Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

Sattrickske

Zou kunnen was inderdaad 2 jaar geleden...
Wel jammer want ik vonddie service bijlange na niet slecht.  En enkel voor binnenlandse verzendingen, 'k zie niet meteen het nut hiervan in?

Rangeerduivel


Ze zullen daar wel een reden voor hebben zeker,
De bedoeling is om te concureren met bvb De Post die toch nog altijd,zij het niet een betere,maar toch een veel oudere reputatie heeft en mogelijk is die reden daar te zoeken...
Ik zeg zomaar wat :-\
grtn

Havoc

Tja, sinds de Bpost de vrij concurrentie aangaat moet men die toch op een andere manier beknotten. Wie gaat er anders nog Bpost gebruiken?

Wel voor inlandse zendingen is het toch wel interessant. Ok, ik koop ook niet zoveel via de post in België maar toch. Taxipost (of hoe het nu noemt) is een ramp dus daar is het een goed alternatief voor het binnenland. In dat geval is DHL of UPS veel duurder. Eigenlijk is het Kiala-systeem goed. Ik ben toch niet thuis als de post langskomt. Met die postpunten is het al heel wat beter dan de postkantoren van vroeger die enkel open waren tijdens de werkuren. De krantenwinkel (ons postpunt) is open voor ik naar het werk ga. Maar omdat het pakje daar maar de volgende dag op de middag is kan ik het pas 2 dagen later gaan afhalen. Geef mij dan maar Kiala.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Ik heb Kiala een tijdje geleden her-ontdekt, om te verzenden deze keer.
4 Euro voor een niet te groot pakket, lichter dan 2kg en binnen België is erg interessant.
In het slechtste geval een week onderweg, niet zo slecht dus.
... maar ik vind wel dat er niet zo gek veel Kiala-punten zijn. In Mortsel tot voor kort geen enkel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

#184
Bij ons in Lede zijn er 3 of 4,Zouden ze dat een beetje aanpassen alnaar gelang de belangrijkheid van de mensen die er wonen Gerolf? ;) ;D ;D

Rangeerduivel

THOMMY!!!
JE ADRES EN TEL NR AUB,ZO KAN IK NIET VERSTUREN!
LEES JE MAILS AUB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rudy

't is niet altijd de schuld van Kiala zulle

OlivierV

Citaat van: Gerolf op 01 juli 2013, 20:58:15 PM
Ik heb Kiala een tijdje geleden her-ontdekt, om te verzenden deze keer.
4 Euro voor een niet te groot pakket, lichter dan 2kg en binnen België is erg interessant.
In het slechtste geval een week onderweg, niet zo slecht dus.
... maar ik vind wel dat er niet zo gek veel Kiala-punten zijn. In Mortsel tot voor kort geen enkel.
Het punt hier op Groot-Berlare is weg, dus dichtstbijzijnde is te Overschelde (ene kant van Wetteren).

Maar kiala is inderdaad erg handig, kost geen "drol" ivgl met bpost, daar heb je de iets langere wachttijd wel voor over.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Ik heb al vele malen "postpac secur" gebruikt van Bpost en ben zeer tevreden.

Heb geen ervaring met Kiala. Hoe werkt dat feitelijk?
 

Gerolf

Kiala werkt met "punten", plaatsen waar je brengt en ophaalt.
Meestal krantenwinkels of andere bestaande handelaars.

Via de website (Google maar eens) kan je een verzending voorbereiden.
Je voert je eigen gegevens, die van de ontvanger en van het pakket zelf in.
Dan kan je een blad afdrukken dat je op je pakket kleeft, en dat breng je dan naar het verzendpunt.
De ontvanger krijgt een mailtje als het pakket verzonden werd en wanneer het aankomt op zijn punt in de buurt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Dank je voor de info
 

Rangeerduivel

Heb zonet een boze mail naar Kiala gedaan,het pakket dat ingeleverd is op 18/06/2013 in kialapunt staat nog steeds onder dezelfde status!
Eind verleden week een mail gedaan en toen antwoordden ze dat het pakket afgeleverd was op een verkeerd adres,en dat ze het gingen in orde brengen,maar tot nu toe............ >:( >:( >:(

Rangeerduivel

Bewuste pakket door Kiala zelf als onvindbaar/vermist verklaard!

Ze vergoeden vermiste goederen volgens CMR-overeenkomst = 10€ per kg!
Daar ben je vet mee,verstuur eens bvb een nieuwe LSloc met Sound decoder,ter waarde van 300€,krijg je amper 10€ schadevergoeding voor :-\
2 weken terug schadeclaim ingediend,nog steeds geen antwoord... ???
Ik ga verkochte goederen in't vervolg aan huis bestellen,ik zal veel geld uitsparen.

Vermiste groeten,
Rudy

OlivierV

Ik koop ook niet zo heel graag meer via internet, alleen al om verzendkosten te vermijden, soms kan het wel niet anders.

Vroeger ooit met de post eens wat kwijtgespeeld gehad, dat is zo'n €12,5/kg dat je toen terugkreeg en ik was wel mijn verzendingsbewijs kwijt. Via via toch aan het tracknr geraakt, een oud verzendbewijs ingescand, beetje op gefotowinkeld voor het nr en toch nog €50 teruggekregen aangezien ik voor 4kg had betaald.

Dat is misschien niet zo mooi van mij, maar het is nog veel minder mooi van hun dat ze een pakket twv €100 kwijtspelen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

#193
Bestaat Bookshop LIDA dan niet meer in Berlare ?   En 

MARGOTE, 93   9260 WICHELEN (de computerwinkel)

OlivierV

Citaat van: bellejt op 08 augustus 2013, 15:11:33 PM
Bestaat Bookshop LIDA dan niet meer in Berlare ?
Die is gestopt met Kiala (kort na de verhuis hebben ze het nog een jaar ofzo gedaan, dat is die winkel die in de straat die van de donk komt), bestaan doet de winkel wel nog als ik mij niet vergis.

Als ik nu iet moet Kiala-en, dan ga ik naar acs computers op Overschelde.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan