Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

doomslu

Citaat van: eve op 27 juni 2013, 21:04:49 PM
Een statisticus waadde door een rivier van gemiddeld 30 cm diepte en hij verdronk. (Godfried Bomans)

Erik
;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Aan Winston Churchill toegeschreven:
"Ik geloof alleen in statistieken die ik zelf vervalst heb"

Rangeerduivel

Ja Luc,in de tijd van Godfried Bomans kon iedereen nog niet zwemmen hé! :P :P :P

argilla

#153
Citaat van: doomslu op 27 juni 2013, 20:11:56 PM
Citaat van: argilla op 27 juni 2013, 15:26:06 PM
...
Uit een vorige draadje hier weten we dat er weinigen zijn die dit inkomen halen.
...
Beste Marc, in dat draadje zijn er hier enkele die zeggen dat ze dat inkomen niet halen, maar de tientallen anderen hebben wijselijk gezwegen.  ;)

Ik meen begrepen te hebben dat die 130.000 euro vermogen, inclusief onroerend goed is. Dan hoort iedereen die meer dan een klein appartementje bezit daar al bij...

Beste Luc,
op uw vermogensstaat die je normaal elk jaar krijgt van de bank of zou moeten krijgen staat uw vermogen dwz  spaargeld event. aandelen, kasbons enz...enz... "nooit"  het huis grond enz...
Dat is het vermogen geld dat je hebt of onmiddellijk ten gelde kan maken.
Dat is de realiteit van "vermogen". Anders zou de bank de waarde van uw huis ook vermelden toch ? ?
Huizen en gronden zijn dood kapitaal niet direct inwisselbaar en gelden als "onderpand" bij een of andere aankoop bv van een stuk grond of als borgstelling van aankoop voor bv een kind dat een huis wil kopen of een stuk grond wil kopen. Deze huizen en gronden zijn als het erop aankomt niets waard vraag het maar in Spanje of Portugal  als het crisis is en in de USA met de huizen crisis niets of bijna niets is het waard die hoop stenen.
En eigenlijk ja.....als je het  persé  wil meetellen kan ik maar één ding vaststellen

ik ben "steen"rijk  ;) :P
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

eve


Anders zou de bank de waarde van uw huis ook vermelden toch ? ?


Daar heeft de bank geen zicht op !

Huizen en gronden zijn dood kapitaal niet direct inwisselbaar en gelden als "onderpand" bij een of andere aankoop bv van een stuk grond of als borgstelling van aankoop voor bv een kind dat een huis wil kopen of een stuk grond wil kopen.

De waarde van huizen en gronden fluctueert volgens de markt : vraag en aanbod. Zo dood is dat dus niet. Je kunt die waarde omzetten in geld : dat is ook een vermogen : 54% (dacht ik) van de belgen zijn dus "steen"-rijk.

Je bent rijk als je kunt leven van de interest van uw interest...(Rockefeller)

Erik

Rangeerduivel

Beste Argilla,
Het voorgaande was wel niet aan mij gericht,maar daar dit toch een babbelhoek is zou ik hierop even willen reageren,
Als je een eigen huis hebt kan je je "steen"rijk voelen,maar daarom ben je't nog niet,
We mogen ons wel zéér gelukkig prijzen als we al zover zijn geraakt.

Als we spreken over écht rijke mensen,dan bedoelen wij degenen die meerdere huizen,appartementen,gronden,aandelen,yachten,dure sportwagens enz.enz. hebben,
Dat zijn pas rijke mensen!

En in hun vermogensstaat staat dit ook niet allemaal vermeld.
En die hebben daarom niet allen met de Lotto gewonnen hoor...

MVG, Rudy (ook een"steen"rijke arme sukkel) ;)

argilla

Citaat van: eve op 28 juni 2013, 10:05:25 AM

Anders zou de bank de waarde van uw huis ook vermelden toch ? ?


Daar heeft de bank geen zicht op !

Huizen en gronden zijn dood kapitaal niet direct inwisselbaar en gelden als "onderpand" bij een of andere aankoop bv van een stuk grond of als borgstelling van aankoop voor bv een kind dat een huis wil kopen of een stuk grond wil kopen.

De waarde van huizen en gronden fluctueert volgens de markt : vraag en aanbod. Zo dood is dat dus niet. Je kunt die waarde omzetten in geld : dat is ook een vermogen : 54% (dacht ik) van de belgen zijn dus "steen"-rijk.

Je bent rijk als je kunt leven van de interest van uw interest...(Rockefeller)

Erik

Anders zou de bank de waarde van uw huis ook vermelden toch ? ?


Toch wel Eve,
1)  je staat geboekt in het nationaal register dat je kan raadplegen.
2)  je bank waar je leent of hebt geleend voor het verwerven weet precies hoeveel je huis waard is. Trouwens in elk contract staat als je veranderingen aanbrengt dat je het eigenlijk moet melden aan je bank maar wie doet nu zoiets ...inderdaad niemand.
3) als je een brandverzekering hebt het huis en de inboedel .........
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: Rangeerduivel op 28 juni 2013, 10:11:05 AM
Beste Argilla,
Het voorgaande was wel niet aan mij gericht,maar daar dit toch een babbelhoek is zou ik hierop even willen reageren,
Als je een eigen huis hebt kan je je "steen"rijk voelen,maar daarom ben je't nog niet,
We mogen ons wel zéér gelukkig prijzen als we al zover zijn geraakt.

Als we spreken over écht rijke mensen,dan bedoelen wij degenen die meerdere huizen,appartementen,gronden,aandelen,yachten,dure sportwagens enz.enz. hebben,
Dat zijn pas rijke mensen!

En in hun vermogensstaat staat dit ook niet allemaal vermeld.
En die hebben daarom niet allen met de Lotto gewonnen hoor...

MVG, Rudy (ook een"steen"rijke arme sukkel) ;)

Rudy met "steen" rijk is ironisch bedoeld  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rangeerduivel

Ja Agilla,
ik had het wel begrepen hoor,daarom had ik "steen" ook tssn aanhalingstekens geplaatst ;)

eve

@Argilla,

Je springt van de os op klein patatjes...

Nogal logisch dat een bank weet wat je huis waard is als je een lening hebt lopen bij die bank.

De "vermogensstaat" van de bank is slechts een opsomming van alle waardepapieren en rekeningen die jij bij die bank, en enkel bij die bank in deposito hebt staan. De leningen staan daar niet bij.

De brandverzekering is meestal geen erg goede afspiegeling van de waarde van een huis : hoe minder waard, hoe minder premie. Tot er iets gebeurt.
Kanttekening : let op bij het opgeven van de waarde van de inboedel. De fiscus heeft daar een ongezonde belangstelling voor bij een nalatenschapsdossier...

Erik, geen bankier.

ERVIN

Ik volg dit draadje al een tijdje  ,en zoals de gemiddelde burger spreken " wij" dus altijd over de " rijke" , die rijden met dure wagens rond , die hebben dure kleding , wonen in een groot huis  ,kortom hebben alles.
Mijn vrouw is deurwaarder , als je echte miserie wil zien dan raad ik jullie aan om eens een dagje met haar op stap te gaan , dan zien jullie een heel andere wereld , armoede , echte armoede , en daar hoef je echt niet voor in een stad te wonen hoor , er zijn , jammer genoeg , nog echte sukkelaars , mensen die met , jawel , 50€ op een maand moeten toekomen , er zijn er bij die het zelf verkloot hebben , maar er zijn er ook die echt voor de miserie geboren zijn.

Voor hen geen modeltreinen , geen computer , geen wagen enz...

Maar ik geef toe , ik rij ook graag met een mooie wagen , ik draag ook graag mooie kleding ,ik woon ook graag in een mooi groot huis , en voor een gedeelte kan ik dat allemaal ook waarmaken , maar ik ( en mijn vrouw) kloppen dan ook veel meer uren per dag dan een gemiddelde burger.
Maar mannen , denk er maar even over na , kijk eens rond jullie wat jullie allemaal voor dingen thuis staan hebben , en prijs je dan gelukkig , want wij behoren nog tot de gelukkigen hoor , neem dat maar van mij aan.  ;)

Koen

#161
Misschien komt de idealist weer eens naar boven maar voor mij ben je rijk wanneer je tevreden bent met wat je hebt.
Ik ken mensen (familie) die ontzettend veel geld hebben maar ze leven als een vrek. Ze zijn ongelukkig omdat er anderen zijn die nog meer hebben en leven in afgunst, ja zelfs in ruzie  >:(.
Ik, met een bescheiden salaris en als alleen-verdiener, ben tevreden met wat ik heb. Ik heb geen probleem dat anderen meer verdienen.
Zolang ik alles kan betalen wat moet betaald worden, ben ik gelukkig. Wie is hier dan het rijkste? Hij die in zijn geld zwemt of ik die tevreden ben en gelukkig is met wat ik heb ???

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

argilla

Citaat van: eve op 28 juni 2013, 11:37:01 AM
@Argilla,

Je springt van de os op klein patatjes...

Nogal logisch dat een bank weet wat je huis waard is als je een lening hebt lopen bij die bank.

De "vermogensstaat" van de bank is slechts een opsomming van alle waardepapieren en rekeningen die jij bij die bank, en enkel bij die bank in deposito hebt staan. De leningen staan daar niet bij.

De brandverzekering is meestal geen erg goede afspiegeling van de waarde van een huis : hoe minder waard, hoe minder premie. Tot er iets gebeurt.
Kanttekening : let op bij het opgeven van de waarde van de inboedel. De fiscus heeft daar een ongezonde belangstelling voor bij een nalatenschapsdossier...

Erik, geen bankier.

dat zeg ik net , je herhaalt het gewoon fijn zo! springen wij met twee op de aardappelen , puree lekker ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janieburton

Citaat van: Huugooke op 27 juni 2013, 15:55:48 PM
en wat de kosten voor een woning betreft: er zijn regels voor het besteden van je inkomen; één er van is dat je niet meer dan dan een derde van je inkomen aan huur/afbetaling moet uitgeven!
Ha! Probeer dat maar eens te vinden.

Met een studio aan gemiddeld 500€/maand, 1 kamer appartement aan gemiddeld 650€/maand, 2 kamer appartement aan gemiddeld 750€/maand en een 3 kamer appartement aan gemiddeld 900€/maand.

Als die huur maandelijks 1/3 van je inkomen mag zijn dan is dat respectievelijk: 1500€, 1950€, 2250€ en 2700€ dat je moet verdienen per maand als alleenstaande of met 2 werkende
 

Huugooke

Er zijn al wat reclamaties dat er te weinig over treintjes gepost wordt.
Tja, als ge al uw centen aan uw huis en eten moet geven schiet er niks over voor hobby's hé  ;D ;D
En nu gaat de diesel ook al duurder worden.
En als ge uw miserie wil verzuipen gaat dat ook meer  kostten  :( ;D
Enfin, toch een stuk van mijn vakantiegeld uitgegeven aan een nieuwe loc! :) Eten smaakt me toch niet, en drinken mag ik niet; ge ziet: "every cloud has a silver lining"