Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Prijzen

Gestart door Huugooke, 14 juni 2013, 00:01:11 AM

janieburton

 

conducteur

Je hebt het over die chique winkels op de meir in antwerpen zeker? Ik weet wat de huur van een (trein)winkel in Blankenberge kost, maar het is zeker niet zoveel. Ik denk dat 95% van de winkels al lang failliet zijn met dergelijke prijzen.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Huugooke

En dan is men verwonderd (of niet) dat de internetwinkels zo'n succes hebben!

conducteur

Met 12000 zit je er toch  10 a 15x duurder dan wat een winkel echt kost. (enkel huurprijzen gerekend), en dan kun je al een mooie winkel starten. Ik zeg niet dat je daarvoor een winkel op de meir zal hebben maar toch.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

Citaat van: Huugooke op 18 juni 2013, 17:04:44 PM
En dan is men verwonderd (of niet) dat de internetwinkels zo'n succes hebben!
Dat is trouwens een nieuwe trend aan het worden hoorden we onlangs van een madammeke in onze "vaste" schoenenwinkel...

Mense hebben een merk en model van schoen gezien on line, gaan naar de winkel om te passen en de juiste maat te hebben, wandelen weer buiten en gaan dan on line bestellen.
Zo gebeurt dat ook in onze hobby,  je gaat in de winkel een nieuw model bekijken en  bestuderen, en bestelt hem dan in een online shop voor 10% minder.


de kleine zelfstandige MOET er aan kapot
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Martin Welberg

Citaat van: Huugooke op 18 juni 2013, 14:46:22 PM
zijn huur is gestegen van 3000 naar 12000 per maand.


Eerlijk gezegd is dat door geen enkele kleine zelfstandige op te brengen  :o

Paulogic

Maar dit gebeurt in elke branche hoor en nog straffere kost...

Vorige week van een klant (school) een mail met in bijlage een offerte voor pc's van een andere firma.
Daarbij de vraag : Welke zou jij kopen want we snappen het niet echt...

Euh : Geen, t' zijn al slechte , Neh.  ;D ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

Jurgen

PC's? Ga eens mee met de tijd, tablets zijn de toekomst!  ;D

Ik zeg dit nu om te lachen, maar waarschijnlijk zal het ook zo zijn hoor. Naar het schijnt is de verkoop van PC's drastisch gedaald en die van tablets gigantisch gestegen.

Om eerlijk te zijn heb ik nog steeds liever een echte PC dan zo'n elektronische placemat.  :-\
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum


conducteur

Je pikt er nu net de duurste uit, pal aan de haven waar het altijd druk is. Voor die toplocatie denk ik dat dat wel verantwoord is?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Martin Welberg

Deed ik ook maar was toch ook degene met het meeste oppervlak. Kan me goed voorstellen dat je voor een winkel in modelbouwspul aan 70m2 niet genoeg hebt...met dit soort prijzen denk ik altijd nog om in guldens, jullie misschien wel in belgische frankskes en dan vindt ik het ondanks de toplocatie erg veel geld, komt nog 21%....

Huugooke

Citaat van: dani op 18 juni 2013, 17:48:32 PM
Dat is trouwens een nieuwe trend aan het worden hoorden we onlangs van een madammeke in onze "vaste" schoenenwinkel...

Mense hebben een merk en model van schoen gezien on line, gaan naar de winkel om te passen en de juiste maat te hebben, wandelen weer buiten en gaan dan on line bestellen.
Zo gebeurt dat ook in onze hobby,  je gaat in de winkel een nieuw model bekijken en  bestuderen, en bestelt hem dan in een online shop voor 10% minder.

daar bestaat zelfs al een nieuw woord voor, maar het ontsnapt me nu even.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Citaat van: milocomarty op 18 juni 2013, 18:32:33 PM
...met dit soort prijzen denk ik altijd nog om in guldens, jullie misschien wel in belgische frankskes en dan vindt ik het ondanks de toplocatie erg veel geld, komt nog 21%....


Je bent niet de enige.

Gisteren ben ik naar een openbare verkoop geweest van een woonhuis met hangar op een toch wel groot stuk grond. Rustige straat vlakbij een industrieterrein, het station en de stad.

Op € 300.000,00 bleef men hangen met de biedingen waarop de notaris de verkopers even apart nam. Ik zat niet veraf en hoorde de eigenares (een oud dametje) zeggen dat ze toch liever iets meer kreeg, namelijk toch nog € 15.000,00 extra. De notaris heeft dan toch even gedrukt op het feit dat 10.000 euro toch 400.000 BEF was en dat dat toch veel geld was. Hij zei dat ze blij mochten zijn met hun € 300.000,00, maar het dametje bleef bij haar standpunt.
De hoogste bieder werd erbij gehaald en ging dan toch maar akkoord met die € 310.000,00 (alsof het niets is) en de notaris mocht het recht van hoger bod niet afschaffen van het dametje in de hoop dat er toch nog iemand een bod (meteen € 6.200,00 extra) zou doen.

De biedprijs is dan enkel nog maar de prijs zonder alle notariskosten die daar bovenop komen dus degene die het huis wil kopen moet al minstens € 400.000,00 betalen voor een huis en een hangar waar dat huis bijna 3 keer in kon.


Dit is een mooi voorbeeld waaruit blijkt dat mensen geen besef meer hebben van hoeveel ze eigenlijk wel uitgeven of krijgen.
Men zegt vaak dat er zo veel dingen goedkoper geworden zijn door de euro en dan begint men iedere keer weer over de elektronica die zo veel goedkoper is dan vroeger. Ja, daar hebben ze gelijk in, maar wat ze dan wel vergeten is dat de prijs van voedingswaren, benzine,... een pak duurder geworden is.
En ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik koop niet alle dagen een nieuwe tv, gsm, pc,... maar wel iets voor tussen mijn boterhammekes. Dus is het leven duurder geworden? Wat mij betreft, ja!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.