Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

nog eens... hoe doe je dat?

Gestart door Huugooke, 27 juni 2013, 09:39:34 AM

Stieven76

Citaat van: janieburton op 01 maart 2014, 20:24:54 PM
Citaat van: doomslu op 01 maart 2014, 14:59:01 PM
Citaat van: janieburton op 01 maart 2014, 14:38:16 PM
Ik hou er persoonlijk( en ik denk dat ik ook niet de enige ben) niet van om mijn foto's ergens extern te plaatsen, zelfs als ik kan beslissen wie ze kan zien.
Dit vind ik een vreemde gedachtenkronkel, Janie.
Als je iets op dit forum plaatst is het zichtbaar voor de ganse planeet!  ???

Dat is juist.

Maar het neemt niet weg dat ik het spijtig vind dat men niet rechtstreeks een foto kan plaatsen; ik heb nog niet goed
begrepen waarom men dit niet wil op dit forum.

zucht. Het is niet dat ze dat niet willen Janie. Server ruimte is nu eenmaal niet goedkoop. En hoe meer foto's men plaatst, hoe meer ruimte er nodig is, dus hoe duurder het wordt. Logica zelve.

En zoals Luc al zei, alles wat je ooit op het net zet blijft wel ergens rond hangen. En dat mensen geen prive foto's zomaar op het net willen zetten snap ik wel, maar wat is er erg aan een paar foto's van modeltreinen?

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 01 maart 2014, 22:31:49 PM
En zoals Luc al zei, alles wat je ooit op het net zet blijft wel ergens rond hangen. En dat mensen geen prive foto's zomaar op het net willen zetten snap ik wel, maar wat is er erg aan een paar foto's van modeltreinen?

Je hebt gelijk, maar ik vind de procedure omslachtig, eerst een Flickr of Phtobucket acount en dan de link maken.

Ik ben geen genie in computers en servers maar voor mij als leek  ben ik niet op de hoogte wat serverruimte kost of ik heb daar zelf geen idee van vat dat zou kosten.
 

Stieven76

De Flickr of Photbucket account aanmaken moet je maar een keer doen. Daarna is het gewoon inloggen, foto's opladen en de link kopiëren in je post.

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 01 maart 2014, 22:53:49 PM
De Flickr of Photbucket account aanmaken moet je maar een keer doen. Daarna is het gewoon inloggen, foto's opladen en de link kopiëren in je post.

Juist het is allemaal simpel.
 

SuSke

@ Janie:
Ik ben ook geen kei in alles wat met pc's en de rest te maken heeft, maar als je naar Photobucket.com of Flcikr.com surft en eerst even door de FAQ loopt en de aanwijzingen goed opvolgt is het echt niet moeilijk. Ik zag daar in het begin ook tegen op  en heb er nu ook al bij de 1000 foto's op Photobucket staan. Het grote voordeel is dat je gelijk waar je foto's kan consulteren en op een forum kan plaatsen met een simpele klik op een link en een paste in je bericht. Bij Photobucket vindt ik momenteel maar 1 nadeel, ik kan geen foto's rechtstreeks van mijn smartphone naar Photobucket opladen, het moet altijd via een folder op de pc, maar het gebeurd dan wel elke keer ook voor het volledige bestand in een keer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: tsjoektsjoek op 01 maart 2014, 20:00:49 PM
hallo Luc,

voor jou klinkt dat misschien vreemd maar kun je iets meer uitleggen wat je bedoeld, op dit gebied ben ik een vreselijke digibeet
Beste Ton, als ik een foto van mij, die op Photobucket staat bekijk, dan zie ik bovenaan in de adresbalk iets dergelijk staan:
http://s144.photobucket.com/user/doomslu/media/Diverse/top3-3_zps7745359.jpg.html

Als je dat ook eens doet met een foto van jou en mij die link bezorgt, dan kan ik jou tonen hoe je dat dan op dit forum zet.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Luc,
Bij je foto's staat er ook ééntje van een gummineus,van welk fabrikaat is die?
En bestaat die ook in dieselversie?

;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 02 maart 2014, 19:29:02 PM
Luc,
Bij je foto's staat er ook ééntje van een gummineus,van welk fabrikaat is die?
En bestaat die ook in dieselversie?

;)
Eigen probeersel, jaaaaaren geleden. Eén van die vele projecten die nooit af geraakt zijn.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 02 maart 2014, 19:31:45 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 02 maart 2014, 19:29:02 PM
Luc,
Bij je foto's staat er ook ééntje van een gummineus,van welk fabrikaat is die?
En bestaat die ook in dieselversie?

;)
Eigen probeersel, jaaaaaren geleden. Eén van die vele projecten die nooit af geraakt zijn.  ;)

Aha! Luctrains  8)
Het is te zien dat je niet ver van LSM woont,daar duurt het ook jaren eer  een model af raakt!  8) 8) ;D

;)

loebaske

#69
proefke

:(

OlivierV

Citaat van: loebaske op 25 november 2014, 13:26:08 PM
proefke
foto wegknippen, want foto's quoten, of toch hele reeksen foto's en posts quoten is voor onnozelaars[/img][/URL]
Proficiat
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 01 maart 2014, 17:44:25 PM
Citaat van: Catje op 01 maart 2014, 11:38:36 AM
Ook ik vind het heel jammer, dat er geen mogelijkheid is om foto's rechtstreeks te plaatsen.  :(
Zelf vind ik het ook omslachtig om deze eerst op "flickr"te plaatsen en dan te linken.
Misschien dat er in de toekomst wel hier op het forum een oplossing voor geboden kan worden,
om je foto's hier rechtstreeks te plaatsen.

Groeten,
Willy
Toch maar een vreemde gedachtenkronkel. Bij beneluxspoor kan je wel uploaden, maar zijn de plaatjes enkel zichtbaar vanop hun site en kan je ze niet hotlinken.


Olivier, vind dit een gegronde reden om daar wel foto's te plaatsen en hier niet, trouwens er worden al genoeg "geplukt" zonder toestemming van de eigenaar van foto's.
As ge der wilt moe ge da maar weten te melen hé, zoals een dikwijls aangegeven gegeven "nen neen hedde ne ja kunt ge krijge".
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 26 november 2014, 16:20:58 PM
Citaat van: OlivierV op 01 maart 2014, 17:44:25 PM
Citaat van: Catje op 01 maart 2014, 11:38:36 AM
Ook ik vind het heel jammer, dat er geen mogelijkheid is om foto's rechtstreeks te plaatsen.  :(
Zelf vind ik het ook omslachtig om deze eerst op "flickr"te plaatsen en dan te linken.
Misschien dat er in de toekomst wel hier op het forum een oplossing voor geboden kan worden,
om je foto's hier rechtstreeks te plaatsen.

Groeten,
Willy
Toch maar een vreemde gedachtenkronkel. Bij beneluxspoor kan je wel uploaden, maar zijn de plaatjes enkel zichtbaar vanop hun site en kan je ze niet hotlinken.


Olivier, vind dit een gegronde reden om daar wel foto's te plaatsen en hier niet, trouwens er worden al genoeg "geplukt" zonder toestemming van de eigenaar van foto's.
As ge der wilt moe ge da maar weten te melen hé, zoals een dikwijls aangegeven gegeven "nen neen hedde ne ja kunt ge krijge".
Den Eric.

Ik vind het eerlijk gezegd goed dat je je foto's op een externe al dan niet eigen server zet die daarvoor geschikt is. Anders wordt het voor de eigenaren van de site en het forum ook onbetaalbaar om al die hopen foto's te blijven opslaan. Het systeem van beneluxforum is ok, maar je kan ze dan niet gebruiken op een ander forum en dan moet je bijgevolg op elk forum bij wijze van spreken je foto's gaan uploaden. Liever op 1 centrale plaats op het internet waar ik ze overal kan gebruiken, maar dat is dan mijn mening.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 01 maart 2014, 22:31:49 PM

En zoals Luc al zei, alles wat je ooit op het net zet blijft wel ergens rond hangen.

Dat is juist maar ik weet zeker dat een bepaalde foto ooit op het net heeft gestaan maar de foto heb ik nooit meer terug gevonden, idem met en filmpje van "rollerskating" op een bepaald liedje, ook nooit meer terug gevonden en alle mogelijke zoek termen al gebruikt.
 

Stieven76

Citaat van: Stieven76 op 01 maart 2014, 22:31:49 pm  :o  :o
Aan het vervelen zeker?

En toch zullen die dingen nog wel ergens op één of ander servertje ergens op de wereld in een verborgen hoekje terug te vinden zijn.. Daarom niet onder dezelfde bestandsnaam zoals jij die kende.

Waarom denk je dat er zo gewaarschuwd wordt om zomaar geen dingen op het internet te gooien? Some day it'll come back and bite you in the a$$....  Misschien ook weer overdreven, hangt af van wat je er natuurlijk opzet  ;D ;D