Ebay

Gestart door Jurgen, 03 februari 2006, 12:51:24 PM

dieseltje

Het strafste is nog dat di? YvesGT die die wagon heeft verkocht voor meer dan 200 Euro, hem eerst heeft te koop aangeboden op het franstalige TMM forum....  aan de prijs van 60.- Euro.... maar niemand was ge?nteresseerd ...[:D][:D][:D]
Ik lees nu elke week de aanbiedingen op dat forum ....[:p]

tufken

citaat:
Geplaatst door Roderik

Wel, ik heb ook al een tijdje de indruk dat sommige gebruikers er een dubbele identiteit er op na houden. Maak een tweede account aan en zo kan je kunstmatig de prijs van je objecten de hoogte in jagen.
Ik neem voor mezelf de maatstaf: Als de prijs hoger is dan de helft van de prijs in de winkel, dan laat ik het liever voorbij gaan. Bij echt uitzonderlijke objecten kan ik soms tot 2/3 van de winkelprijs gaan...
Nieuwe gebruikers laten zich soms heel makkelijk gaan. Ik spreek uit ervaring...

Dat kan je 1 of 2 keer doen, en dan krijg je een verwittiging van E-bay en als dit niet stopt een schorsing.

Een vriend van mij heeft dat eens gedaan (niet met treinen, maar met computer games).
E-bay heeft daar serieuze programma's voor die dit vinden via de cookies die je account op je pc plaatst en via je internet adres, e, I.P. nummer.

Probeer het maar eens een paar keer, gegarandeerd reactie.

@vdr: je hebt me door. Na een weekendje pudding en yoghurt eten gaat het al veel beter...

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Jurgen

De volgende hersporingswagon is afgeklopt op ? 85. Niet zo hoog als die ? 220, maar toch nog steeds zo'n ? 30 duurder dan in de winkel.

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7398510704&ssPageName=STRK:MEWA:IT
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Ik heb nog nooit wat op ebay gekocht (mij te link)maar als ik nu die prijzen zie moet je ook goed gek zijn,volslagen blind en doof om daar wat te kopen.
Enkele loks kosten anderhalf maal de nieuwprijs.[}:)]
Hoe is het mogelijk[?][?]

Wim

Peter

De laatste tijd zie je meer en meer winkels op E-bay verschijnen.
Sommigen hebben dan tientallen objecten te koop die een looptijd hebben van 28 dagen. Ik wil ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar volgens mij zijn er toch een paar bij die op die manier veel hogere prijzen krijgen, dan dat ze ooit in hun winkel zouden kunnen vragen. (niet enkel op de Belg. E-bay)
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Inderdaad maar dat is al een ganse tijd gaande dat winkels hun waren hier verkopen en dat van die hoge en hogere prijzen dat schrijf ik hier al jaren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Ik heb onlangs nog een reeks 55 gekocht op Ebay. Ik had alles gedaan wat ik moest doen, maar die persoon gaf geen enkele reactie. Dus nog eens een mailtje gestuurd, maar weer geen reactie.
Ineens had ik op zaterdag toch feedback gekregen en 's maandags was mijn pakket daar. Een week na het aflopen van de biedingen. Maar ik had nog steeds geen enkele reactie gekregen van de verkoper. Maar ja, who cares, ik had mijn model vast en was tevreden.
Ik heb het model meteen getest. Ik was vergeten dat de loc nog analoog stond, dus hij was meteen weg [:D]. Adres dus ingesteld en testen. Geen problemen mee gehad en nu doet hij gewoon zijn rondjes.
Dit alles voor ? 95,57 (ik heb wel nog eens ? 17 extra betaalt voor de verzending).
Om maar te zeggen dat je op Ebay een beetje moet uitkijken en niet zomaar op alles een bod moet plaatsen. Je kan er echt nog koopjes doen maar je moet uitkijken. Zo heb ik mijn 55 ook gekocht [;)].
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

jurgen dat is dan geen 95? maar 112?, wat in dit geval nog een koopje is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Hallo,

Er staan op Ebay Belgi? heel de tijd rond de 2000 modeltreinartikelen te koop aangeboden. Door er daar enkele uit te halen die (inderdaad) waanzinnige prijzen behalen krijg je geen objectief beeld. Er zijn zoveel meer artikels die wel een normale prijs halen of zelfs ver onder de prijs.
Uitkijken en je niet laten meeslepen is de boodschap, maar dat telt evenzeer voor traditionele veilingen, beurzen en zelfs winkels.

Bart.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door janjozef

jurgen dat is dan geen 95? maar 112?, wat in dit geval nog een koopje is.

Jan



Je hebt gelijk. [;)]
Er staat nu een 3466 te koop. Dat is de gele reeks 55. Nog 4 dagen te gaan geloof ik en die staat nu al ? 95. Ik ben 'm aan't volgen maar ga er toch niet meer op bieden... denk ik [:D].

Tufken bied er ook regelmatig aan, maar dan aan ? 200 (of net iets meer). Is mij toch net iets te veel voor een Delta loc in deze tijden van digitale techniek. Maar ik blijf de 55'ers opvolgen. [8D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

http://cgi.benl.ebay.be/Roco-Typ-2380-NMBS_W0QQitemZ7400268050QQcategoryZ9058QQrdZ1QQcmdZViewItem

Gezien op ebay wat is dat voor iets nooit geweten dat roco een reeks 23 had

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Jan,
Je moet in dit verband eens kijken naar het draadje "Nieuwe 123" van Kedengkedeng onder "Belgische modellen"
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Volgens mij belazerd deze man ons,dit is geen roco model.
Voor zover mij bekend heeft roco nooit dit model gemaakt.

Wim

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Er staat nu een 3466 te koop. Dat is de gele reeks 55. Nog 4 dagen te gaan geloof ik en die staat nu al ? 95. Ik ben 'm aan't volgen maar ga er toch niet meer op bieden... denk ik [:D].


Zo zo Jurgen je wil tegen mij op bieden [}:)]
geeft niet hoor ben al overboden [V]

Ik dacht misschien doe ik ook zo een koopje lijk u.

Jurgen

Ja, maar ik heb nog niks geboden hoor. Die gele modellen zijn blijkbaar nogal gewild en die gaan al snel meer dan ? 100. Spijtig, maar ja. [:(] Op een dag krijgt ge ze misschien naar uwe kop gesmeten, wie weet. [:o)] Ik leef nog steeds in hoop.
Maar de 55 die ik gekocht heb voor ? 95 + verzendingskosten was een groene versie hoor. Die worden nog steeds aangeboden en gaan net geen ? 100 meer. Misschien een tip en van mij heb je dan geen last meer. Ah nee, ik heb er al ene. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.