My New Harley

Gestart door dani, 17 juni 2013, 20:30:10 PM

dani

Dit topicje is zo wat halfslachtig maar het gaat in de eerste plaats om de simpele electronice / microcontroller.

De opzet :

* 1 stappenmotortje met simpele controller van 4 euro  (eBay)
* 1  ATTiny85 mimcrocontrollertje van 1 euro
*  een breadboard en wat draadjes
* enkele LEDjes, een weerstandje en een condensator
... en een H0 mini motorfietsje uit een bouwpakketje van Faller.

En het resultaat :

de ATTiny85 gebruikt 4 uitgangen om de motor te sturen en 1 om de LEDs te laten flikkeren.  Intussen staat er ook nog een permanentye 5V blauwe LED bij en is het helemaal "af"...

Dit wordt de blikvanger in mijn motor-winkel, ooit ...

http://www.youtube.com/watch?v=Zn86X1FfdX8&feature=share
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

philippe_007


PeterC

Altijd leuk om iemand met een controllerke te zien 'spelen'   :)

Enkel nog een beetje matte verf over je Harley  ;)

Knap!


Groetjes, Peter


Sattrickske

Coole eyecatcher! Is wel een zware stappenmotor voor dat Harley'ke ;D; maar ik vermoed dat het je meer om de sturing met de ATTiny te doen is.
En bedoel je een motor-winkel op schaal 1:1 of 1:87

dani

Bedantk voor de reakties, mannen.

@Peter : spelen is inderdaad het juiste woord hier.  Een mens moet toch wat, hee.   De matte verf daar heb je gelijk in, het motorke is nog maar pas geplakt.

@Patrick : Dat motortje is maar voor de test hoor Patrick.   IN het werkelijke model overweeg ik een mini motortje uit een floppy of zo.
Anderzijds kan ik er ook desgevallend een draaiplateautje op monteren met een autootje er op.  Er is koppel genoeg :-)    Het was gewoon een zotte ingeving wat ik  kon doen met een ATT85, net zoals mijn vroegere experimentje met een servootje, een NE555 en een kartonnen Homer Simpson :

http://www.youtube.com/watch?v=kS5CrlV6Yz0

PS: ik bedoel schaal 1:87 want om zelf een eigen zaak te beginnen dat zie ik in deze tijden niet zitten.  Hoewel ik het eigenlijk wel zou willen en kunnen, maar toch maar niet....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.