Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Alex

Gestart door Peter, 01 februari 2006, 12:34:23 PM

Peter

Hierbij als test een foto die ik vorig jaar (juni) heb gemaakt in Immenstadt (Allg?u-Dtsl) van de Alex (Allg?u-express)Dispolok.
De vriendelijke lokbestuurder leit mij en mijn echtgenote meerijden op de stuurstand tot Oberstdorf (ong.30 km)
Alex is een semi-prive ondernemeing die klokvaste reizigers treinen heeft tussen M?nchen en Oberstdorf, en is eigendom van de deelstaat Beieren, Prive, en de landstreek Allg?u.

imghttp://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/P7250050.jpg/img
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

deze lok,helaas niet van ALEX is bij conrad van trix met dcc decoder te koop voor 89.95
zeer goede loopeigenschappen.
jammer dat de draaistellen niet helemaal de juiste zijn.
Maarja voor 89.95 van trix(marklin)

marklin model is er trouwens ook

wim

Bert Ossevoort

Wel Wim,

Roco heeft het model ook uitgebracht met het opschrift ALEX  helemaal perfect [ook het dak] echter advies 179 op de beurs rond de 160 euro .
En in het 3e kwartaal komt Piko uit met het model ,ook met opschrift ALEX,en tevens een startset met 3 alex rijtuigen dit waarschijnlijk wel betaalbaar echter iets minder detail ,ja keuzes maken !
Bert.

Peter

Roco had, als ze gewild hadden, de rijtuigen ook kunnen brengen?
Het zijn ex-DB rijtuigen van het type Bnrz436 en ABnrz403, die ze zowel in 1/87 als in 1/100 in hun gamma hebben. Enkel een nieuwe schildering was voldoende. En NEE Alex heeft geen stuurstand-rijtuigen. Tussen M?nchen en Immenstadt wordt de trein altijd getrokken, en tussen Immenstadt en Oberstdorf wordt altijd met twee loks gereden, een vooraan en een achteraan, omdat er geen wisselmogelijkheid is in Oberstdorf. Voor ge-interesseerden is er een uitstekende website over de Allg?u-bahn via onderstaande link.

http://www.kbs970.de/

Met vriendelijke groeten
Peter

D_Loc

Ik heb ook even een poging gedaan om het blad van Piko te tonen.
De foto komt van www.lokshop.de
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Arnenys

dat zijn dus die alex-dingen die ik in mijn jaarboek heb gezien