Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

eve

http://www.modeltrainstuff.com/Bachmann-Spectrum-HO-84608-Peter-Witt-Street-Car-p/bac-84608.htm

Ook een manier om een prijs voor te stellen : Retail price : 180 $
                                                                         Our price : 134,99$
                                                                         Sale price : 69,99 $

Erik

janieburton

Zeer diep in solden!
 

Rangeerduivel


Op zulke momenten vraag ik mij af hoe vaak wij door fabrikanten en verkopers in het ootje worden genomen.
Het is aan handelaren bij wet verboden om te verkopen met verlies,dus als het geen 0/0 operatie is wint die nog op dat trammeke!
Solden betekent niet noodzakelijk onder de prijs,maar wel met een kleine(re) winstmarge.
Dus was de bovenste prijs echt een woekerprijs.....en waarschijnlijk hebben ze er ooit een aantal aan die woekerprijs verkocht, SCHANDALIG!!!

Rudy

janieburton

Die "woekerprijs" is niet alleen bij de modeltreitjes één van de beste voorbeelden is bij de restaurant's; namelijk de wijn.

Daar is de inkoopprijs x3 of x4(inkoopprijs 6,25€ x4=25€ verkoopprijs)
 

conducteur

Kleren winstmarge =1000%
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janieburton

 

Rangeerduivel

Ja,Bangladesh of Korea of China,noem maar op
waarom denk je dat ze voor hun modeltreinen naar ginds trekken?
Ze kunnen dat hier ook wel maken hoor,hier zitten kapabele mensen genoeg en er is dan nog geen taalprobleem,of grote afstand te overbruggen + het créeert werkgelegenheid
Ik vermoed dat er ontelbare keren heen en weer gereisd wordt terwijl men aan een prototype werkt en vooralleer het in de winkel ligt
Dat zit natuurlijk verwerkt in de kostprijs,Maar de winst zal dan ook meer dan de moeite zijn,anders gaan ze er die moeite niet aan doen!

Wat ik wel niet begrijp is waarom die beperkte oplagen altijd zo beperkt zijn,
Komt een model uit en binnen 14 dagen is er geen één meer van te vinden.
Als ze er nog zoveel maken is de winst toch groter(lees dubbel) en verkocht raken ze toch

gr

OlivierV

Men heeft niet graag een grote hoeveelheid aan slapend kapitaal liggen, dat is een van de redenen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Ja dat zeggen ze,maar dat is geen slapend kapitaal,dat is binnen de kortste keren verkocht!

Er moet daar een andere reden voor zijn die ze ons niet willen wijsmaken...

gr

Huugooke

iets dat zeldzaam is, wordt vanzelf waardevol. Zoals diamanten, antiek, brave mensen... :)

Rangeerduivel

Jawel Hugo,
Maar op het ogenblik dat ze nieuw verkocht worden,speelt het voor de fabrikant toch geen rol hoeveel ze een paar jaar later waard zullen zijn..., ::)
En dat is dan nog niet met alle modellen het geval,mogen ze al niet gebold hebben,verpakking origineel en noem maar op
Je moet maar eens iets verkopen dat op een baan gereden heeft,je haalt niet eens de nieuwprijs meer,wat ik wel normaal vind,maar een fabrikant kan wel de nieuwprijs blijven vragen,maar dan maken ze dat model niet meer
Kijk maar naar de grote merken,meestal blijven ze een model maken,en blijven ze het dus ook verkopen
Iets wat verslijt moet kunnen vernieuwd(vervangen) worden
't is wreed , 't is wreed...

Jurgen

Een gestockeerd model kost ook geld. Verzekering, verwarming, beveiliging en men kan er niets anders plaatsen.

Vandaar dat fabrikanten kleinere oplages verkiezen omdat die dan meteen de deur uit zijn waardoor er weer iets nieuws in de plaats kan komen.

Naar de klant toe vertaalt zich dat in modellen die meteen uitverkocht zijn en waar je als de kippen moet bij zijn of je grijpt er naast.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 23 juni 2013, 18:50:12 PM
Jawel Hugo,
Maar op het ogenblik dat ze nieuw verkocht worden,speelt het voor de fabrikant toch geen rol hoeveel ze een paar jaar later waard zullen zijn..., ::)
Akkoord, maar de vermelding "beperkte oplage" is al olie op het vuur. Dat men hetzelfde ding dan vijfhonderd keer opnieuw zal uitbrengen met hier en daar een minimale wijziging wordt op dat moment niet vermeld.
Bij de tweede uitgave wordt daardoor de begeerte nog meer aangewakkerd, want dit keer ga je het niet missen!

Havoc

Dat noemt men dat marketing...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 23 juni 2013, 19:06:42 PM
Een gestockeerd model kost ook geld. Verzekering, verwarming, beveiliging en men kan er niets anders plaatsen.


Hebben die dan nooit van "just in time delivery" gehoord, dat is uitgevonden om stocks, verwarming, beveiiging, verzekering, enz.. te vermijden en de kosten te verleggen bij diegene die het product produceert. ;)