Ebay

Gestart door Jurgen, 03 februari 2006, 12:51:24 PM

Jurgen

Ligt het aan mij, of worden er absurde bedragen geboden voor onze Belgische modellen?
Sommige modellen die nog in de winkels liggen, gaan hoger dan de nieuwprijs. Dat is op z'n minst gezegd toch een beetje abnormaal.

Is dit voor buitenlandse modellen ook zo?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

eric

Dat ligt inderdaad NIET aan u, voor NMBS modellen worden enorme bedragen geboden, zelfs op de buitenlandse ebay's is de lol eraf, ik doe er niet meer aan mee en koop nog enkel bv. locs die Roco opnieuw uitbrengt, Mehano en andere als ze NMBS modellen uitbrengen . Die zijn tenminste nog betaalbaarder.
Als je nu al een richtprijs ziet die lager is als de oude reeks 20 die op ebay wordt aangeboden en Roco gaat die in het kort heruitbrengen dan wachten we toch even zeker

diesels

Hoi,

Het lijkt wel of dat typisch iets voor de belgische markt is... gene idee waarom. Mijn ervaring is dat b.v. Engelse of Duitse modellen zowel nieuw als op ebay v??l minder duur zijn.

groeten Sicco

eric

De NS modellen halen in NL toch ook hoge prijzen heb ik de indruk, of ben ik mis?

dieseltje

Dit is een verschijnsel wat niet alleen voorkomt op Ebay, bij verkoop door veilinghuizen als Collectors' Bank en Vercauteren zie je soms ook absurde bedragen voor soms nog courante modellen.
Anderzijds heeft niet iedereen de mogelijkheid om een aantal winkels af te lopen en uit te zoeken wat waar en aan welke prijs beschikbaar is....  Wat jij bij Ebay aankoopt krijg je netjes (als alles goed gaat) aan huis geleverd.  Van zodra je twee of meer personen hebt die absoluut een bepaald item willen hebben, is alle gevoel voor realiteit meestal zoek..

Gelukkig ben ik omwille van m'n job heel mobiel in Belgi? en Nederland[:)][:)][:)]

Roderik

Even een mooie voorbeeld: De N schaal Roco type 59 kost op Ebay zo ongeveer tussen de 65 en 80 euro. Roco gebruikt voor de motorisatie exact dezelfde binnenkant als de Duitse BR215: prijs daarvan: 25 euro. Ok? van die Duitse worden er meer gemaakt en couranter verkocht, maar om daar dan het driedubbele voor te gaan vragen...[:(!]
Ik ben er toch ook van afgestapt.[:D]
Always be modelling!

diesels

Nederland is ook wel wat hoger, maar daar moet je gewoon goed zoeken. Maar Belgi? spant echt de kroon, ook de nieuwprijzen in de winkel. Zal er wel aan liggen dat bepaalde fabrikanten geen Belgische modellen maken. Bedrijven als bachmann, Brawa, Hornby maken sublieme modellen die qua detaillering vaak beter zijn dan b.v. Roco, maar de nieuwprijzen van ene gemiddelde loc liggen daar vaak rond de 100 euro of lager, en niet ergens rond de 200 of hoger:-P
Dat er op internet bespottelijke bedragen worden betaald komt denk ik omdat men het gewens id uit te geven. We zouden het gewoon niet meer moeten doen, eigenlijk. Ik bedoel: 20's worden standaard voor 200 euro op ebay gezet. 62-ers hebben ook zo'n fase gehad. Dat is pure handel, geen hobby meer. En dat is slechts een voorbeeld.

groetjes Sicco

Jurgen

Dan ben ik toch niet de enige die dat gedacht had blijkbaar.
Dat stelt mij al een heel deel geruster. Ik dacht al dat ik gierig aan't worden was. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Gek zijn degenen die zulke gekke prijzen willen betalen.
Een paar weken geleden nog werden er I-11 van LS verkocht voor zegge en schrijve 75 euro!!! en dit terwijl ze in de winkel 50 ? 55 euro kosten en op de beurzen (in St-Niklaas bv.) 40 ? 45 euro.Er is zelfs iemand die een Lima motorstel verkoopt in losse rijtuigen.Stom he. Maar je hebt gelijk natuurlijk: Blijkbaar zijn wij Belgen de enige die zo gek zijn zoveel te betalen.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Als je op beurzen zoekt vind je altijd wel het stuk dat je wilt tegen aanvaardbare prijzen. zegge 100? voor een 62 van Roco.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Mijn ervaring met eBay is dat er op de Belgische site vaak hoge startprijzen worden gevraagd. En af en toe is er dan toch eens iemand die toehapt (niet zelden een nieuweling). Op de Duitse eBay wordt vaker gestart met 1 euro, maar door de grotere markt raakt het objekt toch aan een behoorlijke prijs verkocht, doch die is meestal lager dan hier in Belgi?.
Echte koopjes kom je maar zelden tegen.[:(]
Wel heb ik gemerkt dat nieuwe modellen vaak aan scherpe prijzen worden aangeboden, minder in ieder geval dan in de winkel.

Dus, ja Jurgen, ik vind ook dat er dikwijls absurde prijzen worden geboden voor Belgische modellen, maar dat kun je de verkopers niet verwijten. Wel die gekke kopers.
Goed uitkijken, ook in winkels en op beurzen is de boodschap. Dat is ook een deel van de hobby h
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kedeng Kedeng

Soms kan je koopjes op eBay kopen,

Resto rijtuig van L.S.Models gekocht voor 35? , winkelprijs meer dan 60?
DMS van L.S.Models gekocht voor 31? , winkelprijs meer dan 50?

Met rijtuigen van LSM moet je geluk hebben
Laatst een I10 voor 40? [:0] voor men neus zien voor bij rijden
En een resto voor 33? dit valt nog mee

Hier word inderdaad veel geld voor gegeven
En vooral de reeks 20 van Roco[B)]

doomslu

Vandaag gezien : 3 niet-nieuwe Mehano's reeks 77, verkocht voor 120,00 122,50 en 127,50.
Terwijl ze bij Conrad 99,95 staan !
Te gek, niet ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eric

Inderdaad,
Heb hem net aangehad van Conrad, 102,95 euro verzendkosten inbegrepen

Kedeng Kedeng

Juist nog 2 boeken van MSM op eBay gekocht,
Eentje voor 1,99? en een voor 3,55? dit valt wel nog mee.