Grote twijfel!!!

Gestart door n/a, 01 februari 2006, 18:34:48 PM

n/a

Hallo Allemaal,

Ik zit ineens in een zeer groot twijfel geval!! Ik wil namelijk heel graag een mooie NS baan maken, zoals ook bij baanplannen aangegeven. Maar nu zit ik toch met het feit dat er weinig tot zeer weinig NS materiaal word aangeboden in NSPOOR. De ruimte is het probleem niet, dus twijfel eraan om mijn N materiaal te verkopen en misschien toch op HO over te gaan!! Iemand enig advies?? Of toch misschien zonde om dat te doen?? Ik twijfel echt heel sterk!!!

mvg
patrick

ERVIN

Hoi Patrick,

t'Ja het is een beetje moeilijk,heb je veel plaats om een HO-baan te maken,wat voor een sporenplan wil je,iets groot of eerder iets klein,als je veel wil doen op je baan en je hebt weinig plaats dan zou ik je N-materiaal niet verkopen,heb je wel ruimte genoeg is het idd misschien beter om over te stappen naar HO,ik ben wel niet op de hoogte van wat er allemaal te krijgen is van NS-materiaal in schaal N,in schaal HO is er net als belgisch materiaal wel voldoende op de markt.
In ieder geval succes.[;)]

n/a

Hallo Ervin,

Het is inderdaad lastig. De ruimte is er wel namelijk 580 x 270cm. Op deze ruimte kan ik natuurlijk wel heel veel doen met N. Ik ga er maar eens heel goed over nadenken, eens kijken waar ik dan op uit kom.

mvg
patrick

Havoc

Iedereen twijfelt daar wel eens over.

Langs de andere kant, heb je eens ge?nformeerd bij andere nederlandse N rijders? Tenslotte is de eerderheid (denk ik) niet echt vertrouwd met NS materiaal.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

580 * 270cm. Zoveel kan ik mij nog niet permiteren.
Maar ik denk ndat je wel degelijk iets kan doen op deze ruimte in HO.
Mischien wel niet groots, maar wel fijn, een van punt A naar punt B consept zou hier ideaal kunnen zijn, of een doorgans station.
Tom

just4fun

Patrick,
wat denkt ge van een grensstation, ergens gesitueerd op het Nederlands-Belgisch-Duits drielandenpunt. Puur fictief dan, en het station is geplaatst aan de Duitse kant. Dan rijdt ge eigenlijk in hoofdzaak Duits (is geen probleem in N), maar ook Belgisch (dat vinden wij forumisten hier prima) en Nederlands materiaal rolt over uw baan. Laat de fantasie werken!
Groeten,
Paul

ysbeer

Volgens mij moet je je het volgende af vragen

1 rij ik graag met lange treinen                N=beter
2 wil ik absoluut perfecte rij eigen schappen   Ho=beter
3 wil ik loks en wagens met super details       Ho=beter
4 wil ik veel zelf maken ,zoals huisjes,wagens  kan beide voor huisjes
5 wil ik goed kunnen rangeren.                  Ho=beter
6 wil ik uitsluitend nederlands materiaal       Ho meer keus
van NS of Raillion                              
7 moet mijn landschap perfect zijn              Ho=beter

zeg je op eenaantal vragen nee of het is niet zo belangrijk kies dan N
Bedenk, zo als je zelf al zegt,de keus in N is beperkt.
In N gaan private loks die ook in nedeland rijden voor een stevig deel je neus voorbij.
Het aantal merken dat N leverd neemt af.
Als er klappen gan vallen (en dat is vrijwel zeker)denk ik dat N als eerste het lootje legt.
Maar profeet ben ik natuurlijk ook niet
sterke met je keus

wim

glamo

hey PATRICK;

ik heb een tijdje geleden ook een hele baan afgebroken en opnieuw begonnen. ik heb er nog geen moment spijt van gehad. als iets in je hoofd zit blijft het erin hoor. twijfel niet en volg je hart.
de ruimte die je heht laat zeker een mooie HO-baan toe. er zijn er vele die daar maar kunnen van dromen.

mvg KURT
veel succes
 

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer
. . .
Het aantal merken dat N leverd neemt af.
Als er klappen gan vallen (en dat is vrijwel zeker)denk ik dat N als eerste het lootje legt.
Maar profeet ben ik natuurlijk ook niet . . .

Wim,

Waar haal je dat allemaal vandaan? M.i. een erg hoog speculaasgehalte dat als zekerheid geformuleerd wordt.

Heb ik het nog niet over je andere stellingen, stel voor dat je het draadje over de N-schaal Mythes nog eens doorleest.
Ter leering dus: http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1167

ysbeer

Wel leren lezen natuurlijk .
Ik schrijf ?K DENK' en dat lijkt mij niet verboden.

Ik verkondig niets als absoluut zeker,maar ja vrijheid van menings uiting he.
Met enig respect voor ander meningen

Ter lering en den vermaak.


Met vriendelijke groet
wim

n/a

Hallo,

Dat N het loodje zal gaan leggen geloof ik niet in! Er zijn namelijk heel wat mensen met een beperkte ruimte die toch graag een hele mooie baan willen bouwen. Het enige waar het mij omgaat is eigenlijk dat ik ermee zit dat niet alles van de NS te krijgen is in Nspoor. Daar bedoel ik mee BV: Mat54, Mat64 en de verschillende dubbeldekkers. Verder ervaar ik niks negatiefs in N integendeel!! Ik denk dat ik met N beter uit de voeten kan op de beschikbare ruimte dan HO. En de bedoeling is en blijft een volledig nederlandse baan.

mvg
patrick

n/a

Patrick,

Keuze in N-NS is inderdaad beperkter. Weidse landschappen met een fatsoenlijke trein erdoor, tja, op die bijna 6 meter in N kun je dan wat.
Ben je handig? Bedoel, is zelfbouwen een optie?
Heb er zelf geen ervaring mee maar als je soms ziet wat mensen allemaal zelf in elkaar fabrieken, geweldig gewoon.

n/a

Hallo,

Ik ben even het internet afwezen speuren en kwam daar een erg intressante site tegen (voor N in NS dan). Ik heb daar gezien dat bijna alles wat ik zoek dus WEL op N te krijgen is. De vraag word dan echter waar die modellen te zoeken en te vinden [:D]. Denk dus dat ik zo goed als uit mijn keuze ben [:D]. De link naar deze site is http://www.ns1op160.tk/

@Funky,
Dat vind ik dus juist de charme van NS banen die weidse landschappen, en bij de stations toch een stads idee te kunnen bewerkstelligen. Zelfbouw[:(] dat word geen optie helaas.

mvg
patrick

n/a

Patrick,

Goeie vondst die site. Kunnen ze je ook vast tips geven over verkrijgbaarheid. Maar ongetwijfeld wordt het veel rondsnuffelen op beurzen en op z'n tijd gewoon geluk hebben denk ik.

n/a

Hallo allemaal,

Jaja na de vondst van bovengenoemde site, blijf ik denk ik toch maar trouw aan N [:D]!! Wat rond neuzen en speuren op beurzen, en beetje bij beetje kom ik dan wel aan de materialen die ik zoek! Kan ik toch een grote baan bouwen [:D][:D]!!!

@funky,
Ik zal eens kontakt opnemen met de maker van de site die kan mij waarschijnlijk wel opweg helpen.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vondsten
mvg
patrick