index

Gestart door Huugooke, 27 juni 2013, 14:31:56 PM

Huugooke

is het mogelijk om bij de index een knoppeke te zetten zodat ge ineens naar de nieuwste berichten springt? Is minder sletig voor mijn muis.

Steam.N

Je kunt je omgeving zó instellen dat je de meest recente berichten boven krijgt.
Erg gemakkelijk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke


Steam.N

1. Ga met je cursor (pijltje) boven de optie "Profiel staan".
2. Er verschijnt een lijstje opties.  Kies hieruit "Overzicht"
3. Ga met je cursor (pijltje) boven de optie "Profiel wijzigen"
4. Er verschijnt een lijstje opties.  Kies hieruit "Layout Voorkeuren"
5. Achtste optie is "Toon meest recente bericht bovenaan".  Zet dat vogeltje aan, en het is in orde
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

OK!
In de rubrieken staan de recente nu eerst; da's al, beter. Maar ik bedoelde om naar die recente berichten in INFO te springen.

doomslu

Ik klik gewoon telkens op "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek."
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

een knopke om ineens naar onder te springen is ook goed

Gerolf

Dat is er ook: in het venster van de "recent ongelezen topics" staat op elke lijn uiterst rechts een envelopje met een pijltje: laatste topic  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Dat werkt allemaal inderdaad perfect ... als je aangemeld bent.
Mijn bedoeling was om even snel naar de recente topics te kijken zonder aan te melden.
Een knopje "omlaag" zou dan heel wat "scrollwerk" besparen.

Gerolf

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?action=unread is de link die ik gebruik om het forum op te starten.
Mijn aanmelding wordt onthouden door de pc, en gebeurt dus automatisch.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Ik ben ook altijd ingelogd...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Huugooke vraagt een knopje, is een knopje erbij nu zo moeilijk ?
Zeg dan direct dat een extra knopje niet mogelijk is of dat je het niet wil plaatsen.

Huugooke

#12
Permanent ingelogd is handig ja,
maar als ge nu op een "vreemde" computer werkt? Ik geef mijn paswoorden niet zomaar in op eender welk systeem (hotel, café, vrienden, kennissen...)

En een knopke "top" & "bottom" vind je op zowat alle websites.
Ik weet niet of het op dit forum gaat, het zal wel in de gebruiksaanwijzing staan zeker?
Als het niet gaat, of de beheerder(s) kan (kunnen) of wil(len) het niet, voor mij ook goed, maar zeg het dan.

ACFI

Een knoppeke is niet echt nodig.

Met de toetscombinatie <ctrl> + <end> scrol je dadelijk naar het einde van de pagina. Afhandelijk van de grootte van je scherm zie je dan alles of een deel van de laatste berichten.


Steam.N

Thanks, Steven.  Die toetscombinatie kende ik niet, en doet wat Hugo wenst.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }