Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

Peter

Ben net terug van het postkantoor. Was gaan vragen wat het kost om drie magazines naar Nederland te sturen (in een omslag) totaalgewicht 1,2 kg, en schrok me rot.
Die lieve dame aan het loket zijn me zonder te blozen dat zoiets 16,80 euro zou kosten, omdat het buiten formaat is (past niet in een genormaliseerde brievenbus) wordt dit verstuurd als pakje.
Dat is wel verdomd duur.
Weet iemand een betere oplossing?
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

ergens eens afspreken op een grote treinbeurs ?
Groeten Peter ;)

mark7758

Je gaat naar de boekhandel en koopt een stevige envelop. En dan gewoon plakje voor een euro op 4 aan zegels er op. (Liefst allerlei verschillende. dan kijken ze niet meer naar het bedrag.) En hoop de brievenbus in.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bollen neus

Citaat van: Peter op 09 augustus 2013, 10:21:50 AM
Ben net terug van het postkantoor. Was gaan vragen wat het kost om drie magazines naar Nederland te sturen (in een omslag) totaalgewicht 1,2 kg, en schrok me rot.
Die lieve dame aan het loket zijn me zonder te blozen dat zoiets 16,80 euro zou kosten, omdat het buiten formaat is (past niet in een genormaliseerde brievenbus) wordt dit verstuurd als pakje.
Dat is wel verdomd duur.
Weet iemand een betere oplossing?

Peter, omgekeerd is het toch ook zo wat wij verschieten wat we soms moeten betalen voor verzending uit een ander land? Duurste dat ik moest opsturen is naar Noorwegen en dan spreken we direct over 36,00 euro, de koper moet nog steeds bereid zijn om de verzending te betalen als hij dat wil zie ik nergens een probleem echt waar.

Jurgen

Een dagje gaan shoppen net over de grens en je pakketje vanuit Nederland versturen? Een aantal jaren geleden hebben mijn ouders dat ook zo gedaan, zij hebben er toen een weekendje met de mobilehome van gemaakt.
Wat de prijs precies was weet ik niet meer, maar het was wel een groot verschil. Groot genoeg om eens een uitstapje te doen.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Het gaat er niet om of de koper het al dan niet wil betalen, maar ik blijf het verdomd veel vinden.
Mijn zendingen vanuit Duitsland (soms meer dan 2 kg kosten 8 euro) Mijn echtgenote haar hobby artikelen vanuit Nederland dikwijls maar 7 euro. Dus...ik vind de verzendingskosten als je vanuit Belgie iets met versturen duur.
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Citaat van: Peter op 09 augustus 2013, 11:13:37 AM
Het gaat er niet om of de koper het al dan niet wil betalen, maar ik blijf het verdomd veel vinden.
Mijn zendingen vanuit Duitsland (soms meer dan 2 kg kosten 8 euro) Mijn echtgenote haar hobby artikelen vanuit Nederland dikwijls maar 7 euro. Dus...ik vind de verzendingskosten als je vanuit Belgie iets met versturen duur.
Klopt zeker, onlangs moest ik iets naar NL verzenden dat zo'n 1.5kg woog, 16,40 euro, terwijl zij naar hier voor hetzelfde 8 euro betalen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dieselfreak

Alles is hier verdomd duur in België, en onze regeringen+ het Koningshuis kosten nog het meest van al.
MC

tufken

Geen nod, binnen enkel maanden gaat TNT post uir Nederland in België beginnen, dat scheelt misschien direct een pak.

Voor verzendingen neem je best GLS, alle pakketten zijn verzekerd tot 750,00 € (en de kosten zijn lager)

ze beginnen vanaf september ook met afhaalpunten in hun bestaande parcel shops, zoals Kiala, maar daar is alles verzekerd en leveren ze alle dagen.

Met de post kan je niks aanvangen, de dozen gaan verloren aan de lopende band (spreek uit ondervinding)
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


argilla

In BE en NL "Kiala" 4 eurokes
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

bollen neus

Met een extra dank aan "Tante Europa" die kost ons ook nog wat maar tja welkom in het landje van belofte, veel beloven zeggen we ....................

bellejt

Ter info :zojuist Bookshop LIDA  eens gepasseerd.Bestaat dus wel nog.In de E. Hertecant straat.Baan naar brug Schoonaarde.

marc goovaerts

Het ergste is dat verzenders de gewone post niet vertrouwen. Daardoor schakelen bv professionele e-bay verkopers in Duitsland uit voorzorg bijna automatisch over naar DHL en consoorten. En vragen dan bv 17 of 20 euro om één N-Wikingtje naar België te verzenden. Hetzelfde tarief als voor een grote, zware doos...

janieburton

Citaat van: Peter op 09 augustus 2013, 10:21:50 AM
Ben net terug van het postkantoor. Was gaan vragen wat het kost om drie magazines naar Nederland te sturen (in een omslag) totaalgewicht 1,2 kg, en schrok me rot.
Die lieve dame aan het loket zijn me zonder te blozen dat zoiets 16,80 euro zou kosten, omdat het buiten formaat is (past niet in een genormaliseerde brievenbus) wordt dit verstuurd als pakje.
Dat is wel verdomd duur.
Weet iemand een betere oplossing?



Mischien is het goedkoper de magazines stuk per stuk te verzenden, dan valt elk magazine onder genormaliseerde post.

 

janieburton

Citaat van: marc goovaerts op 09 augustus 2013, 13:56:50 PM
Het ergste is dat verzenders de gewone post niet vertrouwen. Daardoor schakelen bv professionele e-bay verkopers in Duitsland uit voorzorg bijna automatisch over naar DHL en consoorten. En vragen dan bv 17 of 20 euro om één N-Wikingtje naar België te verzenden. Hetzelfde tarief als voor een grote, zware doos...

Ik vaag meestal gewone postzending en aangetekend, meestal goedkoper dan DHL en Co uit Duitsland