Minibaantje - Pierre Le Port (Industriebaantje jaren 50-60)

Gestart door philippe_007, 15 juni 2013, 22:46:49 PM

philippe_007

Gisteren de telex koppeling verwijderd van mijn Roco 8051 en vervangen door een Roco kortkoppeling.
Ondertussen ook ale toeters en bellen bevestigd:



vandaag wat test gereden om te zien dat de kortkoppelingen wel door de bochten gaan.

https://youtu.be/pYJRpwp4pDA


philippe_007

De 8030 n MArklin is gisteren ook wat verbouwd. Weg telex koppeling.


OlivierV

Zou het niet handiger zijn om aan die rangeermachines beide kanten te voorzien van een kortkoppeling?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Hey Olivier,
das de bedoeling, maar ik had er maar 6 liggen, om wat te testen heb ik dus 1 loc en 2 wagens voorzien van de kortkoppeling.

Straks even bekijken of ik binnen enkele weken naar Houten kan, anders bestel ik een pakje via 't net...


philippe_007

Pierre le Port staat momenteel volledig opgesteld (in de living) met schaduwstation en zijstukken.

Vandaag de laatste aansluitingen voorzien en eindelijk kan ik beginnen testrijden. Nog 5 dagen voor de laatste details en vrijdag verhuist de baan naar MobExpo.

Nog enkele sfeerfoto's met de MSM 59....






OlivierV

Fijn om het allemaal eens te zien rijden, wel een paar vreemde samenstellingen, maar goed ik zal het door de vingers zien. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

tja, de samenstellingen moet ik dringend eens werk van maken.... En de juiste wagens kopen bij de locs dat ik heb

OlivierV

Ik kijk er in ieder geval naar uit om het baantje eens in het echt te zien.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

De eerste dag Mobexpo heeft 't baantje flink zijn werk gedaan. Na de middag even een wissel motor in het schaduwstation dat de geest heeft gegeven, maar na 5 min was dit heuvel opgelost.
Morgen nog een dagje, nadien verhuist de baan naar de hobbyruimte en is het tijd om iets nieuws te bouwen....

Gerolf

Vandaag live gezien, en onder de indruk. Het was al knap, maar nu is het zeker nog een stuk knapper  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Vandaag tijdens het rijden op Mobexpo heeft de motor van mijn Marklin type 80 het begeven,  we weten deze week weer wat te doen :-)

Na de beurs is de baan vlot ingepakt,
de zaal opruimen met een 40 tal man verloopte vlot.
Eens thuis, de baan naar de zolder gebracht, 2de verdieping via een draaitrap, was niet zo simpel, maar toch zonder brokken gelukt.
Deze week de baan monteren en dan kan ik beginnen plannen voor het volgend project :-)



philippe_007

Dit weekend (10 en 11 september) is Pierre Le Port te bewonderen tijdens de opendeurdag van MSC Het Spoor.
De baan is enkel statisch te bewonderen.

philippe_007

Nieuw schaduwstation is klaar (nog niet digitaal via iTrain, maar dat is voor later).
Vandaag wat test gereden en goed gekeurd.
Morgen nog wat sporen kuisen en inladen.
Zondag is de baan te zien op de 60 jaar opendeurdag van AMSAC....

OlivierV

Tot morgen (voor het opstellen)? En anders tot zondag.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan