Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

mijn Zwitserse baan.

Gestart door martin1967, 19 juni 2013, 10:43:18 AM

martin1967

Goede morgen,

Na mij eerst te hebben aangemeld als nieuw lid zal ik vertellen wat ik aan het bouwen ben. Mijn baan word er een naar Zwitsers voorbeeld en dan met name richting Gotthard. Ik ga niet iets nabouwen dus het is een fictieve baan. Ik rij met 3-rail en gebruik k-rail. Ik ben deze baan nu ongeveer een jaar of 4 aan het bouwen, daarvoor was ik ook aan het bouwen maar was het niet naar mijn zin, te kleine stations enz. Ik woon in een dijkhuis wat op de dijk staat en daardoor heb ik de beshikking over een groot onderhuis waar ik mijn modelbaan aan het bouwen ben. De totale lengte van de baan word ongeveer 12 meter verdeeld over 2 ruimtes. De rails in de eerste ruimte is gelegd en dan ga ik door de muur naar de andere grotere ruimte. De afmetingen van de baan in de eerste ruimte is 5.5 x 1.3 meter en daar ligt mijn eerste schaduwstation van 11 sporen met een lengte van 2.55 m. Dan op de eerste laag het station wat bestaat uit 6 sporen en daar kunnen treinen stoppen met 6 personen wagons dan via een klimspiraal omhoog op naar het gat in de muur.
Ik zal later foto's toevoegen.

groeten Martin.

dani

hmmmm, dat klinkt al veelbelovend, de ruimte heb je toch al zo te lezen, en de layout zit ook al snor, dus ik ben benieuwd naar de rest van je verhaal... 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Sattrickske

Moet ik zeker volgen, zo'n baan geeft serieus wat mogelijkheden...

dani

Citaat van: Sattrickske op 19 juni 2013, 12:24:38 PMzo'n baan geeft serieus wat mogelijkheden...

... en ik ben blij dat ik niet de enige "zot" ben die dwars door de muur gaat met zijn sporen :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007

zo zijn er wel meerderen die door muren gaan :-)

C.B.

Dag Martin en welkom hier op het forum ,
Ik ben uiteraard verheugd dat u ook het thema Gotthard als voorbeeld neemt in uw project.
Alleen was het bij u fictief dacht ik zo (even snel gekeken naar uw project via uw onderschrift)

Als ik toch al een kleine tip mag geven : spaar voor de Zwergsignale (dwergseintjes) van Microscale , ze zijn inderdaad duurder , maar zijn zo waarheidsgetrouw en veel fijner uitgevoerd (zelfs met het Rücklicht op de achterzijde) dan die van Schneider.

Voor de rest , laat de foto's maar komen.  :)
Groetjes.
Claudio.

martin1967

Dank jullie wel voor de reacties,

Claudio, ik heb van microscale de bordjes voor tussen de rails, met verboden om over de rails te lopen en heb deze in Zwitserland besteld waar bestel jij de artikelen van microscale? in Nederland heb ik nog geen winkel gevonden die dit levert alsmede Schneider. Deze bestel ik rechtstreeks bij Schneider.

groeten Martin.

C.B.

Ik bestel rechtstreeks bij Microscale zelf , met name via hun modelshopwinkel dat op hetzelfde adres is. (je kan ook online bestellen)
http://www.hobby-shop.ch/
Zoek op Microscale of geef het artikelnummer in. (6 à 8 weken leveringstijd).
Ik heb de seintjes en andere artikelen van Microscale (ook die waarschuwingsbordjes) wel persoonlijk afgehaald in de winkel (in Gelderkinden , niet ver van Basel , het volledige adres staat op hun site vermeld) , omdat ik toch in Zwitserland was met vakantie.
Stel gerust je vragen maar aan hen , je krijgt steeds antwoord , en in de winkel is de bediende (eigenaar) steeds supervriendelijk , bij mij toch als ik daar kwam (ook bij kleine aankopen) ...
Groetjes.
Claudio.