Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

graag wat inlichtingen en hulp

Gestart door argilla, 21 juni 2013, 19:42:16 PM

Huugooke

Je moet ook uitkijken hoe de naam is gespeld: "Roskopf, Rosskopf..."; er waren al wat namakers in die tijd!
Ook naar de voornaam kijken.
Die lauriertakken en "koppen" zijn medailles die de horloge op diverse tentoonstellingen heeft gewonnen.
Werd dan vermeld in de reclame bijvoorbeeld:"Gouden medaille op het salon van Parijs"
Vraagje: draait die secondewijzer in de juiste zin? Met de wijzers mee dus.

argilla

secondenwijzer zou het niet weten Huugooke de horloge heeft nog zijn veertje maar verder ? ? ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Kris

Hallo,
Naast treintjes ben ik ook verzamelaar van horloges en klokken , ik vrees dat ik u moet teleurstellen met betrekking tot de (financieele)  waarde van het horloge , enkele euro's dus puur economisch is ze niet meer te herstellen , ( het zal dus moeilijk zijn iemand te vinden die ze wenst te herstellen )maar de emotionele waarde is niet in centen uit te drukken
Van dit soort horloges zijn enorme hoeveelheden gemaakt

Kris

Herwig

...R O S K O P F ...

Wat een straffe vragen...:
# zelfs met een vergrootglas nauwelijks te lezen:   'k denk     "Gre Roskopf"       (zonder   e    zou het kunnen zijn Gebrüder)
# secondenwijzertje op secondenwijzerplaatje draait   "met de wijzers mee" : 40, 50, 60 s. ...

Avondgroeten,   Herwig..
@ Argilla:  kijk a.u.b. ook eens naar forum-rubriek :  Belgische Modellen:  "remmershuisjes op ketelwagens":  weet u als ex-bewoner van Antw.-Petrol-Zuid iets meer over dat onderwerp?

Herwig

Roskopf:

@ Hugo ke:

Mijn bericht     # 18     was een antwoord op uw vraag   # 15.   
Wat hebben we nu hieruit geleerd?

Middaggroeten,       Herwig.

Huugooke

Citaat van: Herwig op 10 juli 2013, 13:54:21 PM
Roskopf:

@ Hugo ke:

Mijn bericht     # 18     was een antwoord op uw vraag   # 15.   
Wat hebben we nu hieruit geleerd?

Middaggroeten,       Herwig.
Zeker al niet waar de nummers van die berichten staan!
Fris mijn geheugen nog eens op.

Herwig

Roskopf:

Nummers van uw vraag & mijn antwoord:  gewoon pakweg twintig centimeter hierboven, in deze zelfde  "topic":    # 15   &    #  18 .
Smakelijke voortzetting,    Herwig.

Huugooke

Dank u, het heeft gesmaakt!
E zijn blijkbaar een reeks horloges geweest waar de secondewijzer "achterstevoren" liep. Kamwieltje vergeten zeker?
Misschien dat die wel iets meer waard zijn???

Herwig

Roskopf:

Ah, zozo:   "Back into the Future",

Groeten,  Herwig.