Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

Rangeerduivel

Citaat van: argilla op 09 augustus 2013, 12:11:46 PM
In BE en NL "Kiala" 4 eurokes

Goedkoop,maar volgens mij weinig betrouwbaar...aan den lijve ondervonden! >:(

marc goovaerts

Citaat van: janieburton op 09 augustus 2013, 13:59:55 PM
Citaat van: marc goovaerts op 09 augustus 2013, 13:56:50 PM
Het ergste is dat verzenders de gewone post niet vertrouwen. Daardoor schakelen bv professionele e-bay verkopers in Duitsland uit voorzorg bijna automatisch over naar DHL en consoorten. En vragen dan bv 17 of 20 euro om één N-Wikingtje naar België te verzenden. Hetzelfde tarief als voor een grote, zware doos...

Ik vaag meestal gewone postzending en aangetekend, meestal goedkoper dan DHL en Co uit Duitsland

Bij particulieren wil dat nog wel eens lukken, zelfs niet-aangetekend, en nooit last mee gehad.
Maar handelaars houden, uit schrik problemen te krijgen, halstarrig vast aan hun DHL en Hermes.

Havoc

Eerlijk gezegd betaal ik liever extra voor DHL, dan ben ik tenminste zeker dat het toekomt. De post heb ik totaal geen vertrouwen in. Ik trach wel bij handelaars wat te groeperen. 1 Wikingtje bestellen en dan klagen lijkt me er toch ook over. Als ik wat materiaal bestel tracht ik toch de postkosten tot 10% te beperken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Kiala heb ik al 3x gebruik van gemaakt, en tot nu toe geen problemen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

marc goovaerts

Citaat van: Havoc op 09 augustus 2013, 18:48:53 PM
Eerlijk gezegd betaal ik liever extra voor DHL, dan ben ik tenminste zeker dat het toekomt. De post heb ik totaal geen vertrouwen in. Ik trach wel bij handelaars wat te groeperen. 1 Wikingtje bestellen en dan klagen lijkt me er toch ook over. Als ik wat materiaal bestel tracht ik toch de postkosten tot 10% te beperken.
Op e-bay Duitsland gebeurt het wel meer dat er iemand maar één N-Wikingtje aanbiedt, net datgene wat je wilt.
Dus vind ik het erover om daarvoor DHL te gebruiken.
Meestal kijk ik ook eerst bij 'konvolut' om ineens een hoop te laten opsturen. Maar ik bepaal niet wat ze willen verkopen.  >:(