Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Transportvraag

Gestart door DelticPower, 26 juni 2013, 18:23:31 PM

DelticPower

Hallo, als je net als ik de pensioengerechtigde leeftijd begint te krijgen,gaan je gedachten soms terug naar vroeger. In mijn jeugd, halve wege de jaren vijftig kwamen bij ons door het dorp altijd van die grote vrachtwagens uit Arendonk (Belgie).
Er waren twee bedrijven: "Transport Arendonk" en " van Steenbergen". Vlg mij beiden uit Arendonk. Heb geprobeert om via internet info te vinden, maar daar vind ik alleen maar " van Steenbergen" maar weet  niet of dat dezelfde firma is en waar die andere gebleven is. Heeft er op het forum iemand meer informatie over deze bedrijven?
Groeten Jan Simons

Huugooke

Zelf van die kanten zijnde heb ik ook eens gegoogeld en dit gevonden:

http://trendstop.knack.be/nl/detail/404199394/arendonk-transport.aspx

gewoon dezelfde firma?

OlivierV

Ik ken enkel van Steenbergen, die andere firma nog niet van gehoord. (reed vroeger vaak mee met mijn vader in de vrachtwagen voor een hele week, die andere firma nooit zien rijden op de snelweg, wel van Steenbergen).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DelticPower

#3
Hallo OlivierV en Huugooke, ik denk dat ik de oplossing heb gevonden in de link van Huugooke. Daar staat als oprichtingsdatum 01-01-1968.
Mijn herinneringen lopen van ver voor die tijd. Mogelijk zijn op bovengenoemde datum de beide Arendonkse firma's samen gegaan en als nieuw bedrijf ingeschreven. Ben benieuwd of er nog foto's van voor het nieuwe bedrijf circuleren op internet.
OlivierV, kun jij je herinneren in welk tijdsbestek jou vader daar reed?

Groeten Jan

Nabewerking, heb het idee dat in de kleuren van het nieuwe bedrijf, de oude kleuren van beide vroegere bedrijven verwerkt zijn.

Frank_N

Leuk topic :D
Mijn vraagje: Hoe zit dat dan met Mol Cargo (Erwin kom er maar in!) 8)
Groet van Frank

Tschäggata

Hey Jan,

Van Steenbergen is intussen ook al opgegaan in een andere firma maar hier en daar zie je nog restanten opduiken zoals opliggers van "van Steenbergen" maar dan naar goede gewoonte met buitenlandse trekkers. Het Luxemburgse "Vastelux" is hier ook een onderdeel van ...
Dit geheel terzijde.  :o

Misschien kan je je gading wel vinden op www.truckfanclub.be en daar es zoeken onder de rubriek 'algemeen transport' of deze links es proberen

.http://www.truckfanclub.be/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=1190

Mvg


Huugooke

als ge googeld op Arendonk transport en dan op "afbeeldingen" klikt....

Tschäggata

@ Frank ,

Bedoel je deze misschien ?  ???

http://www.molcargo.com/

DelticPower

Hoi Huugooke, dat had ik al gedaan, maar dat is de familienaam v Arendonk. Mijn zoektocht ging naar een bedrijf dat Transport Arendonk heette en uit Arendonk kwam.
Groeten Jan



OlivierV

Jan, mijn pa is tot nu toe nog altijd vrachtwagenchauffeur, ik reed van ongeveer mijn 4-5j geregeld in vakanties mee tot ongeveer mijn 13, nu ben ik er 22, dus van +-1995 tot 2000-2002 ongeveer.

Van Steenbergen, dat zijn toch die rode vrachtwagens met groene zeilen?

Deze zag je soms vaak tot in Spanje rijden
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Frank_N

Citaat van: Tschäggata op 26 juni 2013, 21:30:41 PM
@ Frank ,

Bedoel je deze misschien ?  ???

http://www.molcargo.com/

Ja die! Cliff ;)  Thnx voor uw moeite :D

Jan Deltic, you've got mail 8)
Groet van Frank

ERVIN

@Frank_N ,  hier op mijn zolder is Mol-Cargo eigenlijk spontaan ontstaan , toen wist ik zelfs nog niet dat deze firma daadwerkelijk bestond , groot was dan ook mijn verbazing toen ik eens zulk een vrachtwagen zag rijden.  ;)

OMC

Citaat van: ERVIN op 26 juni 2013, 23:05:58 PM
@Frank_N ,  hier op mijn zolder is Mol-Cargo eigenlijk spontaan ontstaan , toen wist ik zelfs nog niet dat deze firma daadwerkelijk bestond , groot was dan ook mijn verbazing toen ik eens zulk een vrachtwagen zag rijden.  ;)

Ze moesten eens weten dat er op jouw zolder zelfs treinen onder die naam rijden ... joint venture in de maak?? ;D ;D
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be