Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ebay

Gestart door Jurgen, 03 februari 2006, 12:51:24 PM

Arnenys

als iedereen dat model wil hebben beginnen ze te bieden he[xx(]
dan kunnen de prijzen natuurlijk heel hoog oplopen.

janjozef

een tijdschrift van MSM voor 1.99 en 3.55 veel te veel kunt ge op beurzen vinden voor 1.5? met wat geluk zelfs maar 1?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tufken

Ja, 't is weer raak op E-bay

een: Roco 43593 Diesellok SNCB 212 144 gr?n  voor 251,00 ?
in gelijkstroom.
Deze loc komt volged jaar terug op de markt.
Het was dan nog een occasie.

LOL

achtereen voor 500,00 ?[V][V][^]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Havoc

Typisch belgisch. Ten eerste kun je hier op ebay amper iets vinden. Ten tweede zijn de prijzen hier zo absurd dat ik er niet eens ga kijken. Gewoon te gek!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door janjozef

een tijdschrift van MSM voor 1.99 en 3.55 veel te veel
Oei

Heb laatst een bod gedaan op nr 31 van 6,01? de startprijs was 4,50?
En de laatst 5 seconden was er een bod van 6,05

Dus Tony als het weer in mechelen te doen is leg mij dan maar een MSM 31 opzij.

Oja nr 19 ook, voor het station van Neerpelt dat John Lisens heeft gemaakt
Ben vorige week naar zijn baan gaan kijken amaai

janjozef

Kedeng wat is de nieuwprijs van de MSM en ze zijn nog te krijgen nu bied ge 6,01 euro plus 1? verzending veel te veel

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

6 euro is inderdaad veel, maar 1,99 euro voor een tijdschrift dat 7,50 euro kost is toch een goede zaak denk ik.
Ook op ruilbeurzen en expo's worden soms waanzinnige prijzen gevraagd (plus de verplaatsingskost en inkom). Ook een loc kopen in de goedkoopste winkel van Belgi? en de duurste geeft een verschil om vanachterover te vallen.
Zowel op ebay,op ruilbeurzen,expo's en winkels vallen er koopjes te doen. De moeite doen om wat te zoeken en eerst rond te kijken alvorens te kopen kan je een hoop geld besparen. Diegene die dat geduld niet (willen) hebben betalen meer.

Bart.

Havoc

citaat:
Diegene die dat geduld niet (willen) hebben betalen meer.


Oftewel: tijd is geld...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door janjozef

Kedeng wat is de nieuwprijs van de MSM en ze zijn nog te krijgen nu bied ge 6,01 euro plus 1? verzending veel te veel


Wil je soms zegen dat MSM geen 6?? Grapje hoor[;)]
Ik had gewoon deze boek graag gehad maar zal wachten tot in Mechelen.

Maar ik vind dat veel mensen niet weten hoe eBay werkt,
Stel ik ben de verkoper, als mijn koper mij heeft betaald moet ik Feedbackscore geven. En niet nadat de koper heeft gegeven, Want als ik dan slechte scoren geef krijg ik slechte scoren terug terwijl het zijn schuld is[:(!]

Oja die verkoper van die boeken die ik heb gekocht vraagt 4,50? verzending kosten[:0]
Ik zal is vragen als het niet minder kan want foei foei foei dit kan niet [:(!]

Ik zelf vraag ook altijd 4,50? maar dat zijn de koste van het postpakket en verzending inbegrepen
En deze kosten zijn alleen voor grote dingen.

Ps wil iedereen zijn profiel is update? Heb nog wat toegevoegd.

doomslu

citaat:
Geplaatst door bartie

6 euro is inderdaad veel, maar 1,99 euro voor een tijdschrift dat 7,50 euro kost is toch een goede zaak denk ik.
Ook op ruilbeurzen en expo's worden soms waanzinnige prijzen gevraagd (plus de verplaatsingskost en inkom). Ook een loc kopen in de goedkoopste winkel van Belgi? en de duurste geeft een verschil om vanachterover te vallen.
Zowel op ebay,op ruilbeurzen,expo's en winkels vallen er koopjes te doen. De moeite doen om wat te zoeken en eerst rond te kijken alvorens te kopen kan je een hoop geld besparen. Diegene die dat geduld niet (willen) hebben betalen meer.

Bart.

Goed gezegd, Bart.
Ik zou dit er nog willen aan toevoegen : bepaal voor jezelf eerst hoeveel een object je waard is en laat je niet verleiden daar boven te gaan. Zo blijven de uitgaven binnen de perken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

iedereen bepaalt voor hem wat een goede zaak is. Maar voor een 2de hands tijdschrift 6? uitgeven + 4,5? verzending wat ge bij metamedia voor iets  van een 7,5? verzending inbegrepen is geen goede zaak dacht ik.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

johan

Als ik op Ebay iets koop of bied dan hanteer ik meestal volgende richtlijn: de totale kostprijs moet lager zijn dan de prijs die ik er in een winkel of beurs moet voor betalen te verminderen met de verzendkosten. In Duitsland rekent men al snel 17 ? aan voor een verzekerde zending - dus hou daar maar al rekening mee. Ik merk dat ook veel Belgische modellen al starten met een hoge startprijs - ook wederom de prijs die men normaal op een beurs betaalt - reken daar dan maar terug verzendkosten bij. Voor modellen die in de winkel te krijgen zijn merk ik dat bepaalde winkels deze producten op ebay zetten en de geboden prijs hoger gaat dan dat je ze rechtstreeks bij hun zou bestellen. Het is dus zeer verstandig vooraf te bepalen wat je zoekt, voor jezelf een redelijke prijs vastlegd en daar niet boven te gaan. Ikzelf heb onlangs een nagelnieuwe Climax-lok in 0n30 gekocht, na meer dan ??n jaar elke week te volgen - tot hij dan toch eens goed onder de prijs ging als nieuw te importeren uit  de UK - waar deze het goedkoopst is. Geduld is een mooie zaak - ook bij Ebay.
Johan
http://users.telenet.be/spoorgroep/
 

Leendert

Er is een gezegde in de marketing: de markt heeft altijd gelijk. Zolang iedereen vrij is om te bieden zonder dat er druk op wordt uitgeoefend is elke prijs die betaald wordt voor iets een terechte prijs. Mopperen op e-bay zeft dus vooral iets over het koper publiek, en niet eens zo zeer over de handelaar die het aanbiedt.
Vaak helpt het wel om je niet in de stroom mee te laten sleuren. Wat dat betreft is het net een beetje als aandelen: (ver)koop als het de prijs heeft die het je waard is. En dan ook niet balen als vervolgens voor 1 euro meer een ander er eigenaar van wordt.
Door de jaren heen heb ik wel geleerd dat geduld altijd beloond wordt. Er zijn maar weinig objecten die ik niet meerdere keren teruggezien heb. Het is me 1 keer gebeurd dat ik graag de M* krokodil met rode kruis kleurstelling (wit met het bekende rode kruis) aangeboden zag en ik te laat was met bieden. (dus wie hem heeft en hem alsnog kwijt wil...) Maar in alle andere gevallen kwamen objecten wel weer voorbij. Wat ook wel helpt is goed op de tijd van de aflopende veiling letten: als het midden in de nacht is, kan je met een beetje geluk voor een betere prijs uitkomen dan dat een veiling op zondagavond op prime time verloopt.
Groet,
Leendert

Johnnytrein

@Johan, de hoge Duitse verzendings kosten kan je omzeilen via de huifkar betaal en verzend service www.huifkar.de men spreekt en schrijft daar nederlands. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Kedeng Kedeng

Kunnen jullie op je persoonlijke eBay? Want ik krijg: kan pagina niet vinden.