Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

dani

... en de rijke loopt nog steeds netjes naast zijn schoenen, terwijl de arme sukkelaar er zweetvoeten aan over houdt.   Moehaaaa, maar 't is wel een hele treffende vergelijking, Hugo.   De nagel op de kop!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Hugo,een rijke loopt geen 5 jaar met dezelfde schoenen rond man,die worden niet versleten maar wegggooid(gegeven)
Je moet eerst rijk zijn om te weten hoe het er aan toegaat (ik zal het nooit weten! :()
Hij (zij) koopt dan even gemakkelijk schoenen van 100€ dan een erme van 20€

Mijn zondagse schoenen kosten 19€! :-[ :-[ :-[

grtn

dani

heb jij echt aparte zondagse schoenen, Rudy ?  RIJKE MENS !!!!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 25 juni 2013, 15:10:30 PM
Hugo,een rijke loopt geen 5 jaar met dezelfde schoenen rond man,die worden niet versleten maar wegggooid(gegeven)
Je moet eerst rijk zijn om te weten hoe het er aan toegaat (ik zal het nooit weten! :()
Hij (zij) koopt dan even gemakkelijk schoenen van 100€ dan een erme van 20€

Mijn zondagse schoenen kosten 19€! :-[ :-[ :-[

grtn
Dat is maar een metafoor hé Rudy; in het oorspronkelijk verhaal ging het over een hoed.
Natuurlijk kopen die schoenen van top-designers, die na een paar keer dragen uit de mode zijn.
Het gaat erom dat als ge de middelen hebt, u altijd beter materiaal kunt aanschaffen, dat langer meegaat, waar minder kosten aan zijn, en die u een betere dienstverlening kunnen geven (een advocaat bijvoorbeeld ;D).
Als ge gaat uitzien naar een boormachine bijvoorbeeld, dan koopt ge best een stevig, van een goed merk, als ge dat intensief gaat gebruiken. Hebt ge alleen maar centen voor een prul, dan gaat ge dat rapper moeten vervangen. Die dure modellen zijn gewoonlijk ook herstelbaar.
En door mijn slechte voeten ben ik verplicht om dure schoenen te kopen, anders beland ik in een rolstoel. Weer een punt voor de rijkere; alhoewel die rolstoel door de ziekenkas wordt geleverd.

Jurgen

Ik koop nu niet meteen de duurste schoenen maar ik doe daar toch langer mee dan een half jaar hoor. Ik draag ze letterlijk tot ze versleten zijn en dat duurt makkelijk een aantal jaren.
De versleten schoenen worden dan gewoon nog verder gedragen om vuile werkjes te doen tot ze echt "op den draad" versleten zijn.

Misschien behoor ik dan tot een middenklasse die goedkope maar degelijke schoenen kan kopen. The best of both worlds zeg maar.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 25 juni 2013, 18:07:02 PM
Ik koop nu niet meteen de duurste schoenen maar ik doe daar toch langer mee dan een half jaar hoor. Ik draag ze letterlijk tot ze versleten zijn en dat duurt makkelijk een aantal jaren.
De versleten schoenen worden dan gewoon nog verder gedragen om vuile werkjes te doen tot ze echt "op den draad" versleten zijn.

Misschien behoor ik dan tot een middenklasse die goedkope maar degelijke schoenen kan kopen. The best of both worlds zeg maar.  ;D
Ook mijn methode. De vraag is natuurlijk: wat is een dure schoen. Rond de 150 euro?
Die designerschoenen zitten direct aan meer dan 500

argilla

Citaat van: Huugooke op 25 juni 2013, 18:54:41 PM
Citaat van: Jurgen op 25 juni 2013, 18:07:02 PM
Ik koop nu niet meteen de duurste schoenen maar ik doe daar toch langer mee dan een half jaar hoor. Ik draag ze letterlijk tot ze versleten zijn en dat duurt makkelijk een aantal jaren.
De versleten schoenen worden dan gewoon nog verder gedragen om vuile werkjes te doen tot ze echt "op den draad" versleten zijn.

Misschien behoor ik dan tot een middenklasse die goedkope maar degelijke schoenen kan kopen. The best of both worlds zeg maar.  ;D
Ook mijn methode. De vraag is natuurlijk: wat is een dure schoen. Rond de 150 euro?
Die designerschoenen zitten direct aan meer dan 500

ambiorix schoenen €100 tot 250 € en het is Belgisch en zeer goed. ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janieburton

Juist, Ambiorix; maar die 100e is toch wel laag, minimum 180€ om te beginnen.

 

dani

denk niet dat het eigenlijke bedrag hier relevant is, het gaat om het principe.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Ik blijf eigenlijk altijd onder de 100 euro voor mijn schoenen. Misschien ben ik dan toch een arme mens als ik die prijzen hier zie.  :o ::)

Langs de andere kant, ik ben gelukkig met wat ik heb. Dat maakt me toch ook een rijk mens, nietwaar?  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

CiteerNatuurlijk kopen die schoenen van top-designers, die na een paar keer dragen uit de mode zijn.

Ik denk dat je daar het verschil gaat zien tussen echt rijken die al generaties voor hun geld werken en die die het in hun schoot gesmeten krijgen. De echte rijken gaan degelijke dure schoenen kopen die ze jaren kunnen aandoen. De nieuwe rijken kopen nog duurdere designer schoenen die ze 2x aandoen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OlivierV

Citaat van: Jurgen op 25 juni 2013, 20:51:58 PM
Ik blijf eigenlijk altijd onder de 100 euro voor mijn schoenen. Misschien ben ik dan toch een arme mens als ik die prijzen hier zie.  :o ::)

Langs de andere kant, ik ben gelukkig met wat ik heb. Dat maakt me toch ook een rijk mens, nietwaar?  :)
Rijk van geest zoals de meesten hier en persoonlijk vindt ik dat "wij" (modelbrouwers) rijker zijn. Wij hangen onze centen aan mooie treinen, bouwen er ganse emplacementen mee en in de meeste gevallen gaat dat hele gedoe een leven lang en langer mee. Liever dit dan moeten opscheppen met je centen door dure merkkledij te kopen en decadent te doen in het uitgaan door flessen champagne te kopen van 500 euro.

Dat "flessen zetten" is trouwens een trend onder de jeugd, ze doen dit dan wel met centen van de mammie en de pappie. Nou leuk, zo'n beetje opscheppen met centen van een ander. Waar ben je dan mee bezig.

Op vlak van schoenen, in de meeste gevallen koop ik 2 paar in de solden, een paar om mee te skaten en een paar om gewoon te dragen, als alles goed gaat kom ik hiermee 6maand tot 1 jaar toe. (skaten is sletig aan de schoenen). Een nieuwe plank koop ik ook altijd pas als ze ofwel gebroken is ofwel echt versleten is, nooit zomaar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

ik heb zo mijn vaste "merken" van schoenen (n dat zijn zeker niet de duurdere) , en kijk vooral naar het comfort en gemak als ik ze draag.
Hoelang gaan ze mee ?  variabel...  trouwens...  Hoelang is ne chinees en Nilang is zijn zuster.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

En HOE heet de hond van Keizer Karel!

Sattrickske

Citaat van: dani op 26 juni 2013, 00:37:43 AM
Hoelang gaan ze mee ?  variabel...  trouwens...  Hoelang is ne chinees en Nilang is zijn zuster.
Ik dacht dat Nilang z'n broer was, maar soit...
Ik heb goedkope schoenen die langer meegaan dan dure en omgekeerd.  Dus kwaliteit is niet altijd prijsgebonden.  M'n (stads)schoenen die het langste meegaan, heb ik ooit eens in Spanje gekocht voor 25€ (4 jaar geleden).  Elk jaar wel de hielen en/of zolen vervangen bij de schoenmaker, schoenen zijn nog steeds in perfecte staat.  M'n vrijetijdsschoenen (meestal baskets) zijn duurder en verslijten sneller, en die zolen kan je niet vervangen...
Dus ja, diene chinees en Nilang, Allang, Daslang, Zolang ... is hier wel van toepassing ;)
Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn, maar is het meestal wel :'(