Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ebay

Gestart door Jurgen, 03 februari 2006, 12:51:24 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door loebaske


Nu zullen sommige zeggen "je kan toch zijn rekening nummer natrekken"
idd. heb dat ook gedaan via de bankcommisie, maar het was een vals adres....dus nietes...




Daarvoor is Paypal wel beter (als de verkoper Paypal toelaat). Heb zo al eens mijn geld terug gekregen [:)]

Nog iets : om een rekening te openen moet je uw identiteitskaart laten fotokopi?ren. Als dit niet gebeurt is, is het de bank haar fout. Klacht indienen bij de bank [;)]

citaat:


via zijn naam....ook feeke...
via ebay dan maar.....die hebben ook gene poot om op te staan, als ieder internet verkoopcenter nu eens eerst een kopie van de inditeit pasport zou vragen vooraleer een ID toegang te geven zouden de verkopers ook beter op te sporen zijn.....




Dat komt. By ebay-belgi? is het mogelijk uw identiteitskaart te koppelen aan uw ebay-id. Naast de naam van de verkoper staat er dan een speciaal icoontje. Wie weet is dit binnen enkele jaren verplicht

Jurgen

Het enige dat bij onze account gebeurd is (mijn vader en ik delen een account) is dat er een italiaan iets gekocht had en moeilijk deed over de betaling.
Uiteindelijk is de verkoop gewoon niet doorgegaan maar wij kregen wel een negatieve beoordeling van die man. Natuurlijk hebben we zelf ook negatief gereageerd.
Helemaal in het begin van Ebay (toen het nog Ibazar was) kon je ook neutrale reacties geven. Zo hebben we er zelf ook 2 gekregen, ook al was alles perfect gelopen. Waarom weten we niet, dat heeft de tegenpartij niet vermeld toen.

Voor de rest zijn wij dus wel tevreden over Ebay. Ik heb er al enkele mooie dingen gekocht. Locs, wagens, scenery, alles werd mooi afgeleverd zonder problemen.
Omgekeerd kan het ook perfect verlopen. Ik heb ook al enkele dingen verkocht en heb nooit problemen gehad.
Het is dus een beetje uitkijken op Ebay, maar tja, je kan ook al eens pech hebben h?. Dat is natuurlijk kl*te, maar ja.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tufken

citaat:
Geplaatst door loebaske

Ben ook al eens de dupe geweest op Ebay...voor 165?
en die had ook een goede feedback, die stond op ebay als "hle27"
maar had het aan men kl...
ebay op de hoogte gebracht maar weg was bibi, en wat er als reactie kwam van ebay...[:D][:D][:D][:D] me gewoon met men gezicht tegen de muur, want die doen geen klo.. als het over gedupeerden gaat.

Voor mij zou het allemaal simpeler kunnen, als ebay..of kapazaa of eerder welk internet verkoopcenter,en dat is dat die een rekening zouden moeten openen waar de koper zijn storting kan doen (bij deze zouden ze ook de intrest kunnen opstrijken van het enorme bedrag die dagelijks verstuurd word..[:)] ) en als die storting is gebeurd, zouden ze de verkoper kunnen verwittigen dat de betaling is uitgevoerd, dan zou de verkoper zijn object kunnen versturen aan de koper, door een bewijs te sturen naar kapazaa of ebay, nadien zou ebay, kapazaa enz enz die betaling storten op de verkoper zijn rekening, en zouden in eerste plaats de koper iets meer beschermd zijn tegen fraude, want tenslotte moet men altijd eeeerst betalen voor men iets (of niets) opstuurd.

bay de way......wie slechte ervaring heeft gehad met de ebay verkoper hle27 mag dat me gerust laten weten, want heb een onderzoek dossier geopend....als ik die te pakken heb zal die ook bloeden....

Nu zullen sommige zeggen "je kan toch zijn rekening nummer natrekken"
idd. heb dat ook gedaan via de bankcommisie, maar het was een vals adres....dus nietes...
via zijn naam....ook feeke...
via ebay dan maar.....die hebben ook gene poot om op te staan, als ieder internet verkoopcenter nu eens eerst een kopie van de inditeit pasport zou vragen vooraleer een ID toegang te geven zouden de verkopers ook beter op te sporen zijn.....

amaaai zo een epistel
Eric



Hallo Eric,

Je kan dit doorgeven aan de fed. politie die deze zaken doet op internet.
Stuur maar een mailtje, je kan dit online indienen en zij onderzoeken dat dan uit.
De gerechtelijke vervolging is dan voor de oplichter.

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


tufken

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Het enige dat bij onze account gebeurd is (mijn vader en ik delen een account) is dat er een italiaan iets gekocht had en moeilijk deed over de betaling.
Uiteindelijk is de verkoop gewoon niet doorgegaan maar wij kregen wel een negatieve beoordeling van die man. Natuurlijk hebben we zelf ook negatief gereageerd.
Helemaal in het begin van Ebay (toen het nog Ibazar was) kon je ook neutrale reacties geven. Zo hebben we er zelf ook 2 gekregen, ook al was alles perfect gelopen. Waarom weten we niet, dat heeft de tegenpartij niet vermeld toen.

Voor de rest zijn wij dus wel tevreden over Ebay. Ik heb er al enkele mooie dingen gekocht. Locs, wagens, scenery, alles werd mooi afgeleverd zonder problemen.
Omgekeerd kan het ook perfect verlopen. Ik heb ook al enkele dingen verkocht en heb nooit problemen gehad.
Het is dus een beetje uitkijken op Ebay, maar tja, je kan ook al eens pech hebben h?. Dat is natuurlijk kl*te, maar ja.



Vanaf half mei kan een verkoper geen negatieve feedback meer geven aan de kopers op Ebay.
De verkoper kan alleen nog positief geven.

Dit omdat door dat systeem alleen op termijn alleen nog de betrouwbare verkopers zullen overblijven.

En als iedere Belg een electronische id. heeft zou het systeem verplicht worden dat je alleen nog via deze weg op Ebay terecht kunt als Belg, omdat in Belgi? deze ID eerst in dienst zal zijn.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Jurgen

Even een oud draadje ophalen moet kunnen. [:D]

Ik hou de prijzen van Belgische modellen een beetje bij op Ebay en zo kom je wel merkwaardige dingen tegen.

Is de prijs voor de wagen in volgende link een normale prijs voor die wagen of overdrijft men?

Ik heb deze wagen nog maar enkele keren weten langs komen en telkens is men over de 100 euro gegaan voor deze wagen. Was dit een beperkte oplage of is er iets anders dat deze wagen zo speciaal maakt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ludwig

Hoi Jurgen,
Dit model is inderdaad vrij gegeerd.
De prijs van 150 Euro is inderdaad wat hoog.
De normale prijs ligt volgens mij rond de 100 Euro.
Ik hou al jaren de tweedehands prijzen van de Belgische modellen in een bestand bij en wil je best als je interesse hebt een kopietje doormailen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2