Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Piko (Uhlenbrock)

Gestart door Rangeerduivel, 18 juni 2013, 12:50:35 PM

Rangeerduivel

Vraagje voor techneuten,

Ik heb een afstandsbediening van Piko (Uhlenbrock) digitaal.
Met dit item kan ik niet alle opties uit de decoder van mijn loc's (bvb B-models 55 sound) halen.
IK heb de mogelijkheid om f1,f2,f3,f4,f5,f6,f7 en f8 op te roepen.
Doch bij f+8,1,2,3 en 4 komt er geen enkele reactie,alhoewel er nog andere geluidsopties in de decoder zitten zoals stationsmededelingen,zandstrooien ed.
Moet ik daar leren mee leven of is dat op te lossen?
Wie heeft daar ervaring mee?
In mijn Piko-handleiding is hierover niets terug te vinden.

mvg,Rudy

OlivierV

Ik heb zelf geen ervaring met de Piko digitale sturing, maar ik heb wel nog al gehoord dat het niet altijd optimaal werkt..., zeker icm locs met niet Uhlenbrock decoders.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ik weet niet welke decoders B-models en Van Biervliet gebruiken
Wat ik wel weet is dat hetzelfde zich ook voordoet bij een Esu

Rudy

Jurgen

Het ligt toch niet aan je afstandsbediening zeker? Het is een domme inval en je kan ermee lachen, maar kijk toch maar even na vooraleer je al je decoders gaat vervangen.

Verder heb ik er ook geen ervaring mee, ik gebruik een Central Station.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dani

doen die functies het dan wel goed op een andere centrale ?  heb je dat al getest of kan je dat testen ?  En doen andere loks het op jouw bediening wel goed ?
Een eliminatieproces zal raad brengen vermoed ik.  Mogelijke combinaties uitproberen (maar daar moet je natuurlijk wel het gerief voor hebben)