Michael.
Mogelijks bij zijn provider, die Stieven's hosting site als niet 100% kosjer beschouwt.
Ik heb dat soms in het buitenland: dan worden alle foto's die van photobucket komen geblokkeerd.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Mannen maak jullie daar niet druk om, doe ik ook niet, alle andere foto's daar zijn geen problemen mee dus ik ga ervan uit dat er op mijn laptop niks fout is. Vind het niet de moeite waart om hier verder aandacht aan te besteden.
Jammer dat ik de foto's niet kan zien, maar daar is dan verder ook alles mee gezegd. Er zijn er genoeg die het wel zien en kunnen dan hun op of aanmerkingen maken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

@Michaël,

Ik heb ze speciaal voor jou dan ook maar op mijn ISP webruimte gezet. Ook de foto's van de goederenloods want die kon je ook niet zien dacht ik eens gelezen te hebben.

Hier zou  je ze toch zonder problemen moeten kunnen zien.
http://users.telenet.be/pit/Modelbouw/

Grts,
Stieven


Michael

Citaat van: Stieven76 op 30 juni 2013, 18:21:59 PM
@Michaël,

Ik heb ze speciaal voor jou dan ook maar op mijn ISP webruimte gezet. Ook de foto's van de goederenloods want die kon je ook niet zien dacht ik eens gelezen te hebben.

Hier zou  je ze toch zonder problemen moeten kunnen zien.
http://users.telenet.be/pit/Modelbouw/

Grts,
Stieven

Steven hartelijk dank, ik apprecieer dit gebaar ten zeerste, de foto's kan ik zo zien, en de loods ziet er prachtig uit, mooi loden dak en de muren mooi gevoegd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

@Michaël: graag gedaan en bedankt voor het compliment :)

Met de lampjes ben ik voorlopig gestopt. De twee hangende die ik gemaakt heb kan ik eventueel gebruiken voor in de loods, alhoewel ik niet echt tevreden ben met de felle witte kleur. Ik had liever meer warm wit gehad.

Ook met de lampjes zelf ben ik niet tevreden. Ik had een buisje van 3mm gebruikt maar vind dit te dik en wanneer ik het tegen de loods houd valt het nogal op. Het zou eigenlijk een buisje van 2mm moeten zijn, dewelke ik wel heb maar dan zijn mijn lampekappen weer te groot vind ik.

Dan maar even alles opgeborgen, de zin is over voor vandaag  ::).
Van de week nog eens de doe het zelf induiken om te kijken of ik toch niets kleiners kan vinden.

Toch weer veel respect gekregen voor jullie die alles zelf maken. Het is niet altijd even gemakkelijk  :)

Stieven

Frank_N

Jammer, het lantaarn ziet er goed uit ;)
Wat de kleur betreft, volgens mij is er transparante lak verkrijgbaar waarmee je de kleur kunt veranderen.
Ook zijn er leds met een bredere lichtbundel en wat meer gele kleur te vinden.

Ik denk ook (als je dan toch aan het experimenteren bent) dat je het lensje van de led wat plat zou kunnen schuren.
Groet van Frank

Stieven76

Frank,

Wat voor effect geeft het wanneer ik de led wat zou plat vijlen?

Ivm de lantaarns, uitzicht is nog ok en kan nog iets fijner afgewerkt worden. Enkel vind ik ze te groot tov mijn goederen loods.
Als straat lamp zou dan weer wel goed gaan denk ik. Alhoewel ik een buisje van 3mm toch te groot blijf vinden.

Zal deze avond eens een foto plaatsen met zo'n lampje gemonteerd.

Stieven

Gerolf

Die uitstralingshoek lijkt me niet zoveel te groot.
De led wat opschuren of met een matte vernis te lijf gaan is een manier om meer diffuus licht te krijgen,
Meer verstrooiing dus, en een wat grotere "lichtvlek" onder je lantaarn.
Met een oranje matte verf (dun laagje) kan je de kleur "verwarmen".

De buis waar je lantaarn aan hangt is inderdaad een stuk te breed. Het is ook niet makkelijk om de aansluitdraden van zo'n 3mm-led weg te moffelen in iets dunners. Je lamp lijkt me echter prima bruikbaar voor onder een afdak of in een garage, waar je de aansluitdraden door of langs een plaat kan voeren.

Voor lantaarn(palen) gebruik ik daarom liefst smd's met aangesoldeerde lakdraadjes. Die draadjes kunnen door een héél dun buisje. Een smd-led heeft meestal ook een grotere stralingshoek.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Zover ik me herinner heeft Tamiya transparante verven in rood, blauw, oranje en geel.
Misschien verdunnen met transparante vernis ?