Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vallejo Model Color + Thinner medium

Gestart door Binco, 29 juni 2013, 10:37:45 AM

Thommy

Citaat van: Kees-Jan op 30 juni 2013, 10:46:09 AM
Idd de struktuur blijft "open". Je zou een extra vernislaag kunnen gebruiken bij acryl.

Nitro of thinner verf uit de auto industrie blijven mijn voorkeur hebben.

wat doe je dan? potjes verf halen bij een autolakker of bedrijf die lakken levert aan spuiterij ofzo?
Potjes die al "ready to paint" zijn, dus met verdunner/verharder er in? Of?

Want "autolak" weet ik te vinden hier in het Brugse, maarja...
Greetz

Thommy

Kees-Jan

Ik koop bij de groothandel mijn verf in. Deze is gelijk op de juiste dikte gemaakt (eventueel verdun ik met thinner). Helaas verkoopt dit bedrijf niet aan particulieren.

GVL

Acrylverf is, in mijn ervaring, ook minder sterk dan enamel of een lak op basis van thinner.  De kans dat er een hoekje of brokje afschilfert, is groter.
Kees-Jan, er zijn mi genoeg forumleden die een BTW-nummer hebben of als niet-particulier kunnen optreden.  Vermeld gerust je leverancier, als je dat wil.
Groeten.

Kees-Jan

Prima GVL:

Hierbij het antwoord op uw vraag: De verkoop is via mij. De handelaar wil alleen via mij verkopen omdat het hem anders te veel tijd gaat kosten. Mijn afname is ook niet zo groot dus ik verzamel altijd voor hem zodat mijn verf in 1x gemaakt wordt.


adrievans

Citaat van: Kees-Jan op 30 juni 2013, 14:45:42 PM
Prima GVL:

Hierbij het antwoord op uw vraag: De verkoop is via mij. De handelaar wil alleen via mij verkopen omdat het hem anders te veel tijd gaat kosten. Mijn afname is ook niet zo groot dus ik verzamel altijd voor hem zodat mijn verf in 1x gemaakt wordt.

Kees jan
Ook niet onbelangrijk denk ik,wat zijn de minimale hoeveelheden?
Stel ik wil 1 lok overspuiten en de minimale afname is een kwart liter dan heb ik wat teveel.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Kees-Jan


adrievans

Citaat van: Kees-Jan op 30 juni 2013, 16:00:14 PM
50ml, 100ml, 250ml 500ml, 1000ml

Ok,dat zijn mooie hoeveelheden,en de kleuren,ik neem aan dat je RAL kleurnummers gebruikt/wilt?
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Kees-Jan

Ja en ook FCS (al weet ik niet wat dat is)



Kris

Hallo,
Ik verdun mijn verf al jaren zonder probleem , ongeveer 1 druppel verf , 2 tot 3 druppels verdunner ,
Al mijn treinen zo gepoten ,geen probleem mee gehad

Kris

Thommy

ik denk dat Govaere in Brugge dit dan ook kan doen. Kun je ook verf in spuitbussen laten zetten (zelfs autolakken, ze verkopen geen touch up stiften omdat je daarmee geen goed resultaat krijgt).
Zij leveren aan autozaken lak (Dupont verf), maar alle RAL-kleuren zijn ook te krijgen.
Greetz

Thommy

chef garde

Stephen (Binco): wat houdt uw "projectje" juist in??  Moet er veel gespoten worden of niet?

De beste tip werd hier al gegeven, als uw mengsel de viscositeit van melk heeft kan je er mee aan de slag.  De andere tips die hier gegeven worden zijn ook allemaal nuttig, maar ik veronderstel dat je jouw eerste stappen zet in het airbrushen, dus hou u maar beter bij de Vallejo en de verdunner, dat is goed en verdienstelijk materiaal. 

Van synthetische verven gaan verdunnen zal je als beginner hoogstwaarschijnlijk beginnen knoeien en zakt de moed misschien vlug in uw schoenen.

Het resultaat zien we wel!  Succes!

Binco

Dit zijn zeker niet mijn eerste stappen met de airbrush!
Heb al heel wat sporen (ballast) zitten vervuilen en onlangs ook de sporen zelf eens met de airbrush gedaan.
Ook al kappen gespoten maar telkens met Vallejo Air, verf die je dus niet meer hoeft te verdunnen.
Deze keer had ik een typisch kleurtje nodig, die ze niet in het Air gamma hadden.


Peter

Ik gebruik al meer dan twintig jaar mijn Badger 200 voor alle soorten verf, zelfs autolak.
Nog nooit problemen gehad. De  enige kosten die ik aan die Badger gehad heb zijn nieuwe teflon darmpjes en een paar nieuw dichtingen. That's all.
Met vriendelijke groeten
Peter