Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

dani

ikke make skone prijske foor oe, menneir....   "achmalachminach..."   is goe ?
Voor 56 euro een mooi paar schoenen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: Sattrickske op 26 juni 2013, 12:39:19 PM
M'n (stads)schoenen die het langste meegaan, heb ik ooit eens in Spanje gekocht voor 25€ (4 jaar geleden).  Elk jaar wel de hielen en/of zolen vervangen bij de schoenmaker, schoenen zijn nog steeds in perfecte staat. 

Werk de schoenmaker gratis?

Ik denk dat als je al éénmaal je zolen laat vervangen door een schoenmaker je al 25€ kwijt bent.

 

bollen neus

Janie, ge kunt ook nog altijd op uw handen lopen hé we stammen toch af van de apen dus zo moeilijk zal het ook niet aan te leren zijn dan hé?

SuSke

Citaat van: janieburton op 26 juni 2013, 15:04:18 PM
Citaat van: Sattrickske op 26 juni 2013, 12:39:19 PM
M'n (stads)schoenen die het langste meegaan, heb ik ooit eens in Spanje gekocht voor 25€ (4 jaar geleden).  Elk jaar wel de hielen en/of zolen vervangen bij de schoenmaker, schoenen zijn nog steeds in perfecte staat. 

Werk de schoenmaker gratis?

Ik denk dat als je al éénmaal je zolen laat vervangen door een schoenmaker je al 25€ kwijt bent.
10 to 12 euro max voor nieuwe hielen en zolen. Je moet de winkels weten te vinden  :) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sattrickske

De schoenmaker is inderdaad niet gratis, maar de hielen kan ik zelf vervangen als 't moet.  Maar voor 10€ ga ik niet zelf liggen klooien...
Dus 10€ voor de hielen en 20€ voor de zolen.  De hielen moeten vervangen worden ong. elke 18 maanden en de zolen gaan 2 à 3 jaar mee.  Maar m'n punt is dat je geen dure schoenen hoeft te kopen om lang mee te gaan, maar schoenen die herstelbaar zijn. 
Tegenwoordig is het dikwijls als volgt: 't is kapot, gooi maar weg en koop maar nieuw...  Als ik tegenwoordig spullen koop, let ik meer en meer op of ik ze later (na de garantieperiode) zelf zou kunnen herstellen.

janieburton

Citaat van: Sattrickske op 26 juni 2013, 19:38:29 PM
Als ik tegenwoordig spullen koop, let ik meer en meer op of ik ze later (na de garantieperiode) zelf zou kunnen herstellen.

Groot gelijk.

Maar als je schoenen 25€ kosten en je moet 10€ voor de hielen en 20€ voor de zolen geven dat is 30€ voor reparatie, dan kost de reparatie meer dan de aankoop van een nieuw goedkoop paar.

Als er goedkope schoenen in een bepaalde winkel in promotie staan dan koop ik er 3 paar ineens en ben zo voor een tijd je gerust.

Ik persoonlijk vind 30€ kosten voor reperatie "kosten op het sterfhuis" als de schoenen maar 25€ hebben gekost
 

Rangeerduivel

Hierin moet ik je 100% gelijk geven Janie,
Ik ben niet zo modebewust,en om de zoveel jaar ga ik eens naar de solden,winkelen heb ik een hekel aan als het geen treinwinkel is,en dan koop ik mij soms 4 of 5 paar schoenen,zodat ik voor enkele jaren voortkan!
Of het nu oud of nieuw modellen zijn,daar veeg ik mijn K(indergeld) aan.

oeps!!! ;) ;)

Sattrickske

Klopt, maar voor die kwaliteit kan ik dezelfde schoenen hier niet vinden aan dezelfde prijs.  Hier zouden gelijkaardige schoenen me meer dan 100€ kosten.  En aangezien ik niet alle jaren naar Spanje ga...  Bovendien zijn het ook geen merk-schoenen, dus dezelfde opnieuw vinden zal niet eveident zijn.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk qua herstellingsprijs... Ik kijk naar wat het zou kosten om te vervangen door nieuw (onmiddellijke aankoop) en wat de herstelling mij gaat kosten (ook onmiddellijk).

Huugooke

#143
Genoeg over schoenen hé mannen. Ja ik ben er zelf over begonnen, 'k weet het.
Een paar getallen:
In België zijn meer dan 72.000 miljonairs ($) (zakgeld, huizeke niet meegerekend, anders zijn't er 5 miljoen denk ik)
Het gezamenlijk vermogen van de Belgische gezinnen  is in 2004  gestegen tot een recordbedrag van afgerond 1.300 miljard euro.
Gemiddeld komt dat neer op een vermogen van zowat 130.000 euro aan vastgoed en spaargeld per Belg.
Hierdoor behoren de Belgen tot de rijkste inwoners van Europa
Wat zit ge nu nog te zagen!
Bron:
http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_kloof_arm_rijk.htm

argilla

dat zijn zo van die discussies waar ik de floere van krijg zie. Het "gemiddelde vermogen van de Belgen".........alles bij elkaar tellen en delen door het aantal inwoners.....man..man.....zinloos.
Als dat waar is dat het gemiddeld vermogen van de Belg 130.000 € is  dan moet ik dringend naar de mijn bank want dan houd de bank geld van mij achter of heeft het geld achterover geslagen.
Ik weet wat ik heb..... en dat is belange na geen 130.000 € wou dat dat het waar was.

Het zou beter zijn al wie meer dan 30.000 €  netto per jaar verdiend als eens te schrappen en dan nog is dit netto 2500€ per maand, alle miljoinairs, alle vrije beroepen zoals advokaten , rechters, generals direkteurs generaals ministers  staats secretarissen, in  raden van bestuur zetelen , dubbel mandaten van politici enz...enz.. schrappen. Want dat zijn groot-verdieners al zeggen zijzelf van niet.)
Uit een vorige draadje hier weten we dat er weinigen zijn die dit inkomen halen.
Begin bij de gewone "werkmens" en tel dan eens je zult een heeeeel pak lager uitkomen . Vraag maar eens aan jonge gezinnen wat zij moeten laten om hun huisje tuintje te verwerven en hoeveel zij hiervoor per maand moeten afdokken aan jawel de groot-verdieners.

Maw het is gemakkelijk te praten over honger als je een...volle maag hebt ! ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Huugooke

Het is de onredelijkheid van de gemiddelden hé Argilla.
Het was dan ook puur sarcasme. Ik zoek ook al lang naar die andere 129.000 €!
Een beter getal is dit :
"het totale netto-inkomen dat verworven wordt door de rijkste 20% van de bevolking 4,2 keer groter is dan dat van de armste 20%."
van dezelfde bron.

Huugooke

en wat de kosten voor een woning betreft: er zijn regels voor het besteden van je inkomen; één er van is dat je niet meer dan dan een derde van je inkomen aan huur/afbetaling moet uitgeven!
Ha! Probeer dat maar eens te vinden.
Eén van de factoren die de fameuze 130.000 helpt bepalen is dan ook de waarde van onroerend goed, die in België een stuk hoger ligt!

argilla

Citaat van: Huugooke op 27 juni 2013, 15:55:48 PM
en wat de kosten voor een woning betreft: er zijn regels voor het besteden van je inkomen; één er van is dat je niet meer dan dan een derde van je inkomen aan huur/afbetaling moet uitgeven!
Ha! Probeer dat maar eens te vinden.
Eén van de factoren die de fameuze 130.000 helpt bepalen is dan ook de waarde van onroerend goed, die in België een stuk hoger ligt!


huizen, grond dat zijn dode vermogens die veel kosten om te onderhouden en niet zouden mogen meetellen in het geheel net zoals bv schilderijen kunst voorwerpen het is " dood kapitaal" die  iets waard zijn omdat wij der een prijs " aan gegeven" maar eigenlijk niets waard zijn. Je weet wel Huugooke de prijs is wat een zot er voor geeft.......
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Citaat van: argilla op 27 juni 2013, 15:26:06 PM
...
Uit een vorige draadje hier weten we dat er weinigen zijn die dit inkomen halen.
...
Beste Marc, in dat draadje zijn er hier enkele die zeggen dat ze dat inkomen niet halen, maar de tientallen anderen hebben wijselijk gezwegen.  ;)

Ik meen begrepen te hebben dat die 130.000 euro vermogen, inclusief onroerend goed is. Dan hoort iedereen die meer dan een klein appartementje bezit daar al bij... 
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Een statisticus waadde door een rivier van gemiddeld 30 cm diepte en hij verdronk. (Godfried Bomans)

Erik