Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Opbergen testsnoeren

Gestart door Geert, 18 juni 2013, 16:58:37 PM

Geert

Je kent dat wel, verlengsnoeren, opladers van je GSM, oortjes van je MP3, als je ze ergens weglegt dan zitten ze na een tijdje in de knoop. Ik heb dat ook met testsnoeren voor elektronica test aangelegenheden.

Gooi ze niet in een schuif, en ze zitten gegarandeerd allen gevlochten in elkaar.

De volgende oplossing via een plastic kabelgoot heb ik enkele jaren geleden toegepast. Maar met deze oplossing ben ik niet tevreden.



Ik ben nu bezig mijn, weliswaar klein, elektronica LABje te herinrichten. 

Vandaar mijn vraag nu al, hoe doen jullie dat het opbergen van je testsnoeren?


Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

conducteur

#1
Wel, de oplossing interesseert mij ook eigenlijk. Je banaansnoeren kun je een plankje voor maken met gaatjes van 4mm, maar dat lijkt sterk op de kabelgoot oplossing, en voor de rest heb je geen oplossing.


Klein detailvraagje: hoe diep zijn je schappen boven je werkplank? Ik zie dat je er een (oude) analoge scoop op hebt staan. Ik ga me van de zomer ook eens zo'n rek bouwen voor hier, en als ik de planken ong even diep maak dan denk ik toch dat ik alle apparatuur er op kwijt kan.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steven123

Ik vind je oplossing met die kabelgoot nog best goed gevonden Geert,
hier hangt het er nog rommeliger bij, dus zoek zelf ook naar een betere oplossing.

Achter m'n deur heb ik een plaat met een metalen stang gemaakt voor een deel pc-kabels die ik vaak gebruik,


en in het werkkotje beneden hangt alles gezellig bij mekaar  :D
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

dani

voor die kabels heb ik ook niet direkt een andere oplossing, hoor... 
Bij mij zitten ze in verschillende lades van het buro, of liggen gewoon in een curver box of andere doos naargelang het "thema".
Een doos met audio kabels, een doos met tv en scart en zo, een doos met USB snoeren, eentje met andere spullen.... en een hele grote voor stroomkabels
Handig is wel zo een systeem van plastik stapelbakken die er uit schuiven.  Dan heb je een redelijk goedkoop kastje en de dozen zelf zijn doorzichtig dus je ziet meteen waar je moet gaan grabbelen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

conducteur

Kun je geen zo'n elastisch plat koord nemen, en dat om de 5 cm bevestiging op de zijkant van je plank en dat gebruiken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Havoc

Curverbak. Eigenlijk 3 stuks: eentje met pc kabels, eentje met audio kabels en eentje met nieuwe kabel (zonder stekkers).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

dat ze die meters nog niet draadloos gemaakt hebben; al de rest is draadloos!

Sattrickske

Carrefour bakken (opvouwbare).  Een 5-tal van deze.  Eentje voor kabels en dus een ongeloflijke nest :o.

Gerolf

Verschillende dozen en doosjes met soorten kabels. Kleinere doosjes voor bvb krokodilletjes, grotere voor netsnoeren.
Maar nog vaak te ontwarren, hoor  :-[
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Alles in 1 grote doos en dan vechten en zoeken en vooral vloeken als je iets nodig hebt....  ;D ;D ;D ;D

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

o ja, die is wel heel origineel.  En je kan je rolletjes een kleurtje geven per soort kabel.  Brilliant !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.