Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Piko (Uhlenbrock)

Gestart door Rangeerduivel, 18 juni 2013, 12:50:35 PM

OlivierV

Dit is een voorbeeld van een Multimaus met zware trafo bij op MP
Dit is een voorbeeld va neen multimaus met lichte trafo op MP

Het verschil is vrij duidelijk, de ene z'n trafo lijkt een beetje op een gsm oplader en bij de andere is het gewoon nog een losse blok die erbij ligt. De Multimaus is er ook van Fleischmann te verkrijgen, maar buiten een verschil in kleur is verder geen verschil, zeker aangezien Roco en Fleischmann onder dezelfde groep vallen.

Groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

@ Olivier
Zoals je al dan niet zult merken had ik al een bod(je) gedaan op die met de lichte trafo...

Ik meen ergens eens opgevangen te hebben dat je perfekt een trafo van een gesneuvelde laptop kan gebruiken,zou dat kunnen kloppen?

dani

ik weet niet zeker of je met de multimaus al de functies kan aansturen, maar als dat kan.. dan heb je inderdaad voor weinig geld iets interssant in handen.

*** edit : het kan wel, met de "shift" toets...

check hier (op pg 10) :
http://www.roco.cc/uploads/documents/pdf/multiMAUS/10810_multimaus_nl.pdf
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 21 juni 2013, 09:41:41 AM
@ Olivier
Zoals je al dan niet zult merken had ik al een bod(je) gedaan op die met de lichte trafo...

Ik meen ergens eens opgevangen te hebben dat je perfekt een trafo van een gesneuvelde laptop kan gebruiken,zou dat kunnen kloppen?
Zelfs een oude analoge trafo is op de een of andere manier nog bruikbaar icm met de centrale, hoe dat week ik in ieder geval niet, maar ik heb het wel al zien gebeuren.

@Dani, zo'n Multimaus is zijn geld dubbel en dik waard zeker als je een overzichtelijke baan hebt en lang niet alle functies van bv een intellibox II of Ecos gebruikt maar je gewoon eenvoudig digitaal wil rijden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Inderdaad. Vergelijkbaar met de mobile station van marklin....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

En als je in mijn geval dan nog bv in een club zit met een locprogrammer kan je op de club je locs mooi afregelen, wel moeten je decoders allen van een bepaald merk zijn. Maar dat geeft niet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michael

Citaat van: OlivierV op 21 juni 2013, 22:21:07 PM
En als je in mijn geval dan nog bv in een club zit met een locprogrammer kan je op de club je locs mooi afregelen, wel moeten je decoders allen van een bepaald merk zijn. Maar dat geeft niet.

Dat geeft niet? Olivier je stelt flink wat voorwaarden om een lok te programmeren, ieder z'n vrije keuze maar als je een iets uitgebreidere centrale koopt kan je gewoon zelf alles inregelen en heb je geen bepaald merk decoder nodig en geen club waar men een programmer heeft. Het moet maar allemaal zo uitkomen dat er zo'n club in de buurt zit. Voor mij de dichts bijzijnde is zo'n 42 km, niet echt een optie vind ik zelf.
Het leven bestaat uit keuzes maken en zo'n centrale koop je niet elke week, dan beter even sparen en wat goeds kopen dan iets waarmee je voor altijd afhankelijk blijft van anderen, is mijn persoonlijke mening.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Dani liet daar  het woord Mobile station van Marklin vallen,
Ben ik dan niet even goed met een Mobile station van trix i.p.n een Multimaus?
die zijn doorgaansweg tweedehands wat "billiger"

OlivierV

#38
Citaat van: Michael op 22 juni 2013, 09:42:58 AM
Citaat van: OlivierV op 21 juni 2013, 22:21:07 PM
En als je in mijn geval dan nog bv in een club zit met een locprogrammer kan je op de club je locs mooi afregelen, wel moeten je decoders allen van een bepaald merk zijn. Maar dat geeft niet.

Dat geeft niet? Olivier je stelt flink wat voorwaarden om een lok te programmeren, ieder z'n vrije keuze maar als je een iets uitgebreidere centrale koopt kan je gewoon zelf alles inregelen en heb je geen bepaald merk decoder nodig en geen club waar men een programmer heeft. Het moet maar allemaal zo uitkomen dat er zo'n club in de buurt zit. Voor mij de dichts bijzijnde is zo'n 42 km, niet echt een optie vind ik zelf.
Het leven bestaat uit keuzes maken en zo'n centrale koop je niet elke week, dan beter even sparen en wat goeds kopen dan iets waarmee je voor altijd afhankelijk blijft van anderen, is mijn persoonlijke mening.

Dat klop Michael, ieder koopt iets naar zijn wensen en noden. Ik ben niet de pietje precies die zijn locs tot in 20-30 verschillende functies wil afgeregeld hebben, maar wel moeten ze goed rijden en makkelijk bijregelbaar zijn. Met de MM kan je als ik mij niet vergis ook cv's aanpassen.

Maar wanneer je eenvoudig digitaal wil rijden op een redelijk overzichtelijke baan en geen kapitaal wil uitgeven is het wel een zeer goede centrale.

Dat voordeel van de club met programmer is omdat ik er zelf ook in zit en bijna elke week ga. Het is simpelweg gebruik maken van wat je aangeboden wordt.

Het is uiteraard aan Rudy om uit te maken wat hij precies wil en niet aan ons. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Jongens,niet kibbelen he! >:(

Ik wacht nog op antwoord op mijn vorige vraag....blijkbaar zijn er niet veel die ervaring hebben met het TRIX MOBILE STATION

Rudy

Jurgen

Ik rij zelf 3-rail en weet dus niet veel over 2-rail.
Maar het Trix en Märklin Mobile Station zijn wel dezelfde, alleen de knop bij Trix is groen en die van Märklin rood.

Als ik jou was dan zou ik de 2de versie van het Mobile Station nemen, daarmee kan je makkelijker programmeren en je kan er ook wissels/seinen mee bedienen. Het artikelnummer van die MS2 van Trix ken ik echter niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Citaat van: Jurgen op 22 juni 2013, 13:35:40 PM
Ik rij zelf 3-rail en weet dus niet veel over 2-rail.
Maar het Trix en Märklin Mobile Station zijn wel dezelfde, alleen de knop bij Trix is groen en die van Märklin rood.

Als ik jou was dan zou ik de 2de versie van het Mobile Station nemen, daarmee kan je makkelijker programmeren en je kan er ook wissels/seinen mee bedienen. Het artikelnummer van die MS2 van Trix ken ik echter niet.


Die zou ik toch zeker vermijden! Ga voor een multimaus (aan te kopen in een Roco startset!) of een intellibox/twin center
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Waarom dan Rian?
Leg het mij (en waarschijnlijk ook aan Rudy) uit, wat zijn de argumenten om geen Trix Mobile Station te nemen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Mannen,haast jullie een beetje,ik kan een Trix mobile station kopen voor 50€,als nieuw,straks is ze weg!
MOET IK TOESLAAN?

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 22 juni 2013, 15:04:39 PM
Mannen,haast jullie een beetje,ik kan een Trix mobile station kopen voor 50€,als nieuw,straks is ze weg!
MOET IK TOESLAAN?
Valt er niks van reviews/vergelijkingen te lezen tussen beide centrales?

Persoonlijk zou ik voor de multimaus gaan omdat ik daar al veel lovends over heb gehoord, maar dat is mijn keuze.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan