Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ebay

Gestart door Jurgen, 03 februari 2006, 12:51:24 PM

Jurgen

Ik heb bijna 3 jaar in een magazijn gewerkt. Ik heb daar paletten zien staan van de NMBS, SNCF, DB, FS, zelfs van de Spaanse spoorwegen dacht ik.
Al die paletten moesten apart gehouden worden en die werden hergebruikt. De paletten waar wij moesten op stapelen waren soms van zo'n dun hout gemaakt dat we erdoor zakten. Als je weet dat ikzelf slechts een 50-tal kilootjes weeg, dan weet je't ook wel h?.

Iets helemaal anders nu, er staat terug een herspoorings wagon op Ebay. Van een zekere Goofy uit Lier, bod stond daarstraks al op ?60. Wie bied meer?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

CiteerGeplaatst door Jurgen

Iets helemaal anders nu, er staat terug een herspoorings wagon op Ebay. Van een zekere Goofy uit Lier, bod stond daarstraks al op ?60. Wie bied meer?

Nu niet, straks niet, morgen niet, nooit niet (alleen als ik de lotto win[;)])

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb bijna 3 jaar in een magazijn gewerkt. Ik heb daar paletten zien staan van de NMBS, SNCF, DB, FS, zelfs van de Spaanse spoorwegen dacht ik.
Al die paletten moesten apart gehouden worden en die werden hergebruikt. De paletten waar wij moesten op stapelen waren soms van zo'n dun hout gemaakt dat we erdoor zakten. Als je weet dat ikzelf slechts een 50-tal kilootjes weeg, dan weet je't ook wel h?.

Waren die logo?s in die palette gebrand?

Peter

Inderdaad, die logo's zijn er in gebrand. In princiepe blijven die palets ook eigendom van de maatschappij.
Meestal staat er ook EUR in gebrand.
In grote lijnen zou je kunnen zeggen dat het hetzelfde princiepe is als de EUROP wagens.
De afmetingen zijn 120 X 80 cm. En ze bestaan tegenwoordig ook in metaal, kunststof en geperst hout.
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Ja, de logo's zijn erin gebrand zoals Peter zei. De paletten zijn ook gemaakt van dikker hout dan wegwerppaletten en ze zijn ook een stuk zwaarder. Andere paletten dan houten heb ik nog nooit gezien, maar het zou kunnen.
Maar zijn we nu niet stilaan off-topic aan't gaan? Dit gaat niet meer over Ebay h?. [;)]

Om het dus terug on-topic te maken, de LS hersporingswagen staat nog steeds ?60. Blijkbaar voelt niemand zich geroepen om meer te bieden. [:p][:o)] Ik geef jullie geen ongelijk hoor. [:D][;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Jurgen


de LS hersporingswagen staat nog steeds ?60.



Nu staat hij op ?81,5.
Ik moet er toch eens dringend een paar gaan kopen in Duitsland hoor. Daarna op Ebay plaatsen en ik kan weer een paar wagens extra kopen van de opbrengst. [:D][:o)]
Vreemd dat dit model zo gewild is, terwijl andere wagens niet veel meer gaan dan de nieuwprijs. (Wat trouwens toch nog een beetje vreemd is, maar ja)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Ik heb via Ebay een LS wagen art. 12032 gekocht voor ? 45. Is dit te veel?
Ik had ook nog op een paar I11 wagens geboden, maar die zijn de laatste seconden voor het einde van de veiling nog tot meer dan ? 50 gegaan. Ik had "slechts" 39 geboden. Daar ging mijn besparing op transportkosten dus. [:(!]
Maar ? 45 voor de 12032 van LS, is dat veel of niet?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb via Ebay een LS wagen art. 12032 gekocht voor ? 45. Is dit te veel?
Ik had ook nog op een paar I11 wagens geboden, maar die zijn de laatste seconden voor het einde van de veiling nog tot meer dan ? 50 gegaan. Ik had "slechts" 39 geboden. Daar ging mijn besparing op transportkosten dus. [:(!]
Maar ? 45 voor de 12032 van LS, is dat veel of niet?

Ik heb de mijnen gekocht aan 35?, maar sommigen gaan weg aan 60?.
dus een koopje [:I]

50? voor I11!!! Denk dat ik mijn dan ook maar is ga verkopen, maak ik er nog winst op [}:)]

Jurgen

De I11 wagens zijn aan volgende prijzen weggegaan:
- 12005: Set van 3 I11 rijtuigen: 123,5
- 12041: 49
- 12042: 50,12
- 12044: 52
- 12046: 57
- 12047: 49

Alle prijzen zijn in ? zonder verzendingskosten natuurlijk. Het startbod was telkens ? 39. Vreemd dat net die wagens die ik al in mijn verzameling had, aan de laagste prijzen weggegaan zijn. [}:)]
Volgens mij werden die biedingen met zo'n speciale programma's gedaan voor Ebay. Want 3 seconden voor het einde van de veiling nog een bod doen, is toch wel vreemd. Zeker als dit bij al die modellen het geval was.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

Jurgen, wat bedoel je daarmee? Een programma dat een bieder vervangt? [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

tufken

citaat:
Geplaatst door Johnnytrein

Jurgen, wat bedoel je daarmee? Een programma dat een bieder vervangt? [:I] Johnny



Je kan programma's kopen die voor U bieden, je moet daar alleen je max. bod ingeven.
Je kan dit ook door sommige bedrijven automatisch laten doen en dan betaal je tussen de 0,50 en 1,00 ? per gewonnen bod.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Dieter

Staat die autobod ook niet op ebay zelf? Je kan daar toch een max bod geven en zolang er niemand over je maximum bod gaat je nog altijd de hoogste bieder bent. Of ben ik verkeerd?

Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

janjozef

nee dieter je bent niet verkeerd

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

Inderdaad, nog wat meer betalen voor een programma dat ge bij ebay via autobod gratis kan doen. Man man waar ben je mee bezig Tufken. Tja ik heb het altijd geweten rijke mensen zoals Tufken doen rare dinges [:D]. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dgrr57

Hallo,

citaat:
Geplaatst door Dieter

Staat die autobod ook niet op ebay zelf? Je kan daar toch een max bod geven en zolang er niemand over je maximum bod gaat je nog altijd de hoogste bieder bent. Of ben ik verkeerd?

Dieter.



het zijn wel twee verschillende zaken.

Bij Ebay geef je een max bod en elke keer dat er iemand boven uw bod komt gaat Ebay automatisch voor uw bieden (tot uw max bod).

Sniper programmas (of site) wachten tot de allerlaatste second om uw max bod te plaatsen. Zo kan er niemand een hooger bod plaatsen na de uwe. Voorbeeld van zo een site : http://www.ezsniper.com.